خبرهای داغ:

شکست دشمنان در طراحی جدایی دین از دانشگاه

ریاست دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود گفت: دشمنان در سناریوهای خود در جدایی دین از سیاست و دین از دانشگاه از ابتدای انقلاب تاکنون شکست خورده و خواهند خورد.
کد خبر: ۹۱۹۹۹۰۱
|
۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴
شکست دشمنان در طراحی جدایی دین از دانشگاهبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سید احمد ابوالقاسمی فر در همایش وحدت حوزه و دانشگاه به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در سالن اجتماعات دانشکده فنی مهندسی این دانشگاه در سخنانی با بیان اینکه دشمنان سناریوی جدایی دین از سیاست و جدایی دین از دانشگاه را به عنوان دو هدف مهم دنبال کرده که تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده است افزود: در تعریف وحدت حوزه و دانشگاه در بیانات رهبر انقلاب اینگونه است که ارتباط تنگاتنگ حوزه و دانشگاه تعریف شده و حوزه و دانشگاه در دو جهت موازی با یک هدف که تعالی جامعه است گام بر می‌دارند و در این مسیر دانشگاه و حوزه و دانشگاهیان و طلاب وظایفی دارند.
وی خاطر نشان کرد:حوزه کسب علوم دینی فهم و تبلیغ آن را از وظایف اصلی دارد و بررسی مسائل دینی و ترویج در جامعه و شئونات زندگی و پاکسازی احکام دینی از ناخالصی‌ها را دنبال می‌کند.
ریاست دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود تصریح کرد: دشمنان به تناسب موقعیت در احکام دینی نفوذ کردند و وظیفه حوزه است ناخالصی‌ها را پاک کند و به مردم انتقال دهد و رساندن احکام ناب و خالص در همه اقشار و سنین مختلف و ملل اسلامی از وظایف دیگر حوزه است.
وی با اشاره به وظایف دانشگاه گفت: پژوهش و تحقیق در علوم و بهره گیری در جهت رفاه حال مردم وظیفه دانشگاه است و طلاب ارائه نمایش کاملی از علما دینی به دانشگاهیان و مردم که ما کم نداریم از این علما را بر عهده دارد.
ابوالقاسمی فر با تاکید بر رعایت الزامات ارتباط وحدت حوزه و دانشگاه افزود: سلسله جلسات وحدت حوزه و دانشگاه باید ادامه پیدا کند و برنامه ریزی دقیق و ساماندهی شود.
وی با ارائه پیشنهادی در خصوص ایجاد کمیته‌هایی حول محور امام جمعه که نقاط ضعف و قوت و پیشنهادات در این زمینه ارائه شود گفت: با ایجاد این ساختار تهدیدات به فرصت تبدیل می‌شود و وحدت حوزه و دانشگاه تعامل بیشتری پیدا می‌کند و با بهره گیری توانایی‌های هر دو قشر، وحدت حوزه و دانشگاه اثری بسیاری خواهد داشت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها