رئیس آکادمی مطالعات ایرانی لندن:

سلمان فارسی شخصیت والا و بی نظیری بود که بسیار مورد توجه حضرت رسول اکرم(ص) بود

حجت الاسلام صفوی با حضورآنلاین مجازی در آیین روزبه مسلمان که با هدف بزرگداشت سلمان فارسی در کتابخانه امیرکبیر کرج برپا شد گفت: سلمان فارسی شخصیت والا و بی نظیری بود که بسیار مورد توجه حضرت رسول اکرم(ص) بود.
کد خبر: ۹۴۵۵۶۸۶
|
۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، سلمان فارسی از جمله یاران و اصحاب خاصه پیامبراسلام (ص) بود؛ او  در خانواده ای زرتشتی و صاحب نفوذ در ایران، روستای جی واقع در اصفهان به دنیا آمد.

پدر روزبه مردی از روحانیان برجسته زرتشتی و کدخدا روستا بود. او آتش پرست متعصب و سرسختی بود. همان دوران سلمان به سمت شام رفت. سراغ عابدترین مرد مسیحی را گرفت و در کلیسا احکام دین مسیحیت را آموخت و مسیحی شد. 

روایت زندگی روزبه که سلمان فارسی از طرف پیامبر اسلام نام گرفت، گویای حقیقت جایگاه اسلام و حقانیت آن است. دینی که با انتشار مبانی و اصول ایمانی خود بر تمام دین ها برتری دارد. 

نهاد کتابخانه های عمومی استان البرز به همین مناسبت ویژه برنامه ای با عنوان « روزبه مسلمان» برپا کرد تا با حضور اساتید برجسته ای اعم از سید عبدالله حسینی، مدیر مرکز اسلامی آفریقای جنوبی و رئیس جشنواره جهانی شعر آیینی و حجت الاسلام صفوی سفیر ایران و رئیس آکادمی مطالعات ایرانی لندن نسبت به جایگاه اسلام گرایی از طرف نخبگان و دانشجویان تأمل و تعمق شود. 

« حجت الاسلام صفوی » با حضورآنلاین مجازی در آیین روزبه مسلمان که با هدف بزرگداشت سلمان فارسی در کتابخانه امیرکبیر کرج دوشنبه ۱۴ شهریور برپا شد گفت: سلمان فارسی شخصیتی والا و بی نظیری بود که بسیار مورد توجه حضرت رسول اکرم(ص) بود.

سفیر ایران و رئیس آکادمی مطالعات ایرانی لندن افزود: اسلام گرایی در غرب و اروپا جنبه های متعددی دارد، در این نشست جا دارد که به شاخص های جذب دانشجویان غربی به اسلام بپردازیم. 

وی با اشاره به تجربیات خود در لندن اظهار کرد: دانشجویان غربی بیش از هرچیز در جریان اسلام گرایی تحت تأثیر ادبیات عرفانی فارسی به خصوص آثار مولانا، خیام و ملاصدرا هستند. 

وی با اشاره به متفکران اسلام گرا در غرب اظهار کرد: پیامی که اسلام رحمانی و معنویت عرفان اسلامی ابلاغ می کند، مشورت گرایی و حکمت اسلامی است که با توجه به آن دانشجویان و نخبگان غربی به اسلام رو می آورند. 

سفیر ایران در لندن خاطرنشان کرد: نخبگان و برجستگان علمی و معرفتی اروپایی که به اسلامی گرایش پیدا کرده اند عرفان اسلامی را نقطه جذب خود به اسلامی معرفی می کنند.

انتهای پیام/ ر 

ارسال نظرات
پر بیننده ها