صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

جمعه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 19 May 2023
مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری همدان:
همدان- مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری همدان گفت: تمام بوق‌های تبلیغاتی و رسانه‌های دشمن، فرهنگ و باورهای ما را هدف قرار داده است و با ایمان جوانان ما کار دارند.
کد خبر: ۹۴۲۶۹۵۱
|
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، غلامرضا فریدونی در آئین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان که در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی ابن سینا با حضور اهالی فرهنگ و هنر و مسئولین استانی برگزار شد، اظهار کرد: اهمیت فرهنگ و نیاز انسان به فرهنگ بسیار روشن است که نیاز به استدلال ندارد.

وی افزود: فرهنگ همان باور‌های مردم، ایمان و عادت‌هایی است که روزمره با آن سروکار داریم.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری همدان ابراز داشت: تمام بوق‌های تبلیغاتی و رسانه‌های دشمن، فرهنگ و باور‌های ما را هدف قرار داده است و با ایمان جوانان ما کار دارند بنابراین باید بگوییم که در اداره ارشاد کار سخت است.

وی بیان کرد: ظرفیتی در دوران پساکرونا وجود دارد که باید حرکتی جدید در این عرصه ایجاد شود.

فریدونی گفت: اهمیت دادن به مسجد یعنی اهمیت دادن به فرهنگ و باید مساجد و کانون‌ها را بیشتر فعال کنیم و این نکته‌ای است که باید به آن توجه شود.

رئیس خانه شعر و ادب همدان نیز در ادامه اظهار داشت: کار در اداره ارشاد بسیار حساس سخت و ارزشمند است.

بهرام ترکمان افزود: اگر جامعه فرهنگ و هنری ما حرکت داشته باشد مسلم بدانید صلح و آرامش در جامعه حاکم خواهد شد و هر اندازه جوامع هنری توسعه یابد و با فرهنگ غنی ما همراه باشد جرم در آن کم خواهد شد.

*وجود علما، مفاخر و مشاهیر، همدان را منحصر به فرد کرده است

در ادامه مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز عنوان کرد: استان همدان پایتخت تاریخ و تمدن است که به درستی نامگذاری شده است.

احمدرضا احسانی افزود: وجود علما، مفاخر و مشاهیر، همدان را منحصر به فرد کرده است و در هر زمینه‌ای در حوزه رسانه، خوشنویسی، سینما و موسیقی و... فعالیت زیادی دارد و در فعالیت‌های قرآنی ظرفیتی داریم که استان همدان در این زمینه بسیار فعال بوده و در کشر بی‌نظیر است.

وی با بیان اینکه ۸ هزار شهید ارزشمند استان همدان را متبرک کرده‌اند، افزود: شهدای زنده‌ای داریم که در این استان در حال تلاش هستند.

وی ابراز داشت: در بدو ورود در سال ۹۸ این اداره بیش از ۲ میلیارد تومان بدهی جاری داشت که جایگاه اداره ارشاد تنزل کرده بود و انگیزه نیروی انسانی پایین بود.

مدیر کل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پروژه‌های عمرانی استان بلا استثنا تعطیل بود و پروژه‌های فامنین، زنگنه فیروزان و... متوقف شده بود.

احسانی با اشاره به اینکه در بحث مرجعیت فرهنگی تلاش کردیم کار کارشناسی و علمی انجام دهیم و معتقد هستیم در هر جا باید کار کارشناسی شده انجام داد و با گسترش چتر حمایتی اداره به همه حوزه ها، توزیع عادلانه تجهیزات و اعتبارات، در ۶ ماهه دوم ۱۴۰۰ از شهرستان‌ها جدا شدیم و وارد روستا شدیم.

وی با بیان اینکه در موضوعات مختلف جشنواره‌های مختلفی برگزار کردیم از جمله جشنواره نماز که در کشور رتبه برتر را کسب کردیم و در تقویت حوزه قرآنی کارگروه قرآنی داریم که با ۴ کارشناس در این اداره در حال فعالیت است، گفت: در حوزه فرزندآوری، زنان بی سرپرست و بدسرپرست و ... طرح داریم و در ساماندهی نیروی انسانی در اداره ۱۶ نفر ساماندهی شدند و تعدادی از همکاران تبدیل وضعیت شدند.

مدیر کل سابق فرهنگ و ارشاد گفت: در بحث اشتغال بیش از ۱۲۰ درصد در ۲ سال ۹۹ و ۱۴۰۰ ما تحقق اشتغالزایی داشتیم و در حوزه خوداشتغالی آمار بالایی در کشور داریم؛ در حوزه صندوق اعتباری یک هزار و ۴۰۰ نفر عضو صندوق اعتباری هستند و هنر کارت دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه در شهریور ماه همایش بین المللی ابن سینا را با کمک بنیاد بوعلی برگزار خواهیم کرد، ابراز داشت: در پاسداشت و کنگره بزرگداشت باباطاهر در روز ۱۰ مهر از رباعی سرا‌ها دعوت به عمل می‌آید و امیدواریم این روز ثبت ملی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات