صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

سازمانها و وزارتخانه‌ها

محور مقاومت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

سازمان حفظ آثار

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

مدارس الگوی صالح

سازمان ورزش

فرهنگی و هنری

وزارت صمت

وزارت نفت

وزارت ارتباطات

وزارت دفاع

وزارت نیرو

وزارت آموزش و پرورش

وزارت جهاد کشاورزی

وزارت مسکن و شهرسازی

وزارت اقتصاد و دارایی

سازمان انرژی اتمی

سازمان آتش نشانی

بسیج صدا و سیما

صفحات داخلی

شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - 15 June 2024
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه در بحث مراقبت از خطوط قرمز سپاه با کسی تعارف ندارد، گفت: هر کس در هر جایگاهی و با هر مسئولیتی خطوط قرمز را نقض کند سپاه جلوی آن را خواهد گرفت چراکه سکوت در این زمینه خیانت به خون شهدا است.
کد خبر: ۸۶۹۹۴۸۰
|
۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار غلامعلی ابوحمزه امروز در جلسه هم‌اندیشی با اصحاب رسانه ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و میلاد امام حسن(ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و 72 تن از یاران امام(ره) و انقلاب در حادثه هفتم تیرماه توسط منافقین اظهار داشت: امید است رسانه‌ها با پرداختن به ابعاد فکری متکثر این شهید و دیگر شهدا سبب ایجاد امنیت پایدار و ثبات باشند.

وی با اشاره به نقش ارزشمند و پویای رسانه‌ها افزود: نشست هم‌اندیشی سپاه با اصحاب رسانه دو بار در طول سال در ماه مبارک رمضان و هفته بسیج برگزار می‌شود که امید است استمرار داشته باشد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به نگاه مقام معظم رهبری نسبت به انقلاب و نظام و بیانات ایشان در سال‌های اخیر در این زمینه تصریح کرد: نگاه ایشان با توجه به دسته‌بندی‌های موجود امروز کاملاً متفاوت است.

وی ادامه داد: دسته‌بندی رایج امروز تقسیم‌بندی جریان‌ها به اصول‌گرا، اصلاح‌طلب، مستقل و... است که دیدگاه امام خامنه‌ای(مدظله العالی) بر این اساس نیست.

ابوحمزه عنوان کرد: حضرت آقا جریان‌ها را به سه دسته غرب‌گرا، متحجر و انقلابی تقسیم‌بندی می‌کنند که همه جریان‌ها و گروه‌ها و... که داخل نظام جمهوری اسلامی بوده و هنجار‌های نظام و انقلاب را پذیرفته‌اند در این سه دسته تقسیم‌بندی می‌شوند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مرقد مطهر امام راحل افزود: ایشان فرمودند تبلور اسلام آمریکایی جمع‌بندی جریان متحجر و غرب‌گرا است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه اسلام آمریکایی در برابر اسلام ناب قرار گرفته است، گفت: سپاه با توجه به تقسیم‌بندی و شاخص امام خامنه‌ای (مدظله العالی) حرکت می‌کنیم.

* هیچ‌کس از انتقاد سازنده مصون نیست

وی اضافه کرد: در تمام موارد در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان و ... برنامه‌های سپاه و بسیج در استان برگرفته از نگاه مقام معظم رهبری بوده و بر همین اساس به تبیین پرداخته‌ است.

ابوحمزه تأکید کرد: رسانه ها نیز باید این فضا را در جامعه ایجاد کنیم و شاخص‌های رهبری را تبیین کنیم چراکه مباحث چپ و راست و تند و کند با فرهنگ اسلام و ادبیات سیاسی انقلاب و دیدگاه امام(ره) و رهبری در تضاد و تناقض است.

وی با بیان اینکه سپاه با بهره‌گیری از فرمایشات مقام معظم رهبری چهار محور مشخص در تعامل با همه اقشار و گروه‌ها و جریانات در استان دارد، گفت: این چهار محور شامل تعامل با تمام مجموعه‌ها، انتقاد سازنده، مطالبه‌گری و مراقبت از خطوط قرمز می‌شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان ابراز داشت: مقام معظم رهبری فرمودند ما دو انتقاد سازنده و تخریب‌کننده داریم که در انتقاد سازنده نقاط قوت و ضعف بیان شده و راهکارهایی برای تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف ارائه می‌شود اما در انتقاد تخریب‌کننده فقط به بیان ایرادات و نقاط ضعف پرداخته می‌شود.

وی با بیان اینکه در انتقاد سازنده هیچ‌کس نمی‌تواند مصون باشد، افزود: همه باید به مردم پاسخگو باشند و کسی که انتقاد می‌کند انتقادش سازنده باشد.

ابوحمزه با اشاره به بحث مطالبه‌گری تصریح کرد: یکی از اقدامات سپاه با توجه به مأموریتش مطالبه‌گری در تمام عرصه‌ها است، کاری که رسانه‌ها نیز باید در راستای تبیین اصول و مبانی کار سپاه ورود داشته باشند.

وی در ادامه سخنانش عنوان کرد: در بحث مراقبت از خطوط قرمز نیز سپاه با کسی تعارف ندارد هر کس در هر جایگاهی و با هر مسئولیتی خطوط قرمز را نقض کند سپاه جلوی آن را خواهد گرفت و عبور از این خطوط با طرح عناوینی چون حقوق شهروندی و آزادی قابل قبول نیست.

* برای ایستادن به پای تبیین بیانات مقام معظم رهبری باید هزینه پرداخت

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان اضافه کرد: سپاه در این خصوص سکوت نمی‌کند چراکه سکوت در این زمینه خیانت به خون شهدا است و ما باید پاسخگوی شهدا باشیم.

وی با بیان اینکه کسانی که دلشان برای نظام و انقلاب می‌تپد باید از خطوط قرمز نظام مراقبت کنند، عنوان کرد: به طور قطع اگر کسی بخواهد پای تبیین بیانات مقام معظم رهبری بایستد باید هزینه پرداخت کند و بسیاری از مسائل را به جان بخرد.

ابوحمزه ابراز داشت: در بحث اقتصاد مقاومتی نیز سپاه از 5 سال قبل زمانی که امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) موضوع اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند آن را در دستور کار قرار داده و برنامه‌ریزی کرد.

*ایجاد 2500 شغل توسط سپاه در استان همدان

وی با اشاره به اقدامات بسیج سازندگی به شکل گسترده در محرومیت‌زدایی و اردوهای جهادی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی ادامه داد: از دیگر اقدامات ایجاد سالانه 2 هزار و 200 الی 2 هزار و 500 نفر اشتغال، ارائه وام‌های قرض‌الحسنه، آموزش، فراهم کردن بازار فرئش، پیگیری مشکلات و ... بوده است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان خاطرنشان کرد: به محض اینکه مقام معظم رهبری موضوعی ر مطرح کنند از قبیل نفوذ، سبک زندگی، ولنگاری فرهنگی، اقتصاد مقاومتی و .... در دستور کار سپاه قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: در سپاه و بسیج این آمادگی وجود دارد که در تمام عرصه‌ها از قبیل اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و... کمک کند و این امر را وظیفه خود می‌داند.

*محور عملکرد سپاه در تمام عرصه‌ها بیانات امام خامنه‌ای(مد ظله العالی) و قانون است

ابوحمزه با بیان اینکه بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی رسالت و وظیفه سپاه حفاظت و حراست از انقلاب و دستاوردهای انقلاب است، گفت: بر همین اساس سپاه در تمام عرصه‌ها ورود داشته و محور آن نیز دو اصل تدابیر حضرت آقا و قانون است.

وی با اشاره به مأموریت سپاه در استان بیان کرد: مأموریت سپاه در استان در پنج موضوع بوده و مأموریت آن در کشور 6 موضوع است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان افزود: مقابله با تهدید سخت و نیمه‌سخت و مقابله با تهدید نرم در عرصه سیاسی، فرهنگی و اقتصادی، تحقق بسیج ده‌ها میلیونی و عمق‌بخشی داخلی پنج مأموریت سپاه در استان بوده و مأموریت ششم سپاه در کشور عمق‌بخشی خارجی است.

وی با بیان اینکه مقابله با تهدید سخت همان 8 سال دوران دفاع مقدس و عملیات مستشاری است، ادامه داد: مقابله با تهدید نیمه‌سخت نیز شامل مسائل امنیتی و اطلاعاتی است.

* سپاه در تعیین مدیران هیچ دخالتی نداشته و ندارد

ابوحمزه با بیان اینکه سپاه در تعیین مدیران هیچ دخالتی نداشته و ندارد، افزود: تاکنون هیچ استعلامی در خصوص افراد از سپاه گرفته نمی‌شود و جدیداً مصوبه‌ای بوده که این کار صورت گیرد که با مخالفت برخی از افرادی که این امر با سودشان نیست روبه‌رو شده است.

وی عنوان کرد: سپاه به هیچ‌وجه اهل مماشات و رودروایسی با کسی نیست و هرکس با ولایت و ارزش‌های اسلام مغایرت داشته باشد را تأیید نمی‌کند با هر سابقه‌ و هر جریانی که باشد فرقی نمی‌کند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به بحث مقابله با تهدید نرم در عرصه سیاسی، فرهنگی و اقتصادی گفت: ورود در بحث فرهنگی حلقات صالحین، راهیان نور و اقتصاد مقاومتی و ... برگرفته از این امر است.

* نقش سپاه در انتخابات دعوت مردم به حضور حداکثری و تبیین معیارهای اصلح است

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در خرداد ماه سال 96 و با بیان اینکه سپاه وارد مصداق نمی‌شود، ابراز داشت: نقش سپاه در این زمینه دعوت مردم به حضور حداکثری، تبیین معیارها و ملاک‌های اصلح و گفتمان ولایت و حرکت‌های استکبار جهانی از صهیونیست تا جریان قتنه و جریانات انحرافی در خارج و داخل کشور است.

ابوحمزه با اشاره به تحقق بسیج ده‌ها میلیونی نیز اظهار داشت: وظیفه سپاه در این راستا جذب، آموزش، ساماندهی و به‌کارگیری و... است.

*هدفگذاری سپاه برای تحقق بسیج 700 هزار نفری در استان

وی با اشاره به وجود 22 قشر در سطح استان اضافه کرد: در حال حاضر 1200 پایگاه، 3 هزار رده و 460 هزار بسیجی در استان فعال است که هدفگذاری ما تحقق بسیج 700 هزار نفری است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان بیان داشت: عمق‌بخشی داخلی نیز نهادینه کردن ارزش‌ها در بین 22 قشر است و در عمق بخشی خارجی که وظیفه سپاه در کشور است بر عهده سپاه قدس بوده و مصداق آن نیز سردار سلیمانی است.

وی با بیان اینکه سپاه در هیچ جایی بدون هماهنگی به صورت مستشاری وارد نمی‌شود، گفت: رسانه باید با کار سپاه و بسیج آشنا باشد و سپس به تحلیل بپردازد و باید بداند پاشنه آشیل سپاه کجاست تا به بیراهه نرود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات