خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام مظاهری:

مهم‌ترین هدف استکبار جهانی و دشمنان از اهانت به قرآن کریم ایجاد اسلام‌هراسی است

همدان-امام جمعه شهر مریانج ضمن محکوم کردن هتک حرمت به قرآن کریم به تشریح اهداف دشمنان از این اقدام پرداخت وگفت: یکی از مهم‌ترین اهداف استکبار جهانی و دشمنان اسلام در پی اهانت به قرآن کریم ایجاد اسلام‌هراسی است.
کد خبر: ۹۴۸۵۷۷۸
|
۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام یاسر مظاهری امروز در تجمع اعتراض آمیز اساتید، طلاب، روحانیون و مسئولین نظامی و انتظامی و اقشار متدین مردم نسبت به هتک حرمت قرآن کریم که در مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) برگزار شد، اظهار کرد: قرآن کریم یکی از بزرگ‌ترین ماموریت‌های انبیای الهی را مبارزه با طاغوت، ظلم زورگویان و قدرتمندان بیان می‌کند.

وی با بیان اینکه از مهم‌ترین موانع فراگیر شدن دین زورگویان و قدرتمندان هستند، گفت: این قدرت‌های اغواگر کسانی هستند که به لحاظ زور، قدرت و سیاست در ذهن مردم تاثیرگذار هستند که باید برای فراگیر شدن دین و پیام آن از بین بروند.

امام جمعه شهر مریانج با اشاره به اینکه پیامبران و انبیای الهی با زورگویان و قدرتمندان دنیا به دلیل آنکه مهم‌ترین مانع دین بودند مبارزه می‌کردند، تاکید کرد: مادامی که قدرت‌های اغواگر، استکبار و صهیونیست است، اجازه نمی‌دهند که مردم و بشریت پیام قرآن را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه تعالیم الهی توسط پیامبران و انبیای الهی برای این بوده تا مردم را از بند غیر خدا آزاد کرده و بندگی خدا را داشته باشند، تصریح کرد: آزادی حقیقی این است که انسان عبد خدا باشد ولی اگر ذهن بشر تحت تسلط استکبار قرار گیرد این مهم‌ترین مانع دریافت دین است.

مظاهری ضمن محکوم کردن هتک حرمت به قرآن کریم به تشریح اهداف دشمنان از این اقدام پرداخت و بیان کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف استکبار جهانی و دشمنان اسلام در پی اهانت به قرآن کریم ایجاد اسلام‌هراسی است، به طوری که در طول تاریخ اسلام و از اول انقلاب و در هر دوره‌ای به شکل و شیوه‌ای خاص به دنبال این امر بودند.

وی با بیان اینکه اگر دشمن قرآن را آتش می‌زند برای آن است که در غرب پروفروش‌ترین کتاب سال کتاب قرآن کریم است، اضافه کرد: در کشور سوئد نیز روزبه روز جمعیت مسلمانان افزایش می‌یابد که اینها نشانه زنده بودن قرآن، و اینکه منطق قرآن درست، عقلانی و مطابق با فطرت انسان است.

امام جمعه شهر مریانج اضافه کرد: اگر زورگویان عالم و قدرتمندان عالم دست از سر بشریت بردارند فطرت‌ها حقیقت را می‌گیرند ولی مادامی که بشر برده است، نمی‌تواند بندگی خدا را داشته باشد بنابراین برده دیگران است.

وی با تاکید بر اینکه اگر دشمن قرآن را به آتش می‌کشد به خاطر ضعف ما نیست بلکه به خاطر قدرت قرآن است، گفت: دشمنان از قرآن ترس و واهمه دارند چرا که گسترشی که در دنیای غرب نسبت به اسلام به وجود آمده آنها را نگران کرده است و چون از همان زمان بعثت پیامبر(ص) تا به امروز قرآن، اسلام و دین را با منافع خود در تعارض دیدند بنابراین به پا خاسته و در مقابل دین خدا، پیامبر(ص) و قرآن می‌ایستند اما هیچگاه موفق نخواهند شد.

مظاهری با بیان اینکه پروژه اسلام هراسی توسط دشمن یا اغتشاش، در شرایطی با اهانت به مرجعیت و در شرایطی با آتش زدن قرآن انجام می‌شود، افزود: این اقدامات به خاطر این است که قرآن زنده و پویا است و با نطق درست در جان و عقل بشر محکم و راسخ شده است.

وی با اشاره به اینکه دشمن با اسلام هراسی و آتش زدن قرآن به دنبال این است که نور خدا را خاموش کنند، تصریح کرد: قرآن نور است و هیچگاه خاموش شدنی نیست و با این اقدامات دشمنان، نه تنها نور خدا خاموش نمی‌شود بلکه این نور بزرگ‌تر، درخشان‌تر و نمایان‌تر می‌شود.

امام جمعه شهر مریانج با تاکید بر اینکه امروز استکبار در حال فروپاشی و نفس‌های آخر خود را می‌کشد و از روی استیصال به دنبال اسلام هراسی و آتش زدن قرآن است، بیان کرد: سابقه غرب نشان می‌دهد وقتی وضعیت داخلی استکبار به هم ریخته به دنبال فضاسازی هستند تا اوضاع داخلی خود را به حاشیه ببرند و این آشفتگی را در چند روز اخیر در تل‌آویو با تظاهرات مردم علیه کابینه نتانیاهو شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه استکبار با آتش زدن قرآن به دنبال این است که حساسیت ما و جهان اسلام را نسبت به موضوع محک بزند، در خصوص دیگر اهداف استکبار از این اقدام عنوان کرد: دشمن با این اقدامات و حرکاتی که امروز انجام می‌دهد، می‌خواهد حساسیت ما را بسنجد که البته از دشمن، جزء این انتظار نیست اما نباید ما بی‌تفاوت باشیم بلکه باید احساس مسئولیت کرده و در وسط میدان باشیم.

مظاهری تاکید کرد: امروز باید همه مردم ایران و دولت‌های اسلامی و کشورهای مسلمان به خصوص مسئولین وزرات خارجه نسبت به این اقدامی که دشمنان و استکبار انجام داده است موضع مقتدرانه، عاقلانه و هوشمندانه داشته باشند تا دشمن بار دیگر جرات انجام این اقدامات را نداشته باشد.

وی با بیان اینکه اگر امروز دشمن جرات می‌کند به قرآن اهانت کند به دلیل این است که برخی‌ها القاء می‌کنند که قرآن برای 1400 سال پیش است، یآدور شد: امروز باید به شکل دیگری جامعه را مدیریت کنیم و نباید به بهانه‌های واهی از اجرای احکام الهی سر باز کرد که عدم اجرای حکم الهی نیز اهانت به قرآن است؛ اگر حکم خدا را تعطیل و اجرا نکنیم دشمن به خود جرات می‌دهد قرآن را آتش بزند.

وی خاطرنشان کرد: پیام امروز ما به دشمن و استکبار این است که ما تا آخرین نفس و تا پای جان تمام قد در حفاظت از قرآن و دین خدا ایستاده‌ایم و به مدد الهی به زودی دشمن و استکبار را نابود خواهیم کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات