صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

سازمانها و وزارتخانه‌ها

محور مقاومت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

سازمان حفظ آثار

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

سازمان ورزش

فرهنگی و هنری

وزارت صمت

وزارت نفت

وزارت ارتباطات

وزارت دفاع

وزارت نیرو

وزارت آموزش و پرورش

وزارت جهاد کشاورزی

وزارت مسکن و شهرسازی

وزارت اقتصاد و دارایی

سازمان انرژی اتمی

سازمان آتش نشانی

بسیج صدا و سیما

صفحات داخلی

دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - 03 June 2024
جلسه هماهنگی یوم الله ۹ دی با حضور امام جمعه و مسئولین سیاسی و انتظامی بخش سیراف در دفتر امام جمعه بندر سیراف برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۰۱۰۵۴
|
۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۵:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کنگان، صبح امروز امام جمعه شهر سیراف در این جلسه هماهنگی یوم الله ۹ دی اظهار داشت: از آنجایی که در اسلام و ولایت به سبب ولایتمداری بن بستی وجود ندارد لذا ۹ دی یک حرکت خودجوش و بصیرانه ملی ارزیابی می شود که مقام معظم رهبری بابت آن به مردم نمره بیست دادند، مردمی که توانستند حق را از باطل تشخیص دهند و مقابل فتنه گران بایستند، شکست های آمریکا و اسرائیل نیز از بابت همین ایستادگی ها به وجود آمده که باید حفظ شود.

حجت الاسلام محمد صادق عاشوری افزود: هشدار رهبری مبنی بر بروز فتنه در سال ۹۸ همانگونه که در مورد فتنه ۸۸ نیز هشدار داده بودند، موضوعی پیشگیرانه و راهبردی است که باید به آن توجه ویژه کرد.

وی اظهار کرد: بصیرت یعنی آنکه مردم بدون نگاه به شاخص ها، تحلیل ها و اشخاص از حقوقشان دفاع می کنند.

وی خطاب به مسئولان با تاکید بر اینکه باید قدر مردم را بدانیم و از آنان عقب نمانیم، تصریح کرد: باید به هتک حرمتی که فتنه گران در سال ۸۸ انجام دادند و سنگ پرانی کردند و قرآن ها، تکایا و مساجد را آتش زدند جوابی دندان شکن داد، امروز هم باز گروهی درصدد فتنه گری اند و مقام معظم رهبری نسبت به آنان هشدار دادند و این بدان معنا است تحرکاتی رخ داده که باید نسبت به آنها هوشیار باشیم، باید مسائل ۹ دی بازخوانی و تحلیل شود و با بصیرت و آمادگی کامل صف مان را بشناسیم.

در ادامه امام جمعه سیراف با تاکید بر اینکه آئین ۹ دی باید با شکوه و عظمت خاصی برگزار شود، گفت: ۹ دی در تاریخ ایران ماندگار است و باید همچنان ماندگار باقی بماند.

حجت الاسلام عاشوری افزود: اگر بصیرت وجود نداشته باشد یعنی درک و فهم عمیقی وجود ندارد، در فتنه ۸۸ بسیاری سکوت کردند، برخی ها هم حرف زدند و مسائل را اشتباه تفسیر کردند و راه را به بی راهه می بردند که در این زمان بود که رهبری فریاد «اَینَ عمار» سر دادند.

وی اظهار کرد: اجازه نمی دهیم تا حادثه عاشورا تکرار شود و این به معنی آگاهی داشتن و حرکت در مسیر بصیرت است، هر روز امکان این فتنه و تقابل با رهبری و انقلاب وجود دارد و اگر رهبری برای سال ۹۸ هشدار می دهند یعنی مسائلی هست و باید هوشیار بود.

وی با تاکید بر اینکه مردم همواره از ما مدیران و مسئولان ده ها پله جلوتر هستند، تصریح کرد: مردم در ۹ دی نشان دادند که تا پای جان در رکاب ولایت فقیه می مانند و این یعنی بخشش کسانی که از روی غفلت در صف دشمنان نظام و انقلاب ایستادند و البته متوجه اشتباه های هم شدند.

امام جمعه سیراف گفت: ۹ دی امسال به دلیل آنکه در گام دوم انقلاب اسلامی نیز قرار داریم از اهمیت و ارزش خاصی برخوردار است به خصوص آنکه دشمنان و در راس آن آمریکا در تلاش هستند تا مردم را به بهانه مشکلات اقتصادی از حضور در صحنه دور کنند لذا ما باید تسهیل کننده این حضور و راه های اتصال میان مردم و مسئولان باشیم همین که مردم را در پشت در اتاق های خود ساعت ها نگه نداریم و در راستای حل مسائل خود بکوشیم که این گام هایی به سوی این اتصال و رفع فتنه دشمنان است.

حجت الاسلام عاشوری افزود: با توجه به اینکه در گام‌ انقلاب اسلامی باید برنامه های دهه بصیرت و دهه فجر به شکلی مناسب و بر اساس موضوعاتی که در فرمایشات مقام معظم رهبری تبیین شده به اجرا درآید، در این میان آنچه مهم است انقلابی گری و خود و غیر خودی گری است که باید آگاهی و منش مردم را بالا ببریم تا اگر دشمن قصد فتنه گری داشت آن را در نطفه خفه کنیم.

امام جمعه بندر سیراف بر برنامه‌ریزی مسئولان جهت برگزاری مراسم باشکوه ۹ دی، اظهار کرد: با توجه به حضور پرشور و حماسی مردم ولایتمدار و انقلابی در خلق این روز که نشان از بصیرت بالای مردم دارد، لازم است برنامه‌های آن به نحو احسن برگزار شود.

امام جمعه بندر سیراف همچنین افزود: برگزاری گفتمان دینی در مدارس بخش سیراف با موضوع بصیرت برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در دهه بصیرت برگزاری مسابقات مقاله نویسی با موضوع فتنه و بصیرت برگزار می‌شود. و در روز ۹ دی به نفرات برتر جوایز اهدا خواهد شد

گفتنی است، مراسم بزرگداشت حماسه ۹ دی در بندر سیراف روزدوشنبه مورخ ۹ دی رأس ساعت ۹ صبح در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر سیراف با حضور مسئولان و آحاد مردم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات