خبرهای داغ:
فرمانده قرارگاه قدس نزسا:

سیستان و بلوچستان بر روی ریل توسعه قرار دارد/ پیشبرد پروژه های عقب افتاده با بهره گیری از سرمایه های طوایف

سردارمحمدکرمی، فرمانده قرارگاه قدس نزسا با بیان اینکه اقتصاد باید مردمی باشد، گفت: سران طوایف باید از سرمایه های طایفه ای خود در تکمیل و پیشبرد پروژه های عقب افتاده استان استفاده کنند.
کد خبر: ۹۳۸۰۲۲۶
|
۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج عشایری سپاه سلمان استان سیستان وبلوچستان، صبح امروز همایش علما، سران و معتمدین طوایف با حضور مسئولان نظامی و انتظامی، نماینده ولی فقیه در استان، نماینده مردم اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری، سران طوایف و علمای اهل سنت در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان برگزار شد.

در فرهنگ دفاع مقدس بن بستی وجود ندارد

سردار محمد کرمی، فرمانده قرارگاه قدس نزسا در این همایش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با بیان اینکه امنیت پایدار بدون توسعه اقتصادی، علمی و فرهنگی ایجاد ‏نمی شود، بیان کرد: امنیت و توسعه اقتصادی، علمی و فرهنگی مکمل یکدیگر هستند.‏

وی با بیان اینکه دفاع مقدس یادآور حماسه خون و شجاعت بود، افزود: آنچه که در این دوران اتفاق افتاد عمل به دستورات اسلام وفرامین الهی بود، جنگ با مدیریت قرآنی اداره می شد و خداباوری موج می زد، همه با اتکاء به خدا و برای رضای خدا حرکت می‌کردند.

این مقام مسئول با بیان اینکه باید از فرهنگ دفاع مقدس در تمامی حوزه های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی الگو گرفته شود، اذعان کرد: با اتکا به خداوند تمامی مشکلات حل می‌شود، در دفاع مقدس با آموزه‌های الهی و عمل به آن ها جنگ، دفاع مقدس شد و امروز هم انقلاب اسلامی با اراده الهی پیش می‌رود برای همین اگر تمام دشمنان جمع شود در مقابل اراده الهی عددی نیستند.

وی با بیان اینکه در فرهنگ دفاع مقدس بن بستی وجود ندارد، اظهار کرد: امروز صهیونیست و استکبار به دنبال اختلاف بین مسلمانان جهان است باید با وحدت و همدلی و نگاه قرآنی که برگرفته از فرهنگ دفاع مقدس است در این مسیر گام برداریم.

از سرمایه های طایفه ای برای پیشبرد پروژه های عقب افتاده استفاده کنید

فرمانده قرارگاه قدس نزسا در بخش دیگر سخنان خود، خاطر نشان کرد: انتظار از سران طوایف و علما این است که شرکت های دانش بنیان را در بین جوانان طوایف توسعه دهید، درگیری های طایفه ای خاتمه یابد و نگذارید این فرهنگ به نسل جوان منتقل شود بلکه بداخلاقی هایی که از برخی آسیب‌های اجتماعی است باید با بهره گیری از کلام الهی قرآن که بهترین دستورالعمل زندگی است، رفع شود.

وی افزود: همان طور که در دوران دفاع مقدس جنگ را مردم اداره کردند امروز اقتصاد باید مردمی باشد، براین اساس باید به تشکیل این تعاونی ها توجه کنید و از سرمایه های طایفه ای خود برای پیشبرد پروژه های عقب افتاده استان استفاده کنید چرا که فرهنگ، زیرساخت اقتصاد است.

کرمی ادامه داد: امنیت پایدار و توسعه در حوزه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی مکمل یکدیگر است و باعث می‌شود منطقه به سرعت با بهره گیری از تمامی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان تغییر کند.

وی با تاکید بر اینکه سیستان و بلوچستان بر روی ریل توسعه قرار گرفته است، گفت: همه باید برای شتاب این توسعه کمک کنیم، شرکت های دانش بنیان باید به سرعت تقویت شوند و در حوزه کارهای پژوهشی باید ورود کرد.

کرمی اظهار کرد: اگر با فرهنگ دفاع مقدس در تمامی عرصه ها وارد شویم همچون همیشه پیروز هستیم و این پیروزی ها و موفقیت ها خاری در چشم دشمنان بوده و منجر به عصبانیت آنها شده است چرا که می‌دانند تحریم‌ها برای کشور ما معنا ندارد.

به گفته این مقام مسئول، امروز فضای مجازی فرصت است نباید به تهدید تبدیل شود،  در ‏حوزه علوم شناختی که یکی از جنگ های دشمن است  ۲۵ زیر شاخه وجود دارد که هدایت ‏ذهن‌ها و استفاده از رسانه و فضای مجازی تنها بخشی از آن است امروز دشمن بر روی ‏هدایت ذهن ها کار می‌کند و باید همه ظرفیت‌ها در کنار هم بیاید.‏

وی تصریح کرد: قرآن بارها تاکید کرده دشمن اصلی ما یهود است نه شیعه و سنی؛ ما همه ‏برادر و در کنار هم هستیم و یهود می‌داند اگر ظرفیت مسلمانان در حوزه علم و فناوری، ‏اقتصادی و اجتماعی در کنار هم بیاید آن‌ها را مثل سیل می برد برای همین دائماً در حال ‏تلاش هستند که در این بین حوزه و دانشگاه رسالت سنگینی برعهده دارند.

‏فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه خاطرنشان کرد: با روی کارآمدن دولت مردمی و ‏نگاه مردمی و اینکه سیستان و بلوچستان در اولویت دولت سیزدهم است تحولی بزرگ ایجاد ‏می‌کنیم، لازمه این کار همکاری همگانی است.‏

نقش ولایت و رهبری امام خمینی (ره) در دفاع مقدس

آیت الله مصطفی محامی، نماینده ولی فقیه در استان در ادامه این همایش بیان کرد: مردم در دوران انقلاب و بعد از آن دفاع مقدس معمولاً همان مردمِ در زمان دوره شاهنشاهی بودند، اما با کار بزرگی که حضرت امام راحل مبنی بر تغییر در نگاه ها، ارزش ها و به تعبیری تغییر فرهنگ مردم انجام دادند؛ مردمی که چه بسا سر در لاک خود به فکر منافع اقتصادی و زندگی و معیشت خود بودند نگاهشان تغییر و جهانی و بین المللی شد، به فکر دین و دفاع از دین، کشور و منافع ملی افتادند و جان خود را تقدیم انقلاب کردند.

وی افزود: امروز ما میراث دار این عرصه ارزشمند، سابقه درخشان و این اسوه های ایثار و فداکاری هستیم و باید از آنها درس بگیریم.

این مقام مسئول ادامه داد: پیوند عمیق میان مردم و امام ملت، دلدادگی به اسلام و آمادگی برای بذل جان و مال در راه دفاع از اسلام، شناخت موقعیت خود و دشمنان اسلام و میهن اسلامی و درگیر فتنه آن نشدن از ویژگی‌های رزمندگان اسلام بود.

وی اذعان کرد: امروز وظیفه داریم در سیستان و بلوچستان این استان پهناور وحساس راه پر افتخار و عزتمند این افراد را ادامه دهیم چرا که این خطه با توجه به موقعیت و مرزهای مشترک با همسایگان متفاوت از سایر نقاط بوده و شما عشایر، سران طوایف و معتمدین که مرزداران میهن اسلامی هستید باید بدانید موقعیت حساس، رسالت خطیر و مسئولیت بزرگی برعهده همه ما است.

محامی اظهار کرد: برگزاری چنین جلساتی می‌تواند در هر عرصه ای کمک کننده باشد، با حضور مسئولان و گفت وگوی رودررو پیوند مردم با نظام اسلامی و کارگزاران نظام اسلامی تقویت می شود و از طرف دیگر با ارائه مباحث مطرح شده شناخت و دلدادگی ما نسبت به اسلام و همچنین شناخت نسبت به موقعیت کشور، استان و کشور های همسایه و جهان معاصر بیشتر می شود.
 
دشمن به دنبال دوقطبی و دودستگی در جامعه است

وی گفت: امروز در موقعیتی هستیم که همه کفر در برابر همه اسلام جبهه گیری کرده و تلاش می‌کنند جبهه اسلامی را شکست دهند باید توجه کنیم حواسمان به توطئه‌های دشمن که در رأس آنها ایجاد اختلاف و تفرقه و ناامنی در استان است، باشد زیرا به هر بهانه‌ای به دنبال ایجاد دودستگی و دوقطبی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان خاطر نشان کرد: اگر می خواهیم رشد اقتصادی و توسعه در ابعاد مختلف داشته باشیم باید موقعیت ها را شناخته و به تناسب آن به وظایف خود عمل کنیم، باید تلاش کنیم بر حفظ وحدت و از هر چیز که شائبه اختلاف دارد پرهیز کرده و اگر کسی بخواهد چنین کاری کند با آن مقابله و صف خود را از آن جدا کنیم.

وی افزود: تحولاتی که در افغانستان رخ داده اگر چه به حسب ظاهر آمریکا از آنجا رفته اما ایادی آن در این کشور مستقر هستند، متاسفانه نقشه استکباری آمریکا این است که اجازه نمی‌دهد افغانستان روی آرامش و خوشی ببیند.
 
رفع محرومیت های سیستان وبلوچستان در گرو همکاری همه جانبه

حسین مدرس خیابانی، استاندار سیستان وبلوچستان با بیان اینکه پیام همایش امروز اتحاد و انسجام بین اقشار مختلف مردم است، افزود: علیرغم تمام خباثت های دشمنان که برای بر هم زدن نظم و امنیت کشور در ایجاد تفرقه داشتند این نشست ها نشان می‌دهد نقشه‌های دشمنان خنثی شده است.

وی با بیان اینکه رزمندگان اسلام با عشق به امام حسین(ع) و فرهنگ عاشورایی از نظام و تمامیت ارضی آن دفاع کردند، ادامه داد: امروز بیش از هر چیز نیاز به انسجام، وحدت و یکپارچگی داریم زیرا هدف اصلی دشمن ایجاد اختلاف در این عرصه است؛ نقطه قوت و فرصتی که می تواند کشور ایران اسلامی را سربلند کند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه امروز مجلس، دولت و قوه قضاییه یکپارچه و مردمی هستند، گفت: این یکپارچگی در درون ساختار مدیریتی استان نیز رخ داده تا اهداف با سرعت بیشتری شتاب گیرد.

وی تصریح کرد: نگاه توسعه‌ای بین مسئولین اجرایی و رده های مختلف نظامی و فرماندهان سپاه، نهادهای حاکمیتی و طوایف و سران ایجاد شده و همه به یک نتیجه رسیده اند که مسیر امنیت پایدار از طریق ایجاد توسعه، اشتغال و حفظ معیشت مردم رقم می‌خورد.

خیابانی ادامه داد: باید قدر یکپارچگی در ساختار حاکمیت کشور را دانست، اگر تلاش کنیم و این نگاه را گسترش دهیم می‌توانیم شاهد اتفاقات خوبی در استان باشیم که در تحقق آن بیش از هر موقعیت دیگری به نفوذ کلام و محوریت شما سران طوایف و معتمدین نیاز داریم.

وی در بخش دیگر سخنان خود اذعان کرد: ویژگی ها و ظرفیت هایی سیستان و بلوچستان دارد که از سایر نقاط کشور آن را متمایز کرده، وجود مرزهای طولانی نقطه قوتی است که باید بتوانیم با حداکثر استفاده از تبادلات مرزی حوزه تجارت استان را بهبود بخشیم.

استاندار استان اظهار کرد: تنها بندر اقیانوسی کشور که به آبهای اقیانوسی در دسترس دارد در سیستان و بلوچستان است و این یک مزیت به شمار می رود، باید این را قدر بدانیم وبندر چابهار به عنوان سومین بندر تجاری مطرح و توسعه دهیم؛ طبیعی است با رونق بندر زیرساخت‌ها شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مرز فرصت است و باید از فرصت‌های مرزی استفاده کرد، گفت: در حوزه معادن، کشاورزی، گلخانه‌ای، دامپروری ، مرغداری ها، صنعت و ایجاد شبکه های صنعتی، در حوزه نیرو های تجدید ناپذیر که همه از پتانسیل های استان است باید بهره گیری کرد.

استفاده از نخبگان، دانش آموختگان و کارشناسان بومی اولویت کار استاندار

خیابانی خاطر نشان کرد: نیروی جوان و ترکیب روستایی استان سیستان و بلوچستان که عمده آن روستایی هستند از دیگر ظرفیت به شمار می رود.

وی تصریح کرد: استفاده از نخبگان، دانش آموختگان، متخصصین و کارشناسان جوانان بومی منطقه مهمترین رسالت بنده در استان است که برای شناسایی آنها به همکاری شما نیاز داریم؛ اگر توسعه پایدار شکل گیرد، اشتغال و معیشت مردم حفظ و تراکم جمعیتی رخ دهد امنیت مرزها را خود مرزبانان و مرزداران تامین می کنند.

این مقام مسئول اظهار کرد: همگان باید برای جذب سرمایه در استان کمک کنند، و برای ایجاد امنیت و آرامش تلاش کرد که اینها اساس توسعه است.

استاندار استان گفت: برای تحقق این اهداف از تمامی اقشار و نهادها به ویژه قرارگاه قدس نیاز به کمک داریم تا در این استان که به فرموده رهبر انقلاب تنگه احد است محرومیت ها رفع و سیستان و بلوچستان دروازه و گذرگاه توسعه کل کشور شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات