خبرهای داغ:

نگاهی به وضعیت سایت تاریخی پادگان ارومیه

سایت تاریخی پادگان ارومیه یکی از ارزشمندترین سایت‌های داخل محدوده شهری در کشور است.
کد خبر: ۹۲۸۷۴۶۵
|
۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۹

 به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، سایت تاریخی پادگان ارومیه یکی از ارزشمند ترین سایت‌های داخل محدوده شهری در کشور است که با وسعت تقریبی هفتاد هکتار در مرکز و بهترین نقطه ارومیه واقع شده است.

این بنای تاریخی خوشبختانه از گزند و توسعه های ناموزون شهری که حاکم بر اکثر شهرهای کشور می باشد در امان مانده است.

اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی با وجود مشکلات عدیده حقوقی و برخی نامهربانی ها در سال ۹۳ -۹۴ فرایند ثبت ملی این سایت ارزشمند را با شناسایی ۴۰اثر تاریخی در داخل محدوده به انجام رساند تا این سایت به عنوان تنفس گاه شهری برای مردم ارومیه به یادگار بماند.

خوشبختانه با تعاملات و همکاری های ایجاد شده در سطح ملی هم اکنون طرح کلی این سایت با رویکرد تاریخی فرهنگی و ایجاد سایت موزه در کنار برخی کاربری های دیگر در شرف اتمام و تصویب می باشد.

هم اکنون اداره کل میراث فرهنگی استان با اختصاص ۲۰۰۰۰میلیون ریال اعتبار از اعتبارات سفر ریاست جمهوری نسبت به آغاز مرمت دو بنا از بناهای تاریخی ثبت شده با زیربنای تقریبی ۲۰۰۰ متر مربع اقدام کرده که هم اکنون با پیشرفت حدود ۳۰ درصدی در حال انجام می باشد.

در این فصل مرمتی مرمت جداره های اجری مخدوش شده این بناها و نیز مرمت سازه ای سقف‌ها و نیز رفع خطر و نجات بخشی برخی بخش‌ها و حذف الحاقات در دستور کار می باشد؛ پیش بینی می شود این فصل مرمتی تا آخر دی ماه به اتمام برسد.

انتهای پیام

ارسال نظرات