صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

سازمانها و وزارتخانه‌ها

محور مقاومت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

سازمان حفظ آثار

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

سازمان ورزش

فرهنگی و هنری

وزارت صمت

وزارت نفت

وزارت ارتباطات

وزارت دفاع

وزارت نیرو

وزارت آموزش و پرورش

وزارت جهاد کشاورزی

وزارت مسکن و شهرسازی

وزارت اقتصاد و دارایی

سازمان انرژی اتمی

سازمان آتش نشانی

بسیج صدا و سیما

صفحات داخلی

شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - 01 June 2024

اصحاب فرهنگ و هنر ‌ نقش مهمی در آگاه‌سازی مردم در انتخابات دارند

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی خوزستان گفت:اصحاب فرهنگ، هنرواهالی قلم نیز باتوجه به میزان اثر و مخاطبی که درجامعه دارند نقش بسیار کلیدی و اثرگذاری در روشنگری و آگاه‌سازی مردم برای درک اهمیت و برجستگی انتخابات پیش رودارند.
کد خبر: ۹۵۸۱۸۱۷
|
۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ، مجید منادی، با اشاره به تاثیر اقشار مختلف در انتخابات به ویژه هنرمندان بر اهمیت نقش کلیدی اصحاب فرهنگ، هنر و اهالی قلم در روشنگری مردم برای درک اهمیت انتخابات تاکید کرد و اظهار داشت: در آستانه رویدادی ملی و میهنی و انجام تکلیفی شرعی و قانونی باید توجه داشته باشیم که انتخابات چه تاثیری بر زندگی ما داشته و خواهد گذاشت.

وی افزود: برخی قوانینی که امروز به صورت روزانه در ادارات و دستگاه‌های مختلف ملاک عمل قرار می‌گیرد، قوانین مصوب دهه‌های 40، 50 و 60 هستند و گاه براساس این قوانین بسیاری از تصمیمات دولتی و حاکمیتی گرفته می‌شود که به طور مستقیم در دعاوی و پرونده‌ها بر زندگی مردم اثر می‌گذارد.

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه بسیاری از تصمیمات و قوانین مصوب مجلس کنونی و آینده نیز تا دهه‌ها در زندگی، کار و روابط اثرگذار خواهد بود توضیح داد: از طرف دیگر در بحث نظارت و تعاملاتی که مجلس و مجلسی‌ها با سایر قوا به ویژه دولت و همچنین بخش خصوصی دارند، مباحث جدی وجود دارد که اهمیت آن نباید دور از چشم بماند.

وی یادآور شد: تذکرات رهبر حکیم انقلاب اسلامی بر یک امر قانونی یعنی دخالت نکردن نمایندگان مجلس در انتصابات و مسائل اجرایی دولت بسیار راهگشا بوده اما شأن نظارتی مجلس و تعاملات برخی نمایندگان سبب شده همچنان این مسئله به صفر نرسد و در ارزیابی‌ها مورد توجه باشد هرچند رویکرد قانون و جمهوری اسلامی بر آن است که تفکیک قوا برحسب وظایف صورت بگیرد و به این سمت نیز حرکت می‌کنند.

منادی با تاکید بر اهمیت همه انتخابات‌ها در سطوح مختلف گفت: هیچ انتخاباتی مانند مجلس شاید به این میزان در وضعیت استان‌ها و شهرستان‌ها موثر نباشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تصریح کرد: اصحاب فرهنگ، هنر و اهالی قلم نیز با توجه به میزان اثر و مخاطبی که در جامعه دارند نقش بسیار کلیدی و اثرگذاری در روشنگری و آگاه‌سازی مردم برای درک اهمیت و برجستگی انتخابات پیش رو دارند.

وی افزود: در مقاطعی شاهد بودیم تحلیل نادرست یا فریب خوردگی تعداد کمی از اعضای خانواده فرهنگ و هنر (که البته در هر قشری محتمل است) چه آثاری بر روحیه جامعه گذاشت که البته این موضوع موید میزان اثر و نقش اهالی خانواده بزرگ هنر است.

منادی ادامه داد: تمام این اوصاف و البته به لحاظ شرایط معطوف به این زمان در داخل و خارج از کشور، پیام حضور و همبستگی ملت اهمیتی دوچندان یافته و حضور نیافتن و درک نکردن اهمیت‌ها و ضرورت‌ها نیز آسیب‌های جدی خاص خود را خواهد داشت و مشکلات کلان و خرد اثر خود را بر زندگی مردم و از سویی بر رویکرد دولت و مسئولان خواهد گذاشت.

منادی اشاره کرد: باید اهالی هنر، اهل قلم و همه اثرگذاران در ایام باقی مانده «یاعلی» بگویند و با نهضت دعوت و روشنگری اگر کسی همچنان تردیدی برای شرکت در انتخابات دارد در خصوص منفعت این موضوع به آگاهی برسد و بداند که دود حضور نیافتن و انتخاب نکردن صحیح به چشم چه کسانی می‌رود.

وی در پایان بیان کرد: به یاری خداوند گام پس از دعوت و تاکید بر حضور آگاهانه، هدایت‌گری برای انتخاب صحیح است که درباره آن نیز با اهالی آگاه و بصیر هنر و قلم استان سخن خواهیم گفت.

به گزارش تسنیم، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری همزمان 11 اسفند ماه برگزار می‌شود.

ارسال نظرات