خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

شورای فرهنگ عمومی باید در رأس مدیریت فرهنگی استان باشد

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی باید در رأس مدیریت فرهنگی استان باشد، گفت: نباید اجازه داد صحن شورای فرهنگ عمومی تبدیل به محلی برای ارائه گزارش عملکرد دستگاه‌ها شود.
کد خبر: ۹۲۹۳۱۹۰
|
۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۸

شورای فرهنگ عمومی باید در رأس مدیریت فرهنگی استان باشدبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی موثقی در شورای فرهنگ عمومی استان همدان اظهار داشت: ساختار شورای فرهنگ عمومی و کمیته‌های ذیل آن نیازمند بازنگری و تقویت است.

وی با بیان اینکه باید نقش و جایگاه شورای فرهنگ عمومی تقویت شود و این کار نیازمند مطالعه دقیق است، گفت: باید تدبیری شود تا فرماندهی و مدیریت برنامه‌های فرهنگی استان در دست شورای فرهنگ عمومی باشد و توسط این شورا سیاست‌گذاری و هدایت شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: امکانات و ابزارهای فرهنگی باید با مدیریت شورای فرهنگ عمومی ساماندهی شود.

وی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی باید در رأس مدیریت فرهنگی استان باشد، افزود: نباید اجازه داد صحن شورای فرهنگ عمومی تبدیل به محلی برای ارائه گزارش عملکرد دستگاه‌ها شود.

شعبانی عنوان کرد: صحن شورای فرهنگ عمومی به سبب محدودیت زمان و مشغله اعضا، ظرفیت بررسی دقیق مسائل را ندارد و لذا تشکیل کمتیه تخصصی برای کشف راهکارهای اجرایی بسیار ضروری است.

وی ادامه داد: موضوع پیوست نگاری فرهنگی، امر تخصصی است که نیازمند حضور افراد با تجربه در این حوزه است و نباید آن را به صرف نامگذاری مذهبی و ساخت مسجد و نماز خانه منحصر دانست.

شعبانی ابراز داشت: اثرات فرهنگی و اجتماعی طرح‌های عمرانی و اقتصادی، باید به دقت مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد تا از زیان‌های احتمالی آنها جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه سند جامع فرهنگی استان بسیار مهم است و نوشتن آن توسط شهرداری یا فقط یک دستگاه خاص امکانپذیر نیست و نیازمند مشارکت همه دستگاههای ذیربط است، گفت: قبل از آغاز هر پروژه باید اثرات فرهنگی و اجتماعی آن مطالعه شود، به طور مثال در پروژه اسکای مال این موضوع محل مناقشه افراد است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان عنوان کرد: ظرفیت و توان مساجد، پایگاه‌های بسیج و نیروی‌های جهادی در عرصه فرهنگ سازی و رعایت و پروتکل‌های بهداشتی باید مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات