صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

سازمانها و وزارتخانه‌ها

محور مقاومت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

سازمان حفظ آثار

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

سازمان ورزش

فرهنگی و هنری

وزارت صمت

وزارت نفت

وزارت ارتباطات

وزارت دفاع

وزارت نیرو

وزارت آموزش و پرورش

وزارت جهاد کشاورزی

وزارت مسکن و شهرسازی

وزارت اقتصاد و دارایی

سازمان انرژی اتمی

سازمان آتش نشانی

بسیج صدا و سیما

صفحات داخلی

دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - 03 June 2024
امام جمعه قرچک با بیان اینکه روزانه هزاران نفر از مسلمانان مورد ظلم و ستم قرار می گیرند و یا به شهادت می رسند، اظهار داشت: عامل اصلی وقوع عاشورا ، غفلت بود ، غفلت کسانی که به ظاهر شیعه بودند اما از روی هوا و هوس شیعه بودند و شیعه واقعی نبودند.
کد خبر: ۹۲۷۲۳۴۸
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱

به گزارش خبرنگار سپاه استان تهران خبرگزاری بسیج, حجت الاسلام و المسلمین اسماعیلی امام جمعه شهرستان قرچک در خطبه اول نماز جمعه این شهرستان  ضمن تسلیت شهادت سرور وسالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) اظهار داشت : تشخیص حق و باطل بزرگترین عامل سعادت است و این قدرت و  نعمت محصول تقوا است.

 وی افزود:  خداوند در سوره انفال آیه 29 می فرماید: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ تَتَّقُوا اللَّهَ يَجْعَلْ لَكُمْ فُرْقَانًا می فرمایند : ای اهل ایمان، اگر خدا ترس و پرهیزکار شوید خدا به شما فرقان بخشد همچنین  نبی اکرم در واقعه غدیر  برای ابلاغ فرمان الهی در انتصاب ولایت امیر المؤمنین فرمود: در میان این جمعیت عالم کم است , متقین کم اند ،  متقین اهل تسلیم و عمل اند امام را تنها نمی گذارند ، کسی که حق را شناخت  دست از حق بر نمی دارد همچون عده ای از کوفیان واقعاً نترسیدند ولی شک کردند ، بعداً فریاد یا لثارات الحسین سر دادند.

امام جمعه قرچک گفت : امروز ما هم در معرض امتحان هستیم ، ( انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم) را می خوانیم ، گریه می کنیم ، ولی خدای نکرده بر عکس عمل نکنیم ، خونخواهی حسین (ع) کم مقامی نیست و خداوند بزرگ خون خواه حسین (ع) است ، ااسلام علیک یا ثارالله و ابن ثاره سلام بر تو ای کسی که خدا خونخواهی او کند و پسر چنین کسی یعنی خونخواه علی (ع) هم خداوند است  ولی خدا ، امام عصر (عج) ارواحنا فداه ، طالب خون  حسین (ع) است و حداقل وظیفه ما بر پایی عزای حسینی است.

اسماعیلی ضمن تشکر از مردم , علما و ذاکرین در زنده نگه داشتن عاشورای حسینی در شرایط جدید، افزود :  امسال که شرایط خاصی به خاطر شیوع بیماری کرونا حاکم بود  الحمدالله اکثر هیئات موارد بهداشتی را رعایت کردند و مراسم عزاداری حسین(ع) را با شور و شعور برپا کردند ، علمای عزیز ، ذاکرین با اخلاص ، خادمین گران قدر ، هیئت دارهای ، نذر کننده ها ، مؤمنین و مؤمنات ، همه وهمه آبرو داری کردند و  توصیه مقام معظم رهبری را گوش دادند و به همه ثابت کردند که عاقل ترین و همراه ترین و منطقی ترین قشر ، امت متدین و حزب الله هستند  و حضرت آقا هم از این حرکت ماندگار مردم تشکر کردند.

وی خاطر نشان کرد: عامل اصلی وقوع عاشورا ، غفلت بود  غفلت کسانی که به ظاهر شیعه بودند ولی شیعه هوا و هوس بودند ، شیعه نفس اماره بودند، شیعه هوا وهوس بودند که  باعث بی تفاوتی می شود ، باعث بی غیرتی و سکوت می شود ، راضی شدن به شهادت پسر پیغمبر و امام معصوم می شود .

اسماعیلی در ادامه گفت : چه دلی قابلیت نور الهی را دارد؟ چه دلی امام حسینی است ؟ چه دلی دلبسته امر ونهی امام مسلمین است ؟ در دعای ابوحمزه ثمالی آمده است امام عابدین و زینت عبادت کنندگان عرضه داشت در پیشگاه خدا ، ( سیدی اخرج حب الدنیا من قلبی و اجمع بینی و بین المصطفی و آله خیرتک من خلقک و خاتم النبیین محمد (ص)) با پیامبر و آلش محشور گردان و امروز نماینده امام زمان (عج)  هر روز  امر ونهی می فرماید ، راهنمایی می فرماید ، ولی فقیه حجت امام (ع) بر مردم است ، خود امام (ع) حجت خداست و ولی فقیه حجت امام (ع) است حال ما امروز کجای کاریم ؟ در برابر یزیدیان زمان عذر تراشی می کنیم ؛با ولی هستیم یا نه ؟ منطق ولی فقیه ، منطق مقاومت است ، منطق هیهات من الذله است ، استکبار ستیزی است ، شجاعت و شهادت است ، زندگی با عزت است ، استقلال است ، عاشورا ، رمز ماندگاری ارزشها و فضیلتها است ، رمز جاودانگی است ، عاشورا رمز لرزش و ریزش کاخ های ستمگری است .

امام جمعه قرچک خاطر نشان کرد : امام عزیز (ره) فرمودند: هیچ قدرتی حریف عاشورا نمی شود ، اعلام برائت از دشمنان و قاتلان حسین (ع) یعنی لعنت بر اسلام آمریکایی ، یعنی لعنت بر سکوت و تسلیم ، یعنی لعنت بر تزویر و نفاق ، یعنی لعنت بر فرصت طلب ، یعنی لعنت بر تفکر سلطنتی است.

وی در پایان گفت: به تعبیر رهبر فرزانه ، این چه مسلمانی است که همه تماشاچی شدند و روزانه هزاران مسلمان مورد ظلم و ستم و قتل واقع می شوند و آن وقت حاکمان اسلامی دست دوستی به دشمن مسلمین می دهند ، علت اصلی  ورود و تاخت و تاز نظام سلطه و صهیونیستها ، بیچارگی و نفهمی و ذلت حاکمان کشورهای اسلامی است و امروز وقت عمل کردن به ندای الهی است که فرمود: اشداء علی الکفار رحماء بینهم ، صهیونیستها در قلب دنیای اسلام در حال فتنه گری هستند که با خیانت عده ای زبون و سازشکار در منطقه اسلامی خیانت به ملتهای مسلمان و فلسطین می کنند که البته این وضعیت پایدار نخواهد ماند./ف. سیفی

ارسال نظرات