رئیس اداره توانبخشی جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی:

خدمات فیزیوتراپی و کار درمانی رشد 72درصدي داشته است

رئیس اداره توانبخشی جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی از رشد 72درصدي خدمات فیزیوتراپی و کاردرمانی اين جمعيت نسبت به سال قبل خبر داد.
کد خبر: ۸۵۰۲۵۴۰
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در آذربايجان شرقي، سيدهادی موسوی با بيان اينكه در مراكز شهرستان ها تنها دو مرکز در اهر و مراغه داریم كه خدمات توانبخشي ارائه مي دهند،‌ افزود: با توجه به آمار 10ماهه این مرکز، از لحاظ میزان خدمات(بخش فیزیکی و میکانیکی) در این شهرستان ها نیز با رشد 61ذرصد همراه بوده که رضایت بیماران را از خدمات ارائه شده و کیفیت آن ها نشان مي دهد.

وي ادامه داد: در توانبخشی مکانیکی و در بخش ارتز و پرتز به ترتيب رشد 57 و 52درصدي را داشتيم که کفش ها یا کفی طبی و وسایل کمک حرکتی و ساخت اندام های مصنوعی را شامل مي شود.

موسوي با اشاره به فعاليت هاي فرهنگي اين جمعيت، برگزاری دو دوره آموزش تخصصی برای کارکنان شاغل در مجموعه و تأسیس کتابخانه تخصصی براي افزایش دانش کارکنان و برخورداری از متون علمی به روز را از جمله اين خدمات برشمرد.

وي در پايان سخنان خود با قدرداني از همكاران و كادر شاغل در اين اداره، همه پیشرفت ها(کمی و کیفی) را حاصل تلاش آن ها دانست.

اداره توانبخشی جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی در دو بخش فيزيكي و مكانيكي خدمات ارائه مي دهد كه توانبخشی فیزیکی خدمات مربوط به فیزیوتراپی و بازتوانی بیماران چه از لحاظ حرکتی و چه از لحاظ ذهنی – حرکتی ( کاردرمانی ) را شامل شده و توانبخشی فیزیکی(ارتز و پروتز)، مربوط به ساخت وسایل کمک حرکتی و یا اندام های مصنوعی است.

ارسال نظرات