خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی:

ورزشکاران ادامه دهندگان راه و آرمان شهدا هستند

تبریز- مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی اظهارداشت: ورزشکاران نشان دادند راه و آرمان شهدا را ادامه می دهند.
کد خبر: ۹۳۸۳۶۹۰
|
۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، اصغر عباسقلی زاده در مراسم گرامیداشت ۲۵۷ شهید ورزشکار استان و روز تربیت بدنی در مصلای اعظم امام خمینی تبریز گفت: ورزشکاران و جوانان کشورمان ثابت کردند همواه در راه رسیدن به اهداف نظام و آرمان‌های شهدا و هدف نهایی انقلاب یعنی آمادگی برای ظهور، آماده هستند که این روحیه شجاعت و جوانمردی مایه‌ سربلندی کشور است.

وی با تاکید بر اینکه همه ما باید قدردان شهدا باشیم افزود: شهدا مایه افتخار، عزت، سربلندی، امنیت و حفظ تمامیت ارضی کشور و آبروی مسلمانان هستند.

سردار عباسقلی زاده ادامه داد: شهدا مانند مولای متقیان امیرالمومنین علی(ع) از همه چیز خود گذشتند و تمامی ورزشکاران نیز جوانمردی، شجاعت و دلاوری را از امام علی (ع) آموخته اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: ما با تمام وجود به شهدایی که با عشق و علاقه به اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برای دفاع از اسلام و مسلمین قیام کرده و شجاعانه وارد صحنه شدند، افتخار می‌کنیم که فتنه‌های اوایل انقلاب را خنثی کرده و شجاعتشان در دفاع مقدس و جنگ تحمیلی را نیز نشان دادند.

سردار عباسقلی زاده یادآور شد: جنگ تحمیلی صحنه حمله‌ی استکبار شرق و غرب به یک کشور تازه انقلاب کرده بود، اما جوانان تربیت شده توسط مردان و زنان بزرگ این سرزمین با الگو گرفتن از امام علی (ع) و امام حسین (ع) در مقابل دشمن ایستادند و برای کشور و مسلمین افتخار و عزت آفریدند.

وی با اشاره به حضور رزمندگان ورزشکار در دوران دفاع مقدس گفت: اکثر رزمندگان دفاع مقدس یا خودشان ورزشکار بودند و یا از روحیه ورزشکاری برخوردار بودند و همواره قبل از عملیات‌ها آمادگی روحی و جسمی خود را حفظ می‌کردند.

سردار عباسقلی زاده اضافه کرد: نوجوان ۱۳ ساله تا پیرمرد ۹۰ ساله که در جبهه‌ها حاضر بودند، در حداقل زمان ممکن آمادگی جسمی لازم را کسب می‌کردند که برگرفته از روحیه‌ی شجاعت و شهادت‌طلبی بود و در زمان کنونی نیز شهدای مدافع حرم همین روحیه را داشتند و هرکدام با داشتن تخصص در رشته‌های مختلف ورزشی خود را برای دفاع از حریم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) آماده کرده بودند و نشان دادند در راه حفظ اسلام ذره‌ای کوتاه نمی‌آیند.

در این آیین از خانواده‌ شهید صمد اقدمی به عنوان شهید شاخص ورزشکار استان و همچنین شهیدان عباس عبدالهی، صادق عدالت اکبری، نادر برپور، محمدعلی محمدباقری فرشباف، محرم شهبازیان، بهروز فتاحی، رضا قابل نژاد، محمدرضا پورحسن، مهدی تربتی، مسعود تربتی، حسن پاکی خطیبی، حمید پاکی خطیبی، اصغر بانان درگاه، طا‌ها جدیدی، مصطفی پیشقدم، ابراهیم امیر احمدی، احمد کوه سلطانی، محمودرضا بیضایی، سید رضا علوی و سیامک اصغرزاده با اهدای یادبودی تجلیل شد و همچنین از بهزاد پروین قدس، سید متین هاشمی، محمد ملکی و ناصر یاری از هنرمندان، نویسندگان و فعالان ادبی حوزه‌ی شهادت و مقاومت تجلیل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها