جشن میلاد کوثر در قرچک برگزار شد

جشن میلاد کوثر با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین علوی و مدیحه سرایی سرکار خانم خزایی در پایگاه فتحی حوزه حضرت زینب کبری(س) قرچک برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۱۹۷۴۶
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۴

به گزارش خبرنگار سپاه استان تهران خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام علوی نمایندگی ولی فقیه سپاه قرچک، ضمن عرض تبریک و تهنیت به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) و روز مادر راجع به فضایل حضرت زهرا و سبک زندگی آن حضرت مطالبی را عنوان نمود.

به گفته وی در جامعه امروز که نظام سرمایه داری غرب با تهاجم فرهنگی خود سعی دارد الگویی مبتذل و غیرانسانی برای زنان و دختران مسلمان ارائه کند مسلما پرداخت به ابعاد گوناگون شخصیتی آن حضرت می تواند الگوی عملی مناسبی برای جامعه شیعی باشد.

علوی افزود: فاطمه زهرا یک زن ملکوتی، یک انسان به تمام معنا و تمام حقیقت زن و تمام حقیقت انسان بوده است. او یک زن معمولی نیست او موجودی ملکوتی است که در عالم به صورت انسان ظاهر شده است، زنی که اگر مرد بود، نبیّ بود.

حجت الاسلام علوی بیان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) از فضایل بسیاری برخوردار بودند؛ توانـایی علمـی، عـصمت و پـاکیزگی از گناه و خطا، برتری در صحنه رشد و تربیت فرزندان، شرافت در همسرداری، رعایت ادب و اخلاق در برخورد با پدر و همسر و دیگـر اعـضای خـانواده، وفـاداری و فروتنـی، پاکـدامنی و آراسـتگی و تمام ابعادی که برای یک زن و یک انسان متصور است، در فاطمه زهـرا (س)جلوه کرده است.

نمایندگی ولی فقیه سپاه قرچک گفت: آخرین منزلی که پیامبر(ص) هنگام رفتن به غزوات ترک می‌کرد و اولین منزلی که بعد از سفرها  وارد می‌شد منزل فاطمه زهرا(س) بود. حضرت علی(ع) درباره حضرت زهرا(س) فرمودند که ایشان هرگز از من چیزی نخواست و هرگز مرا خشمگین نساخت و یاوری نیکو برای عبادت خدا بود.

وی در پایان افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) الگویی کامل برای زنان است و اگر زنان واقعًا پیرو حضرت زهرا(س) هستند باید در سبک زندگی، حیا، عفت، بذل و بخشش،ایستادگی در مقابل باطل از ایشان الگو بگیرند.

گفتنی است در این مراسم اهدای ماسک، میزهای اقتصادی و نیز مشاوره مسجد محور صورت گرفت.

این مراسم با مولودی خوانی برای حضرت زهرا(س) توسط سرکار خانم خزایی و پذیرایی از مهمانان، پایان یافت.

خبرنگار/الهه کمیجانی

 

ارسال نظرات