صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاومت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

سازمان حفظ آثار

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

سازمان ورزش

فرهنگی و هنری

وزارت صمت

وزارت نفت

وزارت ارتباطات

وزارت دفاع

وزارت نیرو

وزارت آموزش و پرورش

وزارت جهاد کشاورزی

وزارت مسکن و شهرسازی

وزارت اقتصاد و دارایی

سازمان انرژی اتمی

سازمان آتش نشانی

بسیج صدا و سیما

صفحات داخلی

يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 April 2024
مدیر کل بهزیستی لرستان گفت: طی سال 93، 2.5 میلیارد تومان کمک های مردمی توسط سازمان بهزیستی لرستان جذب شد.
کد خبر: ۸۵۴۰۵۶۸
|
۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، همایون عمودی زاده در تور خبری بازدید از مراکز نگهداری معلولین و شیرخوارگاه بهزیستی در خرم آباد گفت: در این مرکز نگهداری شیرخوارگان 28 نوزاد بی‌سرپرست و بدسرپرست نگهداری می‌‌شود که از این تعداد هشت نفر از آنها نوپا هستند.

همایون عمودی‌‌زاده اظهار داشت: بیشتر این نوزادان بدسرپرست هستند و بهزیستی استان آنها را نگهداری می‌کند.

وی افزود: نحوه نگهداری بهزیستی این استان از نوزادان این است که آنها را در مراحل مختلف بین بدو تولد تا شش سال، شش تا 12، 12 تا 15 و 15 تا 18 سال به صورت کودک، جوان و نوجوان تحت حمایت خود قرار می‌دهد.

این مسئول یادآور شد: افرادی که به سن شش تا 12 سال برسند اگر پدربزرگ یا اقوامی داشته باشند، تحویل آنها داده می‌شوند و به ازای هر نفر بهزیستی استان 175 هزار تومان ماهانه یارانه پرداخت می‌کند.

عمودی‌زاده خاطرنشان کرد: افرادی که به سن 18 سالگی برسند آنها را ترخیص و بهزیستی استان 14 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض، ودیعه مسکن به آنها پرداخت می‌کند و مراقبت‌های بعد از خروج را در اولویت خود قرار داده است.

مدیرکل سازمان بهزیستی لرستان گفت: تمام هزینه دانشگاه این افراد به صورت رایگان بوده و وام کم بهره برای اشتغال آنها توسط بهزیستی استان پرداخت می‌شود.

در ادامه خبرنگاران از مرکز معلولان ذهنی و جسمی بالای 15 سال ثمر خرم‌آباد بازدید کردند که عمودی‌زاده اظهار داشت: بیش از 56 معلول ذهنی و جسمی در این مرکز مستقر هستند که به آنها خدمات مختلفی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از این 56 نفر، 25 نفر پسر و مابقی دختر هستند،‌ عنوان داشت: 58 مرکز شبانه‌روزی معلولان جسمی و ذهنی با 2 هزار و 950 معلول از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

عمودی‌زاده یادآور شد: نگهداری یک معلول برای برخی خانواده‌ها بسیار سخت و دشوار است، از این رو رسالت بهزیستی این است که از معلولان جسمی و ذهنی مراقبت کند.

مدیرکل سازمان بهزیستی لرستان گفت: روحیه همکاران و مددکاران بسیار بالاست و با جان و دل از این معلولان مراقبت می‌کنند.

این مسئول تصریح کرد: علاوه بر این مراکز تیم‌های سیار بهزیستی استان برخی از معلولان ضایعه نخاعی را در منازل آنها مورد معاینه قرار داده و به آنها خدمات مختلفی ارائه می‌دهند.

مدیرکل سازمان بهزیستی لرستان خاطرنشان کرد: استان لرستان یک استان پهناور و دارای روستاهای صعب‌العبوری است که انتظار ما از خیّرین و بخش خصوصی این است که در راستای کمک به معلولان جسمی و ذهنی برای ارائه خدمات بهتر به آنها بهزیستی استان را کمک کنند.

عمودی‌زاده عنوان داشت: انتظار ما از رسانه‌های استان این است که با انعکاس به‌موقع مشکلات و فعّالیت‌های بهزیستی استان از خیّرین برای کمک به معلولان این استان ما را یاری دهند.

وی افزود: بیشتر معلولان جسمی و ذهنی که در مرکز شبانه‌روزی ثمر خرم‌آباد نگهداری می‌شوند، از طبقات ضعیف و خانواده‌های کم‌بضاعت هستند و طبق قانون باید بخشی از هزینه این معلولان ذهنی و جسمی را دولت و بخشی دیگر را خانواده‌ها تأمین کنند، اما به‌دلیل ضعف مالی این خانواده‌ها قادر به پرداخت هزینه‌های خود نیستند، از این رو بخش خصوصی می‌تواند در این زمینه ورود کرده و به یاری معلولان جسمی و ذهنی بپردازد.

عمودی‌زاده تصریح کرد: این مرکز در سال 1383 فعالیت خود را آغاز کرده و بیش‌تر معلولانی که در این مرکز نگهداری می‌شوند شامل معلولان بدسرپرست و بی‌سرپرست هستند که مشکلات عمده آنها بحث ژنوتیپی بوده است.

وی افزود: سال گذشته بهزیستی استان لرستان در بحث مشارکت‌های مردمی رتبه سوم کشور را با جمع‌آوری 2 میلیارد و 300 میلیون تومان به‌صورت نقدی و غیرنقدی به خود اختصاص داده است.

مدیر کل بهزیستی استان لرستان به تقل از خبرگزاری فارس از استاندار لرستان به خاطر توجه ویژه‌ای که بهزیستی استان و به‌ویژه معلولان جسمی و ذهنی دارد، تقدیر کرد و گفت: به ازای هر معلول ماهانه بهزیستی استان 375 هزار تومان هزینه می‌کند که هزینه واقعی این فرد بیش از 800 هزار تومان است
ارسال نظرات