خبرهای داغ:
فرهنگی:

عملیات اجرایی دو پروژه عمرانی و رفاهی شهر جدید سهند آغاز شد

تبریز- نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر گفت: بااید برای ایجاد پارک ها، کتابخانه ها و فضاهای فرهنگی در شهر جدید سهند با توجه به اینکه این شهر توسعه و جمعیت آن افزایش می یابد دید وسیع تری داشت.
کد خبر: ۹۳۸۲۸۷۲
|
۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اذربایجان شرقی، محمد حسین فرهنگی به اخذ عوارض از آزاد راه تبریز - سهند نیز اشاره  و بیان کرد: اگر عوارضی در این مسیر از مردم وصول نشود بهتر است و اگر بنا باشد عوارضی دریافت شود با پیمانکار تفاهمنامه معقولی صورت بگیرد که این عوارض در ابتدای آزاد راه نباشد و عوارضی که از رانندگان گرفته میشود مناسب باشد.
رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجانشرقی شرقی اعلام آمادگی کرد که در صورت نیاز ، رضایت شرکت مادر تخصصی را در این مورد جلب خواهد کرد.
 فرهنگی همچنین تسریع در ساخت تصفیه خانه فاضلاب شهر جدید سهند را در رفع مشکل کم آبی سهند موثر دانست.
 مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند هم در مراسم عملیات اجرایی پارک مولانا واقع در فاز سه شهر جدید سهند با اشاره به کلنگ زنی دوربرگردان آزاد راه تبریز سهند گفت: با اتمام فاز پنج شهر جدید سهند تقاطع های اصلی در این آزادراه ایجاد خواهد شد.
عباس مصطفوی با اشاره به این که آزاد راه سهند- تبریز مسیر توسعه آذربایجان شرقی و حتی شمالغرب کشور است گفت: بعد از افتتاح این پروژه عظیم، ۹۹ پروژه در سال جهش تولید در شهر جدید سهند تبدیل به قرارداد شده و حتی یکی از این پروژه ها تعطیل نشده است.
وی گفت: با عنایت به انتخاب شهردار مردمی در شهر جدید سهند فصل همدلی در این شهر آغاز خواهد شد.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند گفت: شهر جدید سهند یک شهر درآمد هزینه است و باید درآمدزایی شده و سپس برای این شهر هزینه شود و در این راستا یکی از بحران های شهر جدید سهند که مدرسه بود طی سه سال گذشته ۷ باب مدرسه ، ۲ باب مسجد احداث و تحویل داده شده و کتابخانه سردار شهید سلیمانی نیز آماده بهره برداری میباشد .
مصطفوی با اشاره به مجموعه فرهنگی ورزشی و تفریحی هشت بهشت شهر جدید سهند هم گفت: با توجه به حجم پروژه های انجام شده در شهر جدید سهند و نیز پروژه های در دست اجرای این شهر ، جا دارد در افتتاح این پروژه ها از وزرا و حتی رئیس جمهوری نیز حضور داشته باشند.
وی سپس به طرح بزرگ اقدام ملی مسکن اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی ۵ هزار و ۵۰۰ واحد از مساکن اقدام ملی به غیر از ۷۸۰ واحد که نیازمند توجه ویژه است ، شروع شده است.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند در ادامه با اشاره به انتخاب شهردار انقلابی این شهر و لزوم تعامل برای توسعه و آبادانی سهند گفت: برای توسعه شهر جدید سهند کارهای زیادی باید صورت گیرد که جز با اتحاد و همدلی دستگاههای مربوطه امکان پذیر نیست.
وی افزود: به نظر من دو مدیریتی در یک شهر نه تنها تهدید محسوب نمی شود ، بلکه یک فرصت بسیار عالی برای رشد و توسعه است.
مصطفوی به دغدغه برخی از مسئولین از جمله امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان نسبت به احداث بیمارستان در شهر جدید سهند اشاره کرد وگفت: نظر امام جمعه بر این است که احداث این بیمارستان به صورت خیرمآبانه پیش برود که در این مورد مشکلی نداریم.
وی گفت: مطالعه حدود ۹ پارک به مرحله نهایی رسیده و در مورد پارک مینیاتوری هم با شهرداری توافق شده است.
وی با اشاره به اتحاد و همدلی مابین شهرداری سهند و شرکت عمران گفت: مسلما این تعامل باعث پیشرفت و توسعه شهر جدیدسهند خواهد شد و اولین میثاق مشترک شرکت عمران و شهرداری شهر جدید سهند تهیه و تجهیز یک دستگاه کامیون پلاسک آسفالت با امکانات مرمت و ترمیم آسفالت شبکه معابر شهری است.
در این مراسم دکتر علایی شهردار شهر جدید سهند نیز طی سخنانی مبادلات فیمابین شرکت عمران و شهرداری را بسیار ارزشمند خواند و گفت: در بحث مسکن و حوزه پارک و دیگر حوزه ها توافقاتی با شرکت عمران شده است که مسلما در حل مشکلات مردم و توسعه شهر بسیار موثر و مفید خواهد بود.
وی اتحاد و همدلی شرکت عمران و شهرداری سهند را موجب توسعه منطقه دانست و گفت: با توجه به انقلابی و ولایی بودن مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند و نیز همراهی شهروندان ، توسعه بیش از پیش سهند اتفاق خواهد افتاد.
فرماندار اسکو نیز در این مراسم با اشاره به این که فصل جدیدی از همکاری های مشترک در راستای توسعه شهر جدی سهند اتفاق می افتد گفت: اتصال شهر جدید سهند به شبکه شهرهای سالم جهان و نیز شناخته شدن سهند به عنوان پانزدهمین شهر سالم منطقه مدیترانه شرقی افتخاری برای جمهوری اسلامی ایران است.
مهندس رضی منش افزود: از سال ۹۲ با تدبیری که در شهرهای جدید اندیشیده شده است، کارکرد مفهومی اجتماعی و فرهنگی بر سایر زیرساخت های شهر غلبه کرده است.
وی همچنین بزرگترین مشکل و سد راه توسعه شهر سهند را آب آشامیدنی سهند نام برد.
با حضور دکتر فرهنگی نماینده مردم تبریز، آذرشهر، اسکو، شهردار و فرماندار اسکو، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند و دیگر مسئولین شهری دو پروژه عمرانی و رفاهی در شهر سهند کلنگ زنی و عملیات اجرایی آن شروع شد.
پروژه دوربرگردان فاز پنج در کیلومتر ۱۶ آزاد راه سهند -تبریز با اعتبار ۲۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در مدت دو ماه اجرا خواهد شد.
همچنین پارک مولانا در فاز سه شهر جدید سهند با اعتبار ۴۳ میلیارد ریال در مدت سه ماه احداث خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها