میرحسینی در مراسم بزرگداشت بیست و یكمین سالگرد تأسیس رادیو ورزش:
«اصلاح سبک زندگی» راهبرد رادیو ورزش/ از اقتصاد ورزش نباید غفلت کرد
سیدغلامرضا میرحسینی مدیر رادیو ورزش در مراسمی که به مناسبت بیست و یکمین سالگرد تاسیس این شبکه رادیویی برگزار شد با بیان اینکه «اصلاح سبک زندگی» راهبرد رادیو ورزش است، گفت: به زعم ما نسبت بین ورزش و اقتصاد کمتر مورد توجه بوده است.
به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از مرکز فضای مجازی رادیو ورزش، سیدغلامرضا میرحسینی مدیر رادیو ورزش در مراسمی که به مناسبت بیست و یکمین سالگرد تاسیس این شبکه رادیویی برگزار شد با اشاره به اینکه در ابتدا این مناسبت را به همه همکارانم در معاونت صدا و بخصوص در رادیو ورزش تبریک میگویم،گفت: اگر امروز رادیو ورزش در جایگاه کنونی ایستاده است به خاطر مجاهدتهای همکارانی است که مجدانه و مخلصانه در راه استعلای این شبکه تلاش شبانهروزی داشتهاند و جا دارد یادی کنیم از برخی همکاران ما که اکنون دیگر در قید حیات نیستند همچون مرحوم حافظی و مرحوم محمدی.
وی با بیان اینکه رادیو ورزش از بدو شکلگیری یعنی از سال ۱۳۷۸ وجه قالب خود را ارائه گزارش رخدادها و رویدادهای ورزشی قرار داده است، گفت: به همین خاطر هم بیشترین تلاش این مجموعه به سمت انعکاس رخدادهای مهم جهانی و داخلی رفته و حجم تولیدات برنامهسازی به نسبت کمتر بوده است و بنابراین در این دوران ما شاهد رشد گزارشگرها هستیم.
میرحسینی با بیان اینکه تقویت رویکرد برنامهسازی در رادیو ورزش از دوران مدیریتهای قبلی آغاز شد، گفت: از یک سال گذشته نیز که بنده این مسئولیت را بر عهده گرفتم، ضمن توجه و حفظ داشتهها و اندوختههایی که از گذشته ایجاد شده بود اولین کاری که انجام دادیم این بود که بررسی کنیم محتوایی که قرار است این ساختار بر آن ایجاد شود چه باید باشد، بر این مبنا به این اتفاق نظر رسیدیم که رادیو ورزش باید افق کوتاه مدت، میان مدت، و بلند مدت داشته باشد.
مدیر رادیو ورزش با بیان اینکه بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظلهالعالی) محور اساسی کار در رادیو ورزش اصلاح سبک زندگی قرار گرفته است، افزود: ما اگر یک جامعه سالم میخواهیم باید فرد و خانواده سالم داشته باشیم و نقش رسانه در این ایمنسازی جامعه بسیار حائز اهمیت است و رسانههای ورزشی میتوانند نقش راهبردی در این زمینه ایفا کنند.
وی با تاکید بر اینکه بعد از انتخاب استراتژی، ما به دنبال تعریف مخاطب بودیم، گفت: معتقدیم که رسانه باید دارای یک مخاطب ویژه باشد و بر همین مبنا زنان، جوانان و نوجوانان را به عنوان مخاطبین اصلی قلمداد کردیم و رویکرد برنامهها نیز به سمت برآوردهسازی نیازهای رسانهای این اقشار جهتگیری شده است.
میرحسینی با تاکید بر اینکه داشتن جامعهای سالم از دل خانواده سالم بیرون میآید، یادآورد شد: نقش زنان در خانواده یک نقش کلیدی است و لذا ما معتقدیم اولویت در پیامرسانی میبایست بانوان باشند.
مدیر رادیو ورزش با تاکید بر اینکه افق بلندمدت رادیو ورزش رسیدن به یک رسانه مرجع ورزشی است، تاکید کرد: در این مسیر ارتقای کیفی برنامهها، ارتقای سرمایه انسانی و تلفیق هنر در عرصه رسانه در دستور کار است.
میرحسینی با بیان اینکه رادیو ورزش در این عرصه کار دشواری را در پیش دارد، افزود: ما رسانه دارای اعتبار هستیم و بر این مبنا نمیتوانیم به سمت زردنگاری در عرصه رسانهای برویم و باید از اعتبار خودمان صیانت کنیم.
وی به موضوع پیگیری امتداد پیام در عرصه فضای مجازی نیز اشاره کرد و گفت: برنامههای مهم و کاربردی در این زمینه تدوین شده است و امید داریم در آینده نزدیک ثمرات این برنامهها بتواند بعد تعاملیبودن رادیو ورزش را بیش از پیش ارتقا دهد.
مدیر رادیو ورزش به موضوع افزایش مخاطبین رادیو ورزش طی سالهای اخیر نیز اشاره کرد و گفت: نتایج آخرین نظرسنجیها و برآوردها در زمستان ۹۷ و بهار ۹۸ نشان میدهد که مخاطبین رادیو ورزش در حال ارتقا هستند و نفوذ این رسانه روزبهروز تقویت میشود به طوری که ما در زمستان سال گذشته توانستهایم ۲,۲ درصد نسبت به قبل ارتقای مخاطب داشته باشیم و این درحالی است که رادیو وزرش یک رسانه تخصصی است و شاید شمول دیگر رادیوها را نداشته باشد.
این کارشناس ارشد حوزه رسانه در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت تعیین نقش ورزش در فضای اقتصادی ویژه امروز کشور اشاره کرد و با تاکید بر اینکه مطالبه مقام معظم رهبری(مدظلهالعالی) رونق تولید داخلی است، گفت: به زعم ما نسبت بین ورزش و اقتصاد کمتر مورد توجه بوده در حالی که امروز ورزش تبدیل به یک صنعت بزرگ شده است و امکان درآمدزایی گسترده در این حوزه وجود دارد.
میرحسینی با بیان اینکه رشد زیرساختهای ورزشی و میزبانی از رخدادهای بزرگ و بینالمللی در حوزه ورزش میتواند حتی در رشد تولید ناخالص داخلی کشور ما تاثیر محسوس داشته باشد، خاطرنشان نمود: ورزش دیگر صرفا یک حوزه مصرفی از منظر بودجهای نیست و اگر نگاه اقتصادی درست به آن داشته باشیم میتواند کمک حال اقتصاد کشور باشد.
مدیر رادیو ورزش با تاکید بر اینکه ورزش امروز یک امر راهبردی است و در حوزههای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اثر قابل ملاحظهای دارد، گفت: اگر نگاه سیاستگذاران و مجریان حوزه ورزش نیز راهبردی باشد این حوزه میتواند در پیشرفت اقتصادی اجتماعی کشور تاثیر مهم داشته باشد.
وی به برنامه رادیو ورزش برای حمایت از تولیدات داخلی در زمینه ورزشی نیز اشاره کرد و گفت: ما تلاش داریم تا ضمن معرفی محصولات داخلی، با برنامههای تخصصی نسبت اقتصاد و ورزش را عالمانه و نقادانه سنجیده و ارائه راهبرد کنیم.
میرحسینی در بخش پایانی از سخنان خود به موضوع نسبت رادیو با رسانههای جدید اشاره کرد و گفت: ما معتقدیم علیرغم ظهور و بروز رسانههای جدید و پرقدرت همچنان رادیو یک رسانه صمیمی است که به دلیل کمهزینه بودن، سرعت انتشار بالا و قابلیت انتقال پیام در شرایط بحران جایگاه خود را حفظ کرده و سهم خود از سبد رسانهای مردم را در حال ارتقا دادن است.
وی با بیان اینکه رادیو ورزش از بدو شکلگیری یعنی از سال ۱۳۷۸ وجه قالب خود را ارائه گزارش رخدادها و رویدادهای ورزشی قرار داده است، گفت: به همین خاطر هم بیشترین تلاش این مجموعه به سمت انعکاس رخدادهای مهم جهانی و داخلی رفته و حجم تولیدات برنامهسازی به نسبت کمتر بوده است و بنابراین در این دوران ما شاهد رشد گزارشگرها هستیم.
میرحسینی با بیان اینکه تقویت رویکرد برنامهسازی در رادیو ورزش از دوران مدیریتهای قبلی آغاز شد، گفت: از یک سال گذشته نیز که بنده این مسئولیت را بر عهده گرفتم، ضمن توجه و حفظ داشتهها و اندوختههایی که از گذشته ایجاد شده بود اولین کاری که انجام دادیم این بود که بررسی کنیم محتوایی که قرار است این ساختار بر آن ایجاد شود چه باید باشد، بر این مبنا به این اتفاق نظر رسیدیم که رادیو ورزش باید افق کوتاه مدت، میان مدت، و بلند مدت داشته باشد.
مدیر رادیو ورزش با بیان اینکه بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظلهالعالی) محور اساسی کار در رادیو ورزش اصلاح سبک زندگی قرار گرفته است، افزود: ما اگر یک جامعه سالم میخواهیم باید فرد و خانواده سالم داشته باشیم و نقش رسانه در این ایمنسازی جامعه بسیار حائز اهمیت است و رسانههای ورزشی میتوانند نقش راهبردی در این زمینه ایفا کنند.
وی با تاکید بر اینکه بعد از انتخاب استراتژی، ما به دنبال تعریف مخاطب بودیم، گفت: معتقدیم که رسانه باید دارای یک مخاطب ویژه باشد و بر همین مبنا زنان، جوانان و نوجوانان را به عنوان مخاطبین اصلی قلمداد کردیم و رویکرد برنامهها نیز به سمت برآوردهسازی نیازهای رسانهای این اقشار جهتگیری شده است.
میرحسینی با تاکید بر اینکه داشتن جامعهای سالم از دل خانواده سالم بیرون میآید، یادآورد شد: نقش زنان در خانواده یک نقش کلیدی است و لذا ما معتقدیم اولویت در پیامرسانی میبایست بانوان باشند.
مدیر رادیو ورزش با تاکید بر اینکه افق بلندمدت رادیو ورزش رسیدن به یک رسانه مرجع ورزشی است، تاکید کرد: در این مسیر ارتقای کیفی برنامهها، ارتقای سرمایه انسانی و تلفیق هنر در عرصه رسانه در دستور کار است.
میرحسینی با بیان اینکه رادیو ورزش در این عرصه کار دشواری را در پیش دارد، افزود: ما رسانه دارای اعتبار هستیم و بر این مبنا نمیتوانیم به سمت زردنگاری در عرصه رسانهای برویم و باید از اعتبار خودمان صیانت کنیم.
وی به موضوع پیگیری امتداد پیام در عرصه فضای مجازی نیز اشاره کرد و گفت: برنامههای مهم و کاربردی در این زمینه تدوین شده است و امید داریم در آینده نزدیک ثمرات این برنامهها بتواند بعد تعاملیبودن رادیو ورزش را بیش از پیش ارتقا دهد.
مدیر رادیو ورزش به موضوع افزایش مخاطبین رادیو ورزش طی سالهای اخیر نیز اشاره کرد و گفت: نتایج آخرین نظرسنجیها و برآوردها در زمستان ۹۷ و بهار ۹۸ نشان میدهد که مخاطبین رادیو ورزش در حال ارتقا هستند و نفوذ این رسانه روزبهروز تقویت میشود به طوری که ما در زمستان سال گذشته توانستهایم ۲,۲ درصد نسبت به قبل ارتقای مخاطب داشته باشیم و این درحالی است که رادیو وزرش یک رسانه تخصصی است و شاید شمول دیگر رادیوها را نداشته باشد.
این کارشناس ارشد حوزه رسانه در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت تعیین نقش ورزش در فضای اقتصادی ویژه امروز کشور اشاره کرد و با تاکید بر اینکه مطالبه مقام معظم رهبری(مدظلهالعالی) رونق تولید داخلی است، گفت: به زعم ما نسبت بین ورزش و اقتصاد کمتر مورد توجه بوده در حالی که امروز ورزش تبدیل به یک صنعت بزرگ شده است و امکان درآمدزایی گسترده در این حوزه وجود دارد.
میرحسینی با بیان اینکه رشد زیرساختهای ورزشی و میزبانی از رخدادهای بزرگ و بینالمللی در حوزه ورزش میتواند حتی در رشد تولید ناخالص داخلی کشور ما تاثیر محسوس داشته باشد، خاطرنشان نمود: ورزش دیگر صرفا یک حوزه مصرفی از منظر بودجهای نیست و اگر نگاه اقتصادی درست به آن داشته باشیم میتواند کمک حال اقتصاد کشور باشد.
مدیر رادیو ورزش با تاکید بر اینکه ورزش امروز یک امر راهبردی است و در حوزههای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اثر قابل ملاحظهای دارد، گفت: اگر نگاه سیاستگذاران و مجریان حوزه ورزش نیز راهبردی باشد این حوزه میتواند در پیشرفت اقتصادی اجتماعی کشور تاثیر مهم داشته باشد.
وی به برنامه رادیو ورزش برای حمایت از تولیدات داخلی در زمینه ورزشی نیز اشاره کرد و گفت: ما تلاش داریم تا ضمن معرفی محصولات داخلی، با برنامههای تخصصی نسبت اقتصاد و ورزش را عالمانه و نقادانه سنجیده و ارائه راهبرد کنیم.
میرحسینی در بخش پایانی از سخنان خود به موضوع نسبت رادیو با رسانههای جدید اشاره کرد و گفت: ما معتقدیم علیرغم ظهور و بروز رسانههای جدید و پرقدرت همچنان رادیو یک رسانه صمیمی است که به دلیل کمهزینه بودن، سرعت انتشار بالا و قابلیت انتقال پیام در شرایط بحران جایگاه خود را حفظ کرده و سهم خود از سبد رسانهای مردم را در حال ارتقا دادن است.
ارسال نظرات
غیرقابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
آخرین اخبار