خبرهای داغ:
مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان:

دومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان همدان برگزار شد

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان از برگزاری دومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان همدان با رویکرد پیشگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد شهری «حاشیه‌نشینی جدید» و راهبرد توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی خبر داد.
کد خبر: ۹۲۴۳۴۰۰
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۳

دومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان همدان برگزار شدبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حسین عسگری از برگزاری دومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان خبر داد و افزود: این جلسه با رویکرد پیشگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد شهری «حاشیه‌نشینی جدید» و راهبرد توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی و بازشناسائی ظرفیت‌ها و نیازهای روستاهای در معرض تخریب و مهاجر فرست برگزار شد.

وی عنوان کرد: دومین جلسه پیشگیری از وقوع جرم استان همدان به کارگروه پیش‌بینی و پیشگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد شهری «حاشیه‌نشینی جدید» اختصاص یافت.

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان ادامه داد: به‌منظور پیشگیری از حاشیه‌نشینی در مناطق مستعد استان همدان و همچنین پیشگیری از تصرف و تخریب اراضی ملی موضوع اجرای بند ت ماده 62 قانون برنامه ششم توسعه کشور (کمربند سبز) و نیز ماده 9 قانون جامع حد نگار (کاداستر) با هدف صدور سند تک برگ جهت تثبیت مالکیت از مباحث مطروحه در این جلسه بود.

وی اظهار کرد: این جلسه که به ریاست دادستان دادسرای عمومی و انقلاب همدان تشکیل شد، موضوع پیشگیری از تصرف عدوانی املاک و اراضی دولتی، تغییر کاربری‌های غیرمجاز، تفکیک غیرقانونی اراضی (دولتی و غیردولتی) از جمله عناوین مورد بحث بوده است.

عسگری تأکید کرد: راهبرد توانمندسازی سکونت‌گاه‌های غیررسمی و بازشناسائی آسیب‌ها، استعدادها، ظرفیت‌ها و نیازهای روستاهای در معرض تخریب و مهاجر فرست و توجه به ایجاد اشتغال و حرفه‌آموزی در کنار مدیریت آب و خاک، صنایع‌دستی، گردشگری «اکو کمپ» و مهیا ساختن بنیان‌ها و مسائل زیر بنائی در روستاها از برنامه‌ها و مداخلات و راهبردهای اصلی پیشگیری از مهاجرت روستائیان و حاشیه‌نشینی در شهرها است که در این جلسه به آن پرداخته شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات