خبرهای داغ:

دامپزشکی آذربایجان شرقی در خصوص وقوع سیل به بهره برداران هشدار داد

تبریز-به دنبال اطلاعیه جوی مدیریت بحران آذربایجان شرقی در خصوص احتمال وقوع پدیده سیل در روزهای یکشنبه و دوشنبه ۱۶و ۱۷مرداد در این استان، دامپزشکی استان به روستائیان، دامداران، مرغداران و آبزی پروران هشدار داد.
کد خبر: ۹۴۴۹۷۳۴
|
۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مدیرکل دامپزشکی استان از دامداران خواست از چرای دام ها در مسیل ها و داخل رودخانه های فصلی خودداری کرده و از روستاها فاصله زیادی نگیرند تا در صورت بروز مشکل سریع امداد رسانی انجام شود.

امیرحسین بهداد همچنین از دامدارن صنعتی و مرغداران استان خواست تا با توجه به هشدار جوی سطح نارنجی اداره کل هواشناسی استان نسبت به ایجاد "سیل بند" در اطراف دامداری ها و مرغداری ها به منظور جلوگیری از ورود آب به واحد پرورش اقدام کنند.

وی همچنین از متصدیان واحد های آبزی پروری استان خواست تا با در نظر گرفتن تمهیدات لازم از ورود سیلاب به مزارع پرورش ماهیان خود جلوگیری کرده در زمان بارندگی و گل آلوده شدن آب استخر های پرورشی، نسبت به قطع غذادهی و استفاده از نمک به منظور کاهش استرس (بسته به گونه پرورشی و با توصیه دامپزشک فارم) اقدام و در صورت ایجاد تلفات نسبت به جمع آوری و دفن بهداشتی با نظارت گروه های دامپزشکی اقدام کنند.

بهداد از آماده باش کامل گروه های واکنش سریع دامپزشکی در مواقع بحرانی از جمله سیل و زلزله تاکید کرد و اظهار داشت: دامپزشکان به صورت شبانه روز در حال فعالیت هستند تا از سرمایه های دامی صیانت کنند،.

وی از روستائیان، دامدارن، مرغداران و آبزی پروران استان خواست توصیه های دامپزشکی را جدی بگیرند و با عمل به این توصیه ها از بروز خسارت به دامهای خود جلوگیری کنند.

بهداد با اشاره به تشکیل کمیته مدیریت بحران سیل در اداره کل دامپزشکی استان گفت: ایجاد هماهنگی در اخذ وضعیت جوی و آب و هوایی روزانه از سازمان هواشناسی و در صورت بروز ناهنجاری های جوی، اطلاع رسانی مقتضی و سریع به بهره برداران دامی استان، تامین واکسن های لازم از قبیل شاربن، شاربن علامتی، آبله، لمپی اسکین، تب برفکی و طاعون نشخوارکنندگان کوچک در استان، آماده سازی و تجهیز اکیپ های واکسیناسیون در کلیه شهرستان ها، آماده سازی اکیپ های بیماریابی در شهرستان ها از مصوبات مهم این جلسه بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها