خبرگزاری بسیج: نشست آموزشی "پلــــی میان، تصور، ابداع، خلاقیت" با حضور "مهدی ابوالحسنی" رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری و "بابک اربابی" طراح گرافیک، مدرس دانشگاه و عضو رسمی انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران(IGDS) در مجتمع فرهنگی هنری شیخ ابوالفتوح رازی برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۱۵۰۶۴
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۲

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛  نشست یادشده همزمان با "هفته طراحی گرافیک ری" (7 تا 10 اردیبهشت ماه) با حضور جمع زیادی از هنرمندان و هنرجویان طراحی گرافیک برگزار شد.

در ابتدای این نشست،"مهدی ابوالحسنی" رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری در سخنانی یادآور شد: این اقدام برای نخستین بار با هدف حمایت از هنرمندان طراحی گرافیک و شناساندن بیشتر این هنر ارزنده به مردم انجام شده است.

وی افزود: در نمایشگاه یادشده آثاری از طراحانگرافیک شهرستان ری به همراه پوُسترهایی از طراحان مناطق دیگر به نمایش درآمده است.

وی یادآور شد: امروزه گرافیک به زبانی جهانی تبدیل شده است و بیان بسیاری از مفاهیمی که فرهنگ و تمدن جوامع بشری را می‌سازند، بر عهده دارد و در تار و پود زندگی جمعی رسوخ کرده است.

در ادامه "بابک اربابی" طراح گرافیک، مدرس دانشگاه و عضو رسمی انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران به بحث با عنوان "پلــــی میان، تصور، ابداع، خلاقیت" پرداخت.

وی گفت: در گرافیک "ایده و تصور" از درجه اهمیت بالایی برخوردار بوده، زیرا دستمایه اصلی خلق اثر هنری است.

این استاد دانشگاه بر این باور است که ذهن خلاق و پویا می تواند اثری تولید کند که جامعه ای را تحت تاثیر خود قرار دهد و تاثیر عمیقی بر اذهان داشته باشد.

وی تاکید کرد: الهام گرفتن و الگو پذیری در تمامی هنرها به ویژه طراحی گرافیک مطلوب است ولی کپی کردن و استفاده از عناصر اثر  اصلی ، فاقد ارزش هنری و پدیده ای غیر اخلاقی است.

در ادامه بحث طراحی گرافیک به صورت کارگاه عملی و پرسش و پاسخ ادامه یافت.

 

ارسال نظرات