خبرهای داغ:
مدیرکل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور:

جامعه‌ای متعالی است که فرهنگ حاکم بر آن کتابخوانی باشد

مدیرکل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: تفاوت جوامع به دلیل تفاوت فرهنگ‌ها بوده و جامعه‌ای متعالی است که فرهنگ حاکم بر آن کتابخوانی باشد.
کد خبر: ۹۰۸۵۷۷۲
|
۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، فاضل عبادی در مراسم افتتاح شانزدهمین نمایشگاه کتاب استان سمنان در شاهرود، با بیان اینکه به منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی شورای فرهنگ عمومی کشور برنامه ترویجی کتابخوانی را در آبان ماه پارسال به تصویب رسانده است اظهار کرد: ایجاد زیرساخت و گسترش کتابخانه و برنامه‌های اجرایی و نظارت در راستای هم افزایی دستگاه‌های فرهنگی به همه دستگاه‌ها ابلاغ شده است.
مدیرکل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به درخواست نماینده مردم شاهرود و میامی درباره ضرورت ساخت کتابخانه استاندارد در شاهرود، گفت: این درخواست نیز در راستای این برنامه بوده و در اولویت کاری مسوولان فرهنگی کشور قرار گرفته است.
عبادی با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی یادآور شد: تفاوت جوامع به دلیل تفاوت فرهنگ‌ها بوده و جامعه‌ای متعالی است که فرهنگ حاکم بر آن کتابخوانی باشد.
وی با بیان اینکه محتوا بخشی و ایجاد تنوع و فعالیت‌های این چنینی نقش کتاب را در توسعه فرهنگ پررنگ می‌کند، افزود: بحران جوامع امروزی افول اخلاق است و کتابخوانی به توسعه اخلاق مداری کمک می‌کند.
عبادی ادامه داد: ثبات و آرامش، همدلی، امید و نشاط اجتماعی و بهبود مهارت از فواید کتابخوانی است که با برگزاری نمایشگاه کتاب و دیگر رویداد‌های فرهنگی بخشی از آن محقق می‌شود.
لازم به ذکر است، نمایشگاه کتاب شاهرود از ۱۱ تا ۱۶ آذر دایر است، ۵۵ هزارو ۶۱۲ عنوان کتاب در معرض دید علاقمندان قرار دارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها