استاندار لرستان:

پنجره واحد کسب و کار در لرستان به زودی راه اندازی می شود

استاندار لرستان گفت: پنجره واحد کسب و کار در لرستان به زودی راه اندازی می شود.
کد خبر: ۸۵۳۲۰۱۵
|
۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، بازوند در جلسه شورای اداری استان لرستان که در محل استانداری برگزار شد، گفت: عملیات احداث ساختمان پنجره واحد کسب و کار استان لرستان در استانداری لرستان رو به اتمام است و ظرف 10 تا 15 روز آینده به بهره برداری می رسد.

وی افزود: با راه اندازی پنجره واحد کسب و کار در لرستان نمایندگان دستگاههای مختلف اجرایی استان لرستان برای تسریع در ارائه استعلامات لازم به سرمایه گذاران در این ساختمان مستقر می شوند.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه راه اندازی پنجره واحد کسب و کار در لرستان با هدف کاهش اصطحکاک در مسیر توسعه استان انجام می شود گفت: هدف ما از راه اندازی پنجره واحد کسب و کار در لرستان این است که اگر سرمایه گذاری وارد استان شد به جای مراجعه به دستگاههای مختلف در یک محل واحد پیگیری های مربوط به سرمایه گذاری را انجام دهد.

بازوند کاهش اصطحکاک در مسیر توسعه را از تاکیدات رهبر معظم انقلاب دانست و اظهار کرد: 80 درصد بار اجرای سند چشم انداز توسعه 1404بر دوش بخش خصوصی است؛ بنابراین باید شرایطی را برای بخش خصوصی فراهم کنیم که این بار را بدون زحمت به مقصد برساند نه اینکه به گونه ای عمل کنیم که این بخش برای بلند کردن یک وزنه یک کیلوگرمی مجبور باشد توان بلندکردن یک وزنه 100 کیلوگرمی را بگذارد.

وی با اشاره به تدوین سند توسعه استان لرستان تا 11 سال آینده افزود: از مدیران دستگاههای اجرایی استان انتظار داریم که نقشه راه اجرای این سند را ترسیم کنند.

استاندار لرستان با بیان اینکه برای ساخت کشور نیازمند بنایی هستیم که در و پنجره های آن بتوانند هوای تازه را وارد این عرصه کنند گفت: البته این در و پنجره ها نیازمند توری هایی هستند که اجازه ندهند عوامل مخل کننده وارد بنای پیشرفت کشور شوند و این وظیفه دستگاه قضایی است؛ البته نباید توری ها را آنقدر فشرده کنیم که هوای تازه هم نتواند وارد عرصه شود.

بازوند با تاکید بر اینکه حواشی های سیاسی در استان نباید منجر به افزایش اصطحکاک در مسیر توسعه شوند اضافه کرد: درد استان لرستان درد معیشت اقتصاد و بیکاری است و با این حال اگر این موانع را برطرف کنیم مابقی موانع قابل حل هستند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود تصریح کرد: متاسفانه در حریم شهرها سالانه نزدیک به نیم هکتار در معرض تصرف غیرقانونی است و با این حال ضرورت دارد که شهرداری ها به این مساله توجه کنند.

 استاندار لرستان  گفت: در منابع طبیعی نیز سالانه 150 هزار هکتار از منابع طبیعی استان در معرض تصرفات و آتش سووزی قرار می گیرند.

ارسال نظرات