خبرهای داغ:
رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی :

نمایندگان منتخب مردم استان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مشخص شدند

رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: بعد از اتمام مرحله شمارش آرا، نماینده های منتخب مردم استان برای حضور در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مشخص شدند.
کد خبر: ۹۲۲۰۲۲۰
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، خوش خبر در تشریح این خبر متذکر شد: مردم خراسان جنوبی با مشارکت بالایی در انتخابات، نماینده های خود را برای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تعیین کردند.


وی ادامه داد: مجموع واجدین شرایط رأی دادن در این دوره از انتخابات در استان خراسان جنوبی بیش از 560 هزار نفر بوده است.


رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: بر اساس آمار نهایی اعلام شده از ستاد انتخابات کشور، از مجموع 155 هزار و 505 رأی مأخوذه، حسین خسروی اسفزار در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان، خوسف 72 هزار و 872 رأی کسب کرد.


خوش خبر افزود: مصطفی نخعی در حوزه انتخابیه نهبندان، سربیشه از مجموع 52 هزار و 153 رأی مأخوذه، 17 هزار و 341 رأی مردم را از آن خود کرد.


وی ادامه داد: مجید نصیرایی نیز از مجموع 84 هزار و 74 رأی مأخوذه با کسب 37 هزار و 334 رأی، نماینده منتخب مردم در شهرستانهای فردوس،طبس، سرایان ، بشرویه شد.


به گفته وی؛ در حوزه انتخابیه قاینات و زیرکوه هم سلمان اسحاقی با 21 هزار و 934 رأی از مجموع 75 هزار و 744 رأی، بیشترین آراء مأخوذه را کسب نمود.


رئیس ستاد انتخابات استان در ادامه به تشریح بندهای ماده 68 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی پرداخت و گفت: بر اساس ماده 68 قانون انتخابات، از تاریخ انتشار آگهی اعلام نتایج شمارش آرای مأخوذه، هیات اجرایی مرکز حوزه انتخابیه به مدت 2 روز برای قبول شکایت ها آماده می باشد.


خوش خبر افزود: به استناد تبصره‌های 2،1 و 3 ماده 68 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، کسانی که از نحوه برگزاری انتخابات شکایت دارند، می توانند ظرف مدت 7 روز از تاریخ اخذ رأی شکایت مستند خود را به دبیرخانه شورای نگهبان تسلیم دارند.


وی تأکید کرد : در این مرحله، شکایت هایی قابل رسیدگی خواهد بود که مشخصات شاکی یا شاکیان، شامل نام و نام خانوادگی، نام پدر، شغل، نشانی کامل، شماره تلفن و اصل امضای شاکی را داشته باشد.


به گفته وی؛ در صورتی که شاکی بدون دلیل و مدرک، کسی را متهم نماید و عمل شاکی عنوان افترا داشته باشد، قابل تعقیب و پیگیری است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها