خبرهای داغ:
در مراسم تکریم و معارفه مسئول موسسه تامین درمان بسیجیان مطرح شد

تعویق در راه اندازی درمانگاه شمال شهر بیرجند/ وقتی پیشنهاد سپاه روی زمین ماند

فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی ضمن گلایه از مدیران مؤثر گفت: شمال شهر بیرجند به تازگی درمانگاهی راه اندازی شده که ما سالها قبل می توانستیم به مردم خدمت رسانی کنیم.
کد خبر: ۹۲۷۴۱۰۵
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سردار علی قاسمی فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) استان در مراسم تکریم و معارفه مسئول موسسه خدمات درمانی بسیجیان اظهار داشت: کار جهادی و خدمت رسانی به مردم امروز یک الگو، کار سرآمد و برجسته است که رهبری بارها از آن یاد کردند.

وی عنوان داشت: در استان ما تلفیقی بین بهداری های کل نیروهای مسلح اعم از ارتش، نیروی انتظامی، سپاه و بسیج و دانشگاه علوم پزشکی  تحت عنوان اردوهای جهادی پزشکی مرتب برنامه ریزی و سالهاست دنبال می شود.

قاسمی بیان داشت: هرگاه یگان رزم سپاه استان بیمارستان صحرایی تشکیل می دهد و پزشکان بسیجی در سایر نیروهای مسلح اردوی جهادی داشتند اولویت نقاط مرزی  ومحروم است و نیز اتحاد، همدلی  و تعاون در استان ما ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: هماهنگی بین کارکنان دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت ودرمان نیروهای مسلح بوده است و تاکنون بیمارستان صحرایی برپا نشده که تمام توان بهداشت و درمانی استان پای کار نیاید.

فرمانده  سپاه انصارالرضا(علیه السلام) استان با بیان اینکه کار خیر، خدمات رسانی، مردم یاری و مردم دوستی در استان ما به بهترین نحو برگزار شده است خاطرنشان کرد: از این کار در منطق قرآن کریم و آموزه های دینی عبادت و خدمت به مردم نیازمند یاد می شود.

وی با تاکید بر اینکه محور اساسی فعالیت های مجموعه بسیج و سپاه کمک به جامعه بزرگ بسیج است گفت: 338هزار بسیجی در استان داریم که جمعیت یک سوم استان را بسیجیان ثبت نام شده تشکیل می دهند.

قاسمی یادآور شد: زمانی که خیلی از بسیجیان بیمه نداشتند موسسه تامین درمان بسیجیان با هماهنگی با پزشکان متخصص، در مطب پزشک از تخفیف درمان بهره مند می شدند و نیز با هماهنگی موسسه و درمانگاه های دولتی بسیجیانی که تحت پوشش هیچ بیمه ای نبودند از تخفیف بهره مند می شدند.

 وی اظهار داشت: حال که بیمه همه جا راه افتاده و این موضوع کمرنگ شده است اما مشکل بیماران صعب العلاج که قادر به پرداخت نرخ دولتی به بیمارستان و درمانگاه نیستند موسسسه تامین درمان بسیجیان و موسسه درمان عاشورایی در استان انجام می دهد.

فرمانده  سپاه انصارالرضا(علیه السلام) استان ادامه داد: هرچند این شعبه ها ضعیف است و درمانگاه سپاه نیز درآمدی ندارد چون در درمانگاه های دولتی امکانات فراهم است اما همه مردم برخوردار نیستند و با انتظار تخفیف به درمانگاه های نیروهای مسلح مراجعه می کنند.

وی تصریح کرد: از مدیران مؤثر گلایه داریم که با وجود بسترهایی که در استان فراهم شد تا در شهرهای مختلف زمینهایی که با کاربری بهداشتی در اختیار سپاه بوده شعبه هایی برای موسسه تامین درمان بسیجیان تاسیس شود که خدمات درمانی بیشتر برای مردم انجام شود به دلایلی محقق نشد.

 قاسمی اذعان داشت: شمال شهر بیرجند به تازگی درمانگاهی راه اندازی شده که ما سالها قبل می توانستیم به مردم خدمت رسانی کنیم اما شاید کوتاهی در زمینه خدمت رسانی به مردم داشتیم.

وی متذکر شد: این موسسه خدمات خوبی در کشور ارائه می دهد و انتظار داریم از مناطق برخوردار امکاناتی گرفته شود و به مناطق محروم از جمله استان ما کمک کنند.

فرمانده  سپاه انصارالرضا(علیه السلام) استان از همکاری و هماهنگی نیروی انتظامی و ارتش در ارائه خدمات متقابل  و نیز از پزشکان بسیجی تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است، در این مراسم از زحمات دکتر آهنی قدردانی  و علیرضا نقی زاده به عنوان مسئول موسسه خدمات درمانی بسیجیان معرفی شد.

شایان ذکر است، علیرضا نقی زاده با سابقه 15سال خدمت در بسیج و سپاه تا کنون در بخش فرمانده حوزه، معاونت ناحیه، مسئول فرهنگی خانواده سپاه و بسیج، بسیج جامعه پزشکی و معاونت بهداشت و درمان سپاه خدمت کرده است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها