خبرهای داغ:
مسئول بسیج عشایری کشور اعلام کرد:

شهید حسین فرصت، شهید شاخص بسیج عشایری کشور در سال 1401

احمد سعیدی گفت: طبق بررسی های به عمل آمده در کمسیون فرهنگی کنگره شهدای عشایر، معلم سردار شهید، حسین فرصت به عنوان شهید شاخص بسیج عشایری کشور در سال 1401 معرفی شد.
کد خبر: ۹۴۲۶۳۰۱
|
۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ احمد سعیدی مسئول بسیج عشایری کشور در جلسه کارگروه اطلاع رسانی رسانه و فضای مجازی کنگره ده هزار شهید جامعه عشایری کشور در شهرکرد گفت: شهید حسین فرصت از معلمان عشایری و از عشایر غیور استان فارس می باشد.

دبیر کنگره ده هزار شهید جامعه عشایری کشور با بیان این خبر گفت : معلم سردار شهید حسین فرصت در یک خانواده عشایری از ایلات خمسه ایل بهارلو رشد نمود . فرزندی که در شرف تولد بود و متولد نمی شد ( مدت هفت شبانه روز مادر درد زایمان داشت تا اینکه با خوراندن تربت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) به مادرش در تاریخ 1336/6/1 دیده به جهان گشود و انتخاب نام حسین به شکرانه این محبت الهی بود.

سرهنگ سعیدی افزود:  معلم سردار شهید حسین فرصت دارابی با شروع جنگ تحمیلی به سپاه پاسداران پیوست، سردار در عملیات رمضان سال 61 حماسه افرید و با یک قبضه خمپاره 120 پاتک نیروهای عراقی را خنثی نموده و آنها را فراری می دهد و در حین عملیات کمین نیروهای عراقی را در هم شکسته و خودش نیز به شدت مجروح می شوند .

سعیدی با اشاره به برخی شجاعت های این شهید گفت:  شهید فرصت با توجه به رشادتهایی که در عملیات رمضان از خودش نشان داد مورد توجه فرماندهان قرار گرفت و به عنوان مسئول ارزیابی سپاه منطقه 9 کشور انتخاب گردید( سپاه استانهای فارس ، بوشهرو کهکیلویه و بویر احمد ) و پس از مدتی از طرف مرکز فرماندهی سپاه پاسداران حکم مسئولیتی برای وی صادر گردید.

وی افزود: ولی او حکم مسئولیت در مرکز فرماندهی سپاه پاسداران را نپذیرفته و درخواست اعزام به جبهه را می دهد ، که مسئولیت فرماندهی نیروهای ویژه لشکر المهدی ( فرماندهی گردان ضربت مقداد ) را به عهده می گیرد و قبل از عملیات والفجر 2 گردان ضربت مقداد به فرماندهی سردار شهید حسین فرصت و گردان فجر به فرماندهی سردار شهید مرتضی جاویدی برای قطع خط تدارکاتی و پشتیبانی دشمن پا به عرصه جهاد می گذارند و نیروهای دشمن را دور می زنند و با شروع عملیات گردان ضربت مقداد به فرماندهی  سردار شهید حسین فرصت تپه سمت چپ تنگه را تصرف می کند و گردان فجر به فرماندهی سردار شهید مرتضی جاویدی تپه سمت راست تنگه را تصرف می کند و خط تدارکاتی و پشتیبانی و نیز راه عبور مرور دشمن را به طور کامل قطع می کنند.

سعیدی ادامه داد: اما  پس از چند روز نبرد سنگین با رژیم بعث عراق این دو گردان ( ضربت مقداد و فجر ) به محاصره دشمن در می آیند و در نهایت سردار شهید حسین فرصت پس از نبردی سخت و نفس گیر در محاصره دشمن ، تاریخ 1362/5/5 به درجه رفیع شهادت نائل می آید.

لازم به ذکر است، در عملیات والفجر 2 در محاصره دشمن ، اکثریت نیروهای گردان ضربت مقداد به شهادت می رسند و فقط تعداد 8 نفر نیروی مجروح زنده می مانند و همین هشت نفر به همراه نیروهای باقیمانده سردار شهید مرتضی جاویدی  به خدمت امام خمینی (ره) می رسند ، حضرت امام  پیشانی سردار مرتضی جاویدی را می بوسند و می فرمایند : شما نگذاشتید تنگه احد دیگری در تاریخ اسلام به وجود آید .

سعیدی در آخر ضمن ادای احترام به مقام والای شهیدان گفت : یاد سرداری که با یاران و همرزمانش تا آخرین قطره خون خود "پای آن عهد که بستند ماندند" و در عملیات والفجر 2 حماسه آفریدند و شهید شدند تا تنگه احد دیگری در تاریخ اسلام به وجود نیاید و در عین حال گمنام و مظلوم ماندند را گرامی می داریم. یاد و خاطره معلم سردار شهید حسین فرصت ( علمدار عملیات والفجر 2 ) به همراه نیروهای وفادارش که به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

ارسال نظرات