صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

سازمانها و وزارتخانه‌ها

محور مقاومت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

سازمان حفظ آثار

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

سازمان ورزش

فرهنگی و هنری

وزارت صمت

وزارت نفت

وزارت ارتباطات

وزارت دفاع

وزارت نیرو

وزارت آموزش و پرورش

وزارت جهاد کشاورزی

وزارت مسکن و شهرسازی

وزارت اقتصاد و دارایی

سازمان انرژی اتمی

سازمان آتش نشانی

بسیج صدا و سیما

صفحات داخلی

جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - 31 May 2024
رئیس کمیته امداد کشورگفت: بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان زکات در ۹ ماهه امسال در کل کشور جمع آوری شده است.
کد خبر: ۹۴۸۱۸۱۵
|
۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سید مرتضی بختیاری در جشنواره کشوری زکات که به میزبانی شیراز برگزار شد، با بیان اینکه بیش از یک‌هزار و 800  میلیارد تومان زکات در 9 ماهه امسال در کل کشور جمع آوری شده است، اظهار داشت: این رقم شامل  زکات واجب، مستحب ، فطریه و کفاره بوده است.

رئیس کمیته امداد کشور با اشاره به اینکه این اجلاس هجدهمین اجلاس سراسری زکات است، افزود: این جشنواره با هدف آگاه سازی و مردمی سازی فریضه زکات برگزار می شود که در برنامه ریزی های کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور در اولویت قرار دارد.

بختیاری در ادامه جریان سازی و فرهنگ سازی زکات از مطالبات این دست برنامه‌هاست، اعلام کرد: 11 درصد از زکات جمع‌آوری شده در کل کشور در 9 ماهه گذشته، زکات واجب و 34 درصد زکات فطریه بوده است.

آیت الله لطف‌الله دژکام نماینده، ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز نیز گفت: همه تعالیم دین به توحید باز می‌گردد و مرحوم آیت الله علامه طبابایی، دین را توصیف "لا اله الا الله" می‌داند و این نگاه توحیدی را باید در دنیا توزیع کنیم زیرا ما موحد هستیم.

وی افزود: مردم باید برای خدا بایستند و از خدا مغفرت بطلبند و امروز در نظام جمهوری اسلامی آزمایش می‌شود که چه کسانی پای خدا ایستاده‌اند.

وی اضافه کرد: جبهه توحید در مقابل جبهه مشرکان باید قرار بگیرد و آنانی که زکات نمی‌دهند از مشرکان هستند. امام جمعه شیراز با اشاره به اهمیت زکات بیان کرد: اگر فردی یک ذره از زکات را منع کند موقع مرگ مسلمان از دنیا نمی‌رود و این نشان دهنده اهمیت زکات است.

وی ادامه داد: زکات یکی از مرزهای بین مسلمانی و نامسلمانی است و برای تبیین زکات باید برنامه ریزی کنیم و جشنواره زکات اقدام خوبی در این زمینه است.

آیت الله دژکام تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی تشکیل حکومت اسلامی را یک فرآیند می‌دانند و فرآیند اجرای حکم الهی زکات در جامعه از مراحلی می‌گذرد و برای اجرای آن به قانون نیاز داریم که دارای قانون هستیم اما باید نظارت بیش از قانون گذاری در بخش اجرایی مورد توجه قرار بگیرد و در خصوص زکات باید آئین‌نامه اجرایی داشته باشد زیرا موجب باز شدن دست شوراهای زکات خواهد شد.

محمدهادی ایمانیه گفت: فارس از استان‌های نمونه حوزه زکات در کشور است و از زحمات کمیته امداد فارس برای برخورد پدرانه با ایتام قدردانی می‌کنیم.

استاندار فارس ضمن دعا برای تعجیل در ظهور امام عصر (عج) ادامه داد: برگزاری جشنواره زکات برای اولین بار در خارج از تهران و در شیراز برگزار شده است که امیدواریم کشاورزان ما با عمل به وظیفه زکات موجبات برکات این سرزمین را فراهم کنند.

ایمانیه با اشاره به 9 سال خشکسالی در فارس، بیان کرد: امیدواریم که بارش‌ها تا پایان سال زراعی ادامه یابد‌ وی به مدیران استان فارس گفت: برپاداشتن نماز بهترین راه ارتباط خدا با بندگان است و مدیران اجرایی، قضائی، انتظامی و نمایندگان مردم اولین وظیفه آنها اقامه نماز و وظیفه دوم آنها پرداختن به زکات و استفاده از زکات در کمک به فقراست.

استاندار فارس با اشاره به معنای وسیع زکات گفت: اگر افراد دارای ثروت، زکات را پرداخت کند، ارتباطات اجتماعی و صمیمیت ها در جامعه افزایش خواهد یافت و زمینه رحمت الهی در جامعه فراهم می شود.

وی با بیان اینکه علاوه بر نماز و زکات به امر و به معروف و نهی از منکر در قرآن کریم تاکید شده است، گفت: در قرآن کریم به پرداخت کنندگان زکات درود فرستاده می‌شود و استان فارس آماده حمایت از حوزه زکات با تمام ظرفیت‌های خود است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات