خبرهای داغ:
در تعطیلات عید فطر صورت گرفت

بازدید۴۶۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی استان همدان

معاون گردشگری میراث فرهنگی استان همدان گفت: ۴۶۰ هزار نفر در تعطیلات عید فطر از تمام جاذبه‌های طبیعی و گردشگری و تاریخی استان همدان بازدید کرده اند.
کد خبر: ۸۵۴۳۶۳۹
|
۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علی خاکسار با بیان اینکه استان همدان دارای جاذبه های طبیعی و تاریخی بسیاری است، اظهار داشت: با پایان یافتن ماه رمضان از ۲۵ تیر ماه سال جاری مسافرت ها به استان همدان آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه از ۲۵ تیر ماه تاکنون ۳۴۰ هزار نفر مسافر در استان همدان اقامت کرده اند، افزود: این تعداد مسافر در هتل، متل، مسافرخانه ها، مهمانپذیر ها، خوابگاه ها، مدارس، آپارتمان ها، اردوگاه ها و خانه مسافر و کمپ های گردشگری استان همدان اقامت کرده اند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی استان همدان در ادامه سخنانش ابراز داشت: ۴۶۰ هزار نفر نیز از تمام جاذبه های طبیعی و گردشگری و تاریخی استان همدان بازدید کرده اند.

خاکسار آمار ورود گردشگران به استان همدان را ۷۹۶ هزار نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد تردد توسط دوربین های کنترل تردد در محور ها و جاده های استان همدان ثبت شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین بازدید مسافران از غار علیصدر همدان بوده است، عنوان کرد: ۳۰ هزار نفر از غار آبی علیصدر بازدید کرده و پس از غار علیصدر آرامگاه بوعلی سینا با ۱۸ هزار و ۲۰۰ بازدید بیشترین آمار بازدید را به خود اختصاص داده است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی استان همدان در خصوص اسکان مسافران در مکان ها و خانه های بدون مجوز نیز اظهار داشت: متاسفانه با تمام تلاش های انجام شده باز هم شاهد اسکان مسافران در اماکن فاقد مجوز هستیم.

خاکسار بیان کرد: علارغم اینکه میراث فرهنگی برای اعطای مجوز فراخوان نیز داده بود اما تنها ۳۰ واحد برای اخذ مجوز اقدام کردند در حالیکه بیش از ۱۰۰ واحد غیر مجاز باید ساماندهی شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار