صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - 02 December 2023
همدان-امام جمعه همدان گفت: در فعالیت سیاسی نیازمند به اخلاق سیاسی هستیم؛ اگر نقاط ضعف واقعی می بینیم باید خیلی دلسوزانه و آرام تذکر بدهیم.
کد خبر: ۹۴۹۳۳۴۱
|
۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی روز جمعه در خطبه‌های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه همدان با اشاره به سفر رئیس جمهور به کشور چین اظهار کرد: این سفر رهاوردهای زیادی دارد و مقدمات رشد و توسعه کشور را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه هر دو رئیس جمهور می توانند یک شراکت راهبردی در حوزه سیاسی و اقتصادی برای ما ایجاد کنند و رایزنی‌های دولت در این زمینه قابل قدردانی است، تاکید کرد: اما مهمتر از این رایزنی‌ها و سفرها این است که کشور از این تفاهم نامه‌ها بهره‌مند شود.

امام جمعه همدان اضافه کرد: کسانی که ارتباط کشور ما با چین در رابطه با برنامه جامع ۲۵ ساله را تحلیل می‌کنند، باید انصاف را در این زمینه رعایت کنند و کسی که با دولت مشکل دارد تحلیل‌های غیرمنصفانه نکند.

وی تصریح کرد: سیاست خارجی دولت در ارتباط با کشورهای مختلف، جای تشکر دارد اما کنترل تورم و افزایش ارزش پول بسیار مساله مهمی است.

شعبانی موثقی گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیر در مورد کنترل تورم، افزایش و ارزش پول توصیه‌هایی داشتند و بارها اشاره کردند، دولت و مسئولان زحمت‌های زیادی برای کنترل تورم می‌کشند.

وی با گرامیداشت فرا رسیدن مبعث پیامبر اکرم(ص) ادامه داد: یکی از فلسفه‌های مبعث پیامبر بزرگوار اسلام رشد جامعه است که بدون اصلاح سیاسی و بدون اصلاح ساختارهای سیاسی امکان پذیر نیست، تحقق رشد و تکامل در جامعه یکی از لوازم اصلاح سیاست ورزی‌ها است.

امام جمعه همدان اظهار کرد: کسانی که مدیریت اجتماعی در دست آنها است و مرجعیت اجتماعی و سیاسی دارند، اصلاح نشوند به طور طبیعی تحقیق و آموزه‌ها با مشکل مواجه خواهد شد.

وی با بیان اینکه به تعبیر رهبر معظم انقلاب در فعالیت‌های سیاسی نیازمند اخلاق سیاسی هستیم و باید مراقب عقده‌گشایی‌ها و جناح‌بازی‌ها باشیم، تاکید کرد: برخی افراد امروز کوچک ترین نقاط ضعف را برجسته و در رابطه با مسائل انتقاد و یا تخریب می‌کنند و نقاط قوت را نادیده می‌گیرند، این‌ها بر خلاف اخلاق سیاسی است و در فعالیت سیاسی نیازمند به اخلاق سیاسی هستیم؛ اگر نقاط ضعف واقعی می بینیم باید خیلی دلسوزانه و آرام تذکر بدهیم.

شعبانی موثقی حضور مردم در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن را شکوهمند دانست و افزود: مردم سراسر استان همدان در این راهپیمایی حضور پررنگ، کم نظیر و بی نظیر داشتند و از آن‌ها قدردانی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مردم در این راهپیمایی دشمن را ناامید کردند، اظهار داشت: دشمن در همین ایام چند ماهه اخیر به دنبال خستگی و ناامیدی ملت و ایجاد یک شکاف بین مردم و حاکمیت بود، اما حضور مردم در این راهپیمایی، این تصویرسازی غلط و مخدوش برملا کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تاکید کرد: حضور مردم نشان داد، تصویرسازی دشمن و رسانه‌های دشمن از ملت ما یک تصویرسازی دروغین است.

وی با اشاره به اینکه حضور مردم به معنای این نیست که انتقاد ندارند، گفت: به هر اندازه که یک مسئول از اسلام فاصله بگیرد غیر انقلابی است و عمل هر مسئولی در عرصه‌های مختلف سیاست، اجتماعی یا فرهنگی با آموزه‌های دینی سنجیده می‌شود.

شعبانی موثقی در ادامه اظهار داشت: مردم از ترافیک سنگین خودروها در خیابان‌های شهر همدان گلایه‌مند هستند و یکی از مطالبات آنها در همین ایام مساله ترافیک در بعضی خیابان‌ها است‌.

وی افزود: در این مساله ترافیک مشکلاتی ایجاد کرده البته بخشی از مشکلات مربوط به فصل زمستان است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات