صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

سازمانها و وزارتخانه‌ها

محور مقاومت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

سازمان حفظ آثار

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

مدارس الگوی صالح

سازمان ورزش

فرهنگی و هنری

وزارت صمت

وزارت نفت

وزارت ارتباطات

وزارت دفاع

وزارت نیرو

وزارت آموزش و پرورش

وزارت جهاد کشاورزی

وزارت مسکن و شهرسازی

وزارت اقتصاد و دارایی

سازمان انرژی اتمی

سازمان آتش نشانی

بسیج صدا و سیما

صفحات داخلی

جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - 14 June 2024
مسئول بسیج مهندسین کشاورزی استان زنجان در گفت‌وگو با «بسیج» :
مسئول بسیج مهندسین کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر 200 نفر از مهندسین در روستاهاي هدف فعال هستند،گفت:اين مهندسین قدم به قدم در کنار روستاییان بوده و روستاهای هدف را پوشش می دهند.
کد خبر: ۹۳۵۴۵۴۲
|
۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
فرهاد امندی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ با اشاره به اینکه بسیج جامعه کشاورزی برنامه‌ها و راهبرد‌هایی را با توجه به دستورالعمل‌های اجرایی در سطح کشور و استان دارد، اظهار داشت: بسیج جامعه کشاورزی در این راستا به فرمان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) لبیک گفته و با تمام توان و قدرت در این زمینه حرکت می‌کند.
 


مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به نامگذاری سال ٩٩ و ١٤٠٠ به نام سال جهش تولید و نیز سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اظهار داشت: به همین منظور بسیج جامعه مهندسین کشاورزی نیز در تلاش است تا در حد توان در پیشبرد این هدف و کمک به سازمان جهاد‌کشاورزی وارد عرصه خدمت‌رسانی شود.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین هدف این قشر بسیج پای کار آوردن مهندسین جوان و فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی است، عنوان کرد: استفاده از علم و دانش به روز مهندسین کشاورزی در زمینه تامین محصول با کیفیت و همچنین ارائه خدمات کشاورزی و دامپزشکی به روستاییان از اهداف بسیج مهندسین کشاورزی می‌باشد.

امندی با اشاره به شعار امسال تصریح کرد: بسیج مهندسین کشاورزی در دو مبحث طرح بسیج همگام با کشاورز و همچنین تامین گوشت قرمز کشور آماده ارائه خدمات به روستاییان هستند.

وی با اشاره به تولید پنج محصول استراتژیک کشور توسط بسیج مهندسین کشاورزی عنوان کرد: محصولات گندم، جو، ذرت، کلزا و برنج در استان تولید می‌شود.

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان یادآور شد: محصول گندم دیمی و آبی و محصول زیتون و انگور جز محصولات مزیت دار استان زنجان هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه امنیت غذایی از ابعاد اساسی زندگی، سلامت و همچنین رفاه جامعه است، تصریح کرد:مهندسین جوان و فارغ‌التحصیل رشته کشاورزی دوره‌های آموزشی لازم را گذرانده و از مرحله کاشت، داشت و برداشت همراه روستاییان و کشاورزان هستند.

امندی تاکید کرد: امسال هم مهندسین جوان از زمان مبارزه با سن گندم و طغیان ملخ که در شهرستان طارم بیشتر مشهود است جهادی وار با اجرای مانور و برنامه‌های مشخص کنار کشاورزان و جهاد کشاورزی بوده اند.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰۰ نفر از مهندسین در روستا‌های هدف فعال هستند، بیان کرد: این مهندسین به عنوان مربی دوره‌های لازم را گذرانده و قدم به قدم در کنار روستاییان بوده و روستا‌های هدف را پوشش می‌دهند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بحث تامین گوشت قرمز در کشور بسیار حائز اهمیت است، افزود: خوشبختانه استان زنجان پتانسیل مناسبی در این زمینه دارد و با راه اندازی مراکز چندقلوزایی در این زمینه استان نقش بسزایی داشته است.

مسئول بسیج کشاورزی و منابع طبیعی استان با بیان اینکه مهندسین در خصوص کیفیت و افزایش گوشت قرمز در روستا‌ها فعالیت دارند، گفت:: از خدمات دامپزشکی می‌توان به ارائه خدمات رایگان و همچنین کلینیک‌های سیار خدمات دارویی برام دام‌ها و واکسن دام‌ها اشاره کرد.


این مسئول در ادامه متذکرشد: استان زنجان یک میلیون و پانصد هزار راس دام سبک وسنگین دارد که حدود ۱۰ درصد از این موارد که تعداد ۱۴۱ هزار و ۵۷۰ راس است تحت پوشش خدمات رایگان پزشکی قرار گرفته است.

امندی در پایان با اشاره به اینکه تیم‌های دامپزشکی شامل دامپزشکان، مهندسین امور دامی هستند، خاطرنشان کرد:امسال با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برنامه‌های خود را با قوت پیش خواهیم برد و امیدواریم بتوانیم به خودکفایی در تولید محصولات استراتژیک رسیده و از هرگونه واردات جلوگیری نموده و خودمان صادر کننده باشیم.
ارسال نظرات