۹ پروژه عمرانی در آینده نزدیک در استان سیستان وبلوچستان افتتاح می شود

رئیس ثبت اسناد و املاک کشور گفت: هدف از تشکیل جلسه و نشست‌های منطقه ای واحد‌های ثبتی با توجه به برنامه های رویکردهایی که در کمیسیون اصل 90 داشتیم و تفیض اختیاراتی که در سازمان شد لازم بود جلساتی به صورت حضوری برگزار شود و این جلسه جلسه جامعی در راستای حدنگاری لایه های مختلفی است که ما در عرصه های استان مشاهده می کنیم.
کد خبر: ۹۴۹۳۶۴۷
|
۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، حسن بابایی، معاون رییس قوه قضائیه و رییس سازمان ثبت املاک کشور،  امروز در نشست اداری ریاست عالی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با کارکنان اداره کل و روسای واحد‌های ثبتی تابعه سیستاون و بلوچستان ضمن قدرانی از حضور مسئولانی از استان های خراسان و سیستان و بلوچستان و با اشاره به بازدیدها و جلساتی که در سایر استانها انجام شده است گفت:   در سومین سفر به سیستان و بلوچستان ۹ پروژه عمرانی را در دست افتتاح داریم که در آینده نزدیک این پروژه‌ها در استان سیستان وبلوچستان افتتاح شود.

وی با اشاره به این مطلب که اجرای حدنگاری در استان گیلان در طول مدت ۴۰روزه جهش خوبی داشته است و برای ۹۹درصد از منابع طبیعی گیلان حدنگاری منتج و صدور سند انجام شده است، افزود: در سفر به خراسان جنوبی اقدامات خوبی انجام شد در بحث پروژه های عمرانی درحالت خوش بینانه در مدت یک سال تا هجده ماه هیچ واحد استیجاری درکل کشور نداشته باشیم، هم اکنون ۱۵۰ واحد استیجاری داریم که امیدوارم تمام واحدها ثبتی شود. 

وی گفت: هدف از تشکیل جلسه و نشست‌های منطقه ای واحد‌های ثبتی با توجه به برنامه های رویکردهایی که در کمیسیون اصل 90 داشتیم و تفیض اختیاراتی که در سازمان شد لازم بود جلساتی به صورت حضوری برگزار شود و این جلسه جلسه جامعی در راستای حدنگاری لایه های مختلفی است که ما در عرصه های استان مشاهده می کنیم.

بابایی در ادامه تصریح کرد: این حدنگاری و نتیجه خوب، نشان میدهد که افرادی که در مسند مدیریت هستند و به عنوان روسا، معاونین، کارشناسان ثبتی در حال خدمت هستند، عزمشان راسخ است که حدنگاری را به اتمام برسانند و این نوید بخش یک افق جدید ی است که برای فعالیت های خودمان تعریف کردیم.

معاون رییس قوه قضائیه و رییس سازمان ثبت املاک کشور با بیان اینکه ،سال دیگر هدف گذاری می‌کنیم که ۸شهر ستان دیگر واحد ثبتی راه اندازی شود، اذعان داشت :در حال حاضر ۱۷شهرستان استان واحد ثبتی نداردو باید سعی کنیم که درتمام شهرستانها واحد ثبتی راه اندازی شود.

وی نداشتن واحد ثبتی را در برخی از شهرستانها را آفتی مبتنی بر آسیب شناسی و اطلاع از کمبود نیروهای انسانی در واحد‌های ثبتی دانست و ادامه داد: اگر این ۱۷شهرستان استان فعال شوند و به هر شهرستان سه نیرو دهیم بحران نیروی انسانی مرتفع خواهد شد .

حسن بابایی خاطرنشان کرد: در طول عملیات باید نظارت وجود داشته باشد، کار با کیفیت انجام شود و با قضات هیئت تعیین تکلیف هم باید جلسه بگذاریم و آنها را با خودمان همراه کنیم.

وی با بیان اینکه روسای واحد‌های ثبت باید نقش مدیریت میدانی داشته باشند اظهار کرد: باید برای کلیه لابه ها سند صادر کنیم و برای تمام عرصه های استان نقشه تهیه شود و اگر نقشه قدیمی است باید بروزرسانی شود هیچ عرصه استان نباید بدون نقشه باشد روستا ها به ویژه در سیستان وبلوچستان و خراسان جنوبی که شرایط مشابه دارند .

رییس سازمان ثبت املاک کشور،تصریح کرد: با توجه به اینکه بافت شهرستانها زباداست در قبال سند از روستاییان هزینه ای گرفته نشود واین جزو مصوبات است.

وی در ادامه با تاکید براین مطلب که سند به توسعه روستاها کمک می کند اذعان داشت: با انجام آن مالکیت ها تثبیت و اختلافات کم خواهد شد و استانهایی که عقب ماندگی دارند حدنگاری به مردم کمک میکند در واحد های ثبتی خود اقدامات لازم را انجام دهند، باید یک تحول بزرگ ایجاد شود.

حسن بابایی با تاکید براین مطلب که دغدغه اصلی سند دار شدن اراضی است ، عنوان کرد:کاداستر رانهایی کنیم و تحول دهیم ما از شما نظارت و راهبری رامیخواهیم کار باید به سرانجام برسد اعتماد به نفس داشته باشید با قدرت، با عزت در میدان باشید .

وی با بیان اینکه تحقق این امر حرکت انقلابی را می طلبد اظهار کرد : مردم ما مردمی مهربان هستند باید باحسن نیت با آنها صحبت شود برای عملیاتی شدن این که کار باید مردم با روسای ثبتی همکاری کنند کار به نفع مردم است ،در راه تحقق این امر نبایدتحکمی رفتار شود و اگر همچنان که ارتباط خوبی با مردم ایجاد شده ، ادامه یابد رقابت بین مردم و روستاها برای ثبت ایجاد شود.

ارسال نظرات