خبرهای داغ:
رئیس سازمان نظام مهندسی استان قزوین:

باید عمر ساختمان‌ها را تا یکسال افزایش دهیم

رئیس سازمان نظام مهندسی استان قزوین اظهار کرد: باید عمر ساختمان‌ها را تا یکسال افزایش دهیم تا 4هزار میلیارد در سرمایه عمرانی صرفه جویی می‌شود.
کد خبر: ۸۵۰۰۸۶۶
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین،مهندس علی فرخ زاد رئیس سازمان نظام مهندسی استان قزوین در همایش گرامیداشت روز مهندس و بسیج مهندسین که در سالن سازمان تبلیغات استان قزوین با حضور دکتر محمد اسماعیل کفایتی رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور برگزار شد، گفت: بهترین زمانی که توانستند به نام روز مهندس نامگذاری شود روز بزرگداشت عالم و دانشمند خواجه نصیرالدین طوسی می‌باشد که یکی از افتخارات ملت ایران است.

وی بیان کرد: با توجه به فارغ التحصیلان و پتانسیل‌های نخبه استان که می‌توانند در حوزه اقتصاد و اشتغال کمک شایانی به رشد و نمو کشور داشته باشند،باید از مهندسین بعنوان مظلومترین قشر در حوزه فنی مهندسی نام برد.

فرخزاد اذعان کرد: نظام مهندسی 8هزار و پانصد عضو در استان قزوین دارد که نسبت به جمعیت استان رقم نسبتا بالای می‌باشد.

رئیس مجمع بسیج مهندسی استان قزوین ادامه داد: با توجه به پتانسیل موجود در دیگر حوزه‌های مهندسی معدن، کشاورزی ظرفیت‌های بالایی داریم که می‌توان از نیروها در عرصه های گوناگون استفاده نمود.

این مسئول متذکر شد: در کشور120 هزار ساخت و ساز وجود دارد که مشمول حوزه نظام مهندسی می‌باشد که اگر بتوانیم عمر ساختمان را تا یکسال افزایش دهیم 4هزار میلیارد در سرمایه عمرانی صرفه جویی می‌شود.

وی در پایان به صرفه جویی 30درصدی در بخش انرژی اشاره کرد و گفت: از 90 میلیارد دلار یارانه انرژی در کشور 30 درصد آن در بخش ساختمانی هزینه می‌شود اگر در این درصد از انرژی صرفه جوی صورت بگیرد7-8 میلیارد دلار از اتلاف انرژی جلوگیری می‌شود.

 

 

1006/پ20/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها