صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

سازمانها و وزارتخانه‌ها

محور مقاومت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

سازمان حفظ آثار

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

مدارس الگوی صالح

سازمان ورزش

فرهنگی و هنری

وزارت صمت

وزارت نفت

وزارت ارتباطات

وزارت دفاع

وزارت نیرو

وزارت آموزش و پرورش

وزارت جهاد کشاورزی

وزارت مسکن و شهرسازی

وزارت اقتصاد و دارایی

سازمان انرژی اتمی

سازمان آتش نشانی

بسیج صدا و سیما

صفحات داخلی

يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - 09 June 2024
فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام:

حل مسئله پیری جمعیت از خرمشهرهای درپیش است

سردار علی محمد اکبری گفت: قرارگاه جوانی جمعیت «سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی» در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام راه اندازی شده که وظیفه آن بسیج کنندگی است.
کد خبر: ۹۵۲۴۷۲۳
|
۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ در راستای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و معضلات پیری جمعیت،همایش علمی تحت عنوان سقط جنین غیرقانونی، عوارض و پیامدهایی جسمی، روحی، روانی و معنوی مرتبط با آن با حضور نماینده ولی فقیه در استان، فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، اساتید، پزشکان و پیراپزشکان، در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با همت سازمان بسیج جامعه پزشکی چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

سردار علی محمد اکبری با تبریک عید غدیر و دهه امامت و ولایت و بزرگداشت یاد و خاطره شهدا وتقدیر از برگزار کنندگان این همایش، اظهار کرد: تأکید رهبر معظم انقلاب در کلان کشور بر مسئله پیری جمعیت نشان د هنده اهمیت این موضوع است که بی توجهی به آن اثرگذاری امنیتی دارد و باعث تسلط دشمن می شود.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام با اشاره به اینکه بیشترین شهدا و مدافعین انقلاب و کشور از بین قشر جوان می باشند، ادامه داد: شور و نشاط جوانی و قوای جسمانی و روحی و روانی یک جوان با افراد سنین بالا بسیار متفاوت و اثرگذارتر است.

وی، با اشاره به نقش کارشناسی امور در دوران دفاع مقدس مانند عبور از رودخانه وحشی اروند که باعث حیرت کارشناسان نظامی دنیا شد، تصریح کرد: امروز باید ضعف و نقص ها در زمینه کاهش فرزندآوری از سوی کارشناسان بررسی شود و بر نقاط موفقیت آمیز تمرکز داشته باشیم.

سردار اکبری، حل مسئله پیری جمعیت را از خرمشهرهای درپیش دانست و گفت: منظور از خرمشهرهای درپیش، جنگ نظامی نیست؛ بلکه یکی از سختی های پیش روی ما بحث پیری جمعیت است .

این مقام ارشد نظامی استان، خاطرنشان کرد:  به دلایل مختلف در تله کاهش جمعیتی گرفتار شده ایم که ناشی از اطلاعات نادرست و ناخواسته و هدایت شده از سوی دشمن بوده است.

سردار اکبری، افزود: تغییر سبک زندگی ایرانی - اسلامی و حرکت به سمت سبک زندگی غربی، تجردگرایی، سقط جنین، ناباروری، تک فرزندی و ... از مشکلات فراروی جامعه در بحث جوانی جمعیت می باشد.

وی، با اشاره به وعده های الهی در قرآن پیرامون تأمین رزق و روزی فرزندان، هدف از بعثت پیامبر اکرم را نجات بشر دانست وگفت: رسول گرامی اسلام از زنده به گور کردن دختران در زمان جاهلیت جلوگیری کرد و به عبارتی شعار «زن، زندگی» را که امروز برخی به اشتباه مدعی آن هستند، ایشان تحقق بخشید.

سردار اکبری، پیشگیری از سقط جنین های غیرقانونی را اقدامی ارزشمند دانست و با اشاره به برخی دلایل روی آوردن عده ای از خانواده ها به سمت این کار که طبق احکام شرعی حکم آن قصاص می باشد، اظهار کرد: ضعف بنیه اعتقادی، آسیب های اجتماعی،طلاق، تغییر سبک زندگی از ایرانی- اسلامی به سوی سبک زندگی غربی مانند سوق دادن مردم به سوی نگهداری حیوانات به جای فرزندآوری، مشکلات ناباروری و ... از عوامل کاهش جمعیت می باشد.

وی با تأکید بر اهمیت حضور کارشناسان و پزشکان در میدان عمل برای مدیریت، هدایت، کنترل و نظارت، رسالت کارشناسان، تریبون داران، واعظان و سخنرانان، مداحان و رسانه ها و مسئولین در راستای تبیین اهمیت موضوع جمعیت و جوانی جمعیت و فرزندآوری را تبیین کرد و گفت: بزرگ ترین مؤلفه قدرت هرکشوری مسئله نیروی انسانی و جمعیت جوان است.

سردار اکبری گفت: قرارگاه جوانی جمعیت تحت عنوان قرارگاه سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام راه اندازی شده که وظیفه آن بسیج کنندگی است و حضور کارشناسان، پزشکان و مسئولین در این جلسه نتیجه کارهای این قرارگاه می باشد.

وی، با اشاره به ظرفیت های بسیار خوب در استان چهارمحال و بختیاری از نظر وجود کارشناسان، گروه های جهادی پزشکی و ...، افزود: می توانیم همچون بسیاری از عرصه های موفقیت آمیز دیگر، در بحث موضوع جمعیت و جوانی جمعیت هم  با هم افزایی ظرفیت های موجود، در سطح کشور پیشتاز باشیم.

ارسال نظرات