خبرهای داغ:
فرمانده سپاه مراغه:

تقارن دفاع مقدس با اربعین فرصتی برای ترویج فرهنگ ایثارو شهادت است

تبریز- فرمانده سپاه مراغه گفت: تقارن دفاع مقدس با اربعین حسینی فرصتی برای ترویج فرهنگ ایثارو شهادت است.
کد خبر: ۹۳۷۴۵۱۴
|
۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵

به گزارش خبرگزای بسیج از آذربایجان شرقی، سعید رشیدی در نشست خبری هفته دفاع مقدس افزود: امروز عزت و افتخار ما در دنیا در اثر دفاع مقدس و ایثارگری رزمندگان سلحشور و دلاور در برابر قدرت های شرق و غرب است.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس، انقلاب اسلامی را به قیام خونین امام حسین (ع) و عاشورا پیوند زده است، افزود: دفاع مقدس در حقیقت معدن ظهور و بروز شهدای والامقامی همچون حبیب بن مظاهرها، علی اکبر و قاسم بن حسن (ع) ها و ابوالفضل العباس هاست.

رشیدی شعار محوری امسال دفاع مقدس را «ما مقتدریم» بیان کرد و گفت: چهل و دومین سالگرد دفاع مقدس و تقارن آن با اربعین حسینی فرصتی برای ترویج فرهنگ ایثار شهادت است؛ همان فرهنگی که امنیت امروز ما مدیون آن فرهنگ است. وی افزود: جنگ جز خرابی نتیجه ای ندارد و از آن زیاد استقبال نمی شود زیرا جنگ را دولت ها به راه می اندازند و ملت ها تاوان آن را می پردازند ،

وی توضیح داد: در قرن بیستم دو جنگ جهانی روی داد و در سایه این جنگ ها در طول قرن بیست قریب به ۲۵۰ میلیون نفر جان خود را از دست داده است و دو بمباران هسته ای و جنگ های منطقه در این قرن اتفاق افتاده است و در همه آنها ابر قدرت ها در دوطرف قرار داشتند اما در جنگ ایران و عراق دو ابرقدرت در کنار هم قرار کرفتند، و در برابر جمهوری اسلامی ایران بودند.

رشیدی اضافه کرد: در درگیریها و جنگ های ۲۵۰ سال گذشته همیشه قسمتی از خاک ایران را به یغما برده اند اما تنها جنگی که وجبی از خاک کشورمان جدا نشد هشت سال دفاع مقدس بود.

فرمانده سپاه مراغه با اشاره به برگزاری بیش از ۳۰۰ عنوان برنامه ویژه گرامیداشت هفته دفاع مقدس در مراغه گفت: رزمایش کمک های مومنانه در طول هفته و توزیع بسته های نوشت افزار در بین دانش آموزان بی بضاعت و پخت و پخش غذا توسط رده های بسیج از جمله مهم ترین این برنامه هاست.

رشیدی افزود: برنامه های یادواره شهدا و آبروی محله در راستای تجلیل از مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس در این شهرستان انجام می شود. وی ادامه داد: برپایی ایستگاه های صلواتی و دعوت مردم به شیوه نامه بهداشتی و ترغیب مردم برای دریافت واکسن و دیدار با خانواده شهدا از دیگر برنامه های این هفته است.

وی با بیان اینکه مرکز تزریق تجمیعی واکسن در سالن شهدا مدافع حرم برپاست افزود: در هفته دفاع مقدس این مرکز دو شیفته فعالیت خواهد کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها