خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج رسانه استان همدان:‏

قلم خبرنگاران نباید در حصار و اجاره جریان‌های سیاسی باشد

همدان-مسئول سازمان بسیج رسانه استان همدان با تاکید بر اینکه قلم خبرنگاران نباید در حصار و اجاره جریان‌های سیاسی و یا مسئولین خاصی باشد، گفت: قلمی که برای خدا می‌نویسد، بازوی توانمند انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۹۳۸۳۵۶۴
|
۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، ناصر قوامی مشفق در نخستین دوره کارگاه و دوره آموزشی خبرنگاری که به همت بسیج رسانه و سپاه ناحیه ملایر و با شرکت ۷۰ نفر از اصحاب رسانه و علاقمندان به این حوزه برگزار شد، اظهار داشت: ریشه آرمان‌های انقلاب اسلامی در وجدان بشری و مکتب اسلام نهفته شده است و امروز شجره طیبه بسیج با نظام استکبار جهانی مقابله می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه قلم خبرنگاران نباید در حصار و اجاره جریان‌های سیاسی و یا مسئولین خاصی باشد، تصریح‌ کرد: قلمی که برای خدا می‌نویسد و عدالت انصاف و آزادگی را رعایت می‌کند، بازوی توانمند انقلاب اسلامی است.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان همدان خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران دارای چند مرحله حیاتی بوده که شامل پیروزی انقلاب در سال ۵۷، تشکیل دولت اسلامی، تشکیل کشور اسلامی و در نهایت رقم خوردن تمدن اسلامی است.

وی با بیان اینکه اکنون نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در چهل ساله دوم عمر خود قرار گرفته است، افزود: در حال حاضر ما در بُرهه حساس تاریخی به سر می‌بریم و در چهل ساله دوم تحریم، تهدید نظامی و ناتوی فرهنگی و جنگ نرم از همه جهات نظام و انقلاب اسلامی ایران را تهدید می‌کند.

قوامی مشفق با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی در کانون توجه ‏نظام استکباری جهان قرار گرفته است، گفت: یکی از ضرورت‌های اصلی کار رسانه‌ای و ‏خبرنگاری حرفه‌ای و تخصصی، روشنگری و تنویر افکار عمومی و جلوگیری از تحریف است.‏

*رسانه‌ها در جنگ نرم دشمنان از جایگاه بسیار حساس و اثرگذاری برخوردار هستند

جانشین فرمانده سپاه ناحیه ملایر نیز در ادامه با بیان اینکه باتوجه به قرارگرفتن در جنگ نرم دشمنان، رسانه‌ها و خبرنگاران از جایگاه بسیار حساس و اثرگذاری در جامعه برخوردار هستند، افزود: باید داشته های امروز به طور مرتب تکثیر شود و از تجارب پیشکسوتان متعهد به عرصه انقلاب و آرمان های شهدا در این زمینه استفاده کنیم.

سرهنگ علی اصغر فارسی بیان کرد: مقام معظم رهبری طی ماه های گذشته چندین بار در زمینه تبلیغات رسانه‌ای دشمنان علیه جمهوری اسلامی هشدار دادند و در مورد مقابله با تحریف دشمنان تأکید داشتند، چراکه اگر تحریف شکسته شود، قطعاً تحریم نیز شکست می‌شود.

وی بیان کرد: امروز دشمنان با استفاده از ابزارهای قدرتمند رسانه‌ای و تبلیغات در فضای مجازی، ماهواره‌ها و شبکه‌های معاند قصد دارند توانمندی‌ها و داشته‌های انقلاب اسلامی ایران را کمرنگ جلوه داده و داشته‌های ایران را نقض کرده و از سوی دیگر نقاط ضعف و مشکلات جامعه را بزرگنمایی کنند.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه ملایر افزود: استفاده از افراد، انقلابی و متخصص در عرصه خبر و خبرنگاری می‌تواند بازوی توانمندی برای تحقق آرمان‌ها و اهداف انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد.

* شناخت عرصه جنگ رسانه‌ای برای هر خبرنگاری الزامی است

سرپرست خبرگزاری مهر در استان همدان نیز در ادامه به اهمیت مسئله بازسازی ساختار فرهنگی و رسانه‌ای کشور اشاره و خاطرنشان کرد: رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران باید شناخت عمیق و تخصصی از مختصات جنگ و درگیری رسانه‌ای دشمن با نظام داشته باشند، چراکه شناخت عرصه جنگ رسانه‌ای برای هر خبرنگاری الزامی است.

حبیب میرزایی اظهارکرد: ایران میراث‌دار یک تمدن ۱۰ هزار ساله و میراث دار تمدن دینی برجسته شکل گرفته از مکتب ائمه اطهار(ع) است و سوی دیگر جغرافیای منحصر به فرد، منابع طبیعی و معادن و داشته‌های بکر این کشور، مفاهیم، ایدئولوژیک و تفکر جمهوری اسلامی و صدور آن به همه کشورها، سبب شده که ایران در کانون توجه جهان قرار بگیرد.

وی به پیشرفت‌های فنی و هزینه های هنگفت مالی در شبکه های معاند و ساخت مستندها و برنامه های زنده ۲۴ ساعته برای تضعیف نظام و انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: تمام هدف رسانه های غربی این است که به دنیا بفهمانند مسئله «بازگشت دین و خدا به عرصه زندگی و جامعه، مسئله ناکارآمدی است»، بنابراین برای اثبات حرف های خود به شرایط و مشکلات امروز جامعه ایران اشاره می کنند.

این فعال رسانه‌ای تاکید کرد: در عرصه خبرنگاری همواره روایت اول از حوادث بسیار مهم و کلیدی بوده و بعد از آن باید «تحلیل اول» رقم بخورد و در نتیجه آن چرخش اول افکار عمومی به سمت مسئله صورت می پذیرد.

مدیر مسئول خبرگزاری مهر در استان همدان با تاکید بر اینکه متاسفانه در ایران مجموع فعالان رسانه‌ای در " روایت اول" از حوادث دچار مشکل هستند، افزود: داشتن تخصص در این زمینه و ارتقای دانش و سواد رسانه‌ای از الزامات کار خبرنگاران به شمار می‌رود و جلوی تحریف دشمنان را می‌گیرد.

گفتنی است؛ در ادامه این کارگاه آموزشی، امید وفایی مسئول انجمن سینمای جوانان ملایر مباحث فنی و محتوایی حوزه عکاسی و صابری یگانه سرپرست خبرگزاری بسیج اصول مقدماتی خبرنویسی را آموزش داد و جلسه با پرسش و پاسخ به اتمام رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات