دکتر محمدی در جمع بانوان شهرستان کمیجان گفت:

ایجاد استقلال و اعتماد به نفس را در کودکان تقویت کنیم/ لزوم توجه به تربیت کودکان بر اساس سبک زندگی اسلامی

یک کارشناس تربیت کودکان گفت: خودباوري در فرآیند تبدیل می شود به وابستگی سالم، وابستگی اصلاً بد نیست و بچه باید وابسته باشد آن چه که خوب نیست، این است که کودک نباید دلبسته باشد، انسان در کل وابسته متولد می شود، اجتماع یعنی وابستگی، اگر وابستگی نباشد دیگر اجتماع معنا نخواهد داشت.
کد خبر: ۹۱۹۸۸۲۹
|
۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از کمیجان ؛ دکتر زهرا محمدی کارشناس تربیت کودک در جمع بانوان شهرستان کمیجان با تاکید بر شکوفایی استعدادهای کودکان و تقویت روحیه خودباوری در آنها گفت: هدف شکوفاسازی استعدادهای کودکان است، اگر همه استعدادهاي بچه ها در همه زمینه ها شکوفا شود و در تعادل رشد پیدا کنند بیشک کودکمان شخصیت متعادلی پیدا می کند.

وی در همین رابطه ادامه داد: اگر فقط روي بعضی از جنبه هاي رشد کودك تکیه کنیم و به بقیه ي ابعاد توجه نکنیم، باعث عدم تعادل در رشد شخصیت کودک می شود.

وی افزود: رشد و شکوفایی استعداد نیاز به محیط غنی دارد، محیط غنی یعنی فضاي تجربه کودك، یعنی خانواده، عامل اصلی محیط غنی، بازي است. رویکرد هوش متعادل تنها ابزاري که براي رشد کودك می شناسد، «بازي» است و محل اصلی بازي و رشد کودك را خانه و خانواده می داند، خانه بار معنوي دارد و عامل اصلی در خانواده نیز مادر است، در حقیقت فضاي خانه و خانواده و حضور مادر، محل رشد و شکوفایی استعدادهاي مختلف بچه ها هستند.

این کارشناس تربیت کودکان بیان کرد: گفتیم شخصیت حاصل فرآیند فهم و درك و مهارت است که اگر در تعادل باشند تبدیل به شناخت و شناخت به شخصیت می رسد .

وی افزود: در حقیقت شخصیت متعادل منجر به خودباوري می شود و شخصیت نامتعادل باعث خود شیفتگی یا خود باختگی می شود، تشخیص این سه حالت در زیر سه سال مشکل است ولی ما در اثر تجربه علائم را تشخیص می دهیم.

وی تصریح کرد: خانواده ها معمولاً در نوجوانی متوجه این حالت ها می شوند که این نوجوان چه قدر خودباوري یا خودشیفتگی یا خودباختگی دارد، پایه این سه حالت شخصیت در زیر سه سال گذاشته می شود و در واقع از نوزادي، به همین دلیل در این رویکرد، کلاس بازي مادر و نوزاد از شش ماهگی داریم. چون شخصیت از این سن شکل می گیرد.

دکتر محمدی گفت: خودباوري در فرآیند تبدیل می شود به وابستگی سالم، وابستگی اصلاً بد نیست و بچه باید وابسته باشد آن چه که خوب نیست، این است که کودک نباید دلبسته باشد، انسان در کل وابسته متولد می شود، اجتماع یعنی وابستگی، اگر وابستگی نباشد دیگر اجتماع معنا نخواهد داشت.

ارسال نظرات