خبرهای داغ:
وزیر دادگستری:

تفکر دولتی شکست خورده / تغلّب بر فضای سیاسی جهان اسلام حاکم است/ آتش یمن، عراق و سوریه پایدار نیست

وزیر دادگستری گفت:تفکر دولتی شکست خورده است و اقتصاد مقاومتی یعنی به حداقل رساندن مدیریت دولتی و اگر آن را کنار بگذاریم شکست خورده‎ایم.
کد خبر: ۸۵۷۶۰۵۹
|
۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، حجت الاسلام مصطفی پور محمدی در هفتمین جلسه شورای اداری استان گلستان به فاجعه دردناک منا اشاره کرد و گفت: زائران بیت الله الحرام به خصوص زائران استان گلستان که بیش ا ز50 نفر شناسایی شدند و تعدای از آنها مفقود هستد باعث شده که این فاجعه غم بارتر شود.

وی به ایام عید غدیر اشاره کردو گفت: در روز غدیر موضوعی که باید به آن توجه کنیم واقعه غدیر است که فلسفه امامت بر آن بنا نهاده شده است.

وزیر دادگستری ادامه داد: در توجیه و تفسیر برخی از کلام های نورانی پیامبر (ص) در حادثه غدیر اختلافاتی وجود دارد اما کسی وقوع حادثه غدیر را منکر نمی‎شود.

پور محمدی با بیان اینکه حادثه غدیر در حج الوداع پیامبر اکرم(ص) انجام شده است، افزود: احکام حج و حل مسئله امامت از موضوعاتی بود که بر پیامبر اکرم(ص) امر شده بود .

وی خاطرنشان کرد: پیامبر در واقعه غدیر خطبه طولانی داشته و بیش از 40 بار اسم امام علی(ع) را با القاب مختلف بیان می‎کند و ما باید بیندیشیم که چرا پیامبر اکرم(ص) امام علی (ع) را انتخاب کرده است.

وزیر دادگستری با بیان اینکه پیامبر(ص) تاکید داشتند که اگر می‎خواهید دین کامل بماند باید از امام علی (ع) حمایت کنید و انتشار واقعه غدیر را امر به معروف می‎دانست، افزود: پیامبر (ص) اسلام چنین رهبری را برای مملکت اسلامی می‎پسندد و قبول داشت.

تغلّب بر فضای سیاسی جهان اسلام حاکم است

پور محمدی با بیان اینکه بر فضای سیاسی جهان اسلام بحث تغلّب حاکم است ، ادامه داد: وظیفه ما این است که از رسول خدا و ولی امر مسلمین تبعیت کنیم.

وی گفت: علت حکومت افراد ناشایست بر جوامع اسلامی این است که اصل مبنایی و رهبری در اسلام در این جوامع دیده نشده است.

وزیر دادگستری دلیل سرنوشت شوم امت اسلامی فاصله از اصل رهبری عنوان کرد و افزود: ذلیلترین قوم امروز در جهان مسمانان هستند که در گیر فقر و جنگ و گرسنگی هستند.

پور محمدی با بیان اینکه عده‎ای جاهل به اسم اسلام و در فضای امن الهی فاجعه آفریدند، گفت: اسلام دشمن نمی‎خواهد فقط کافی است عکساها فاجعه مناسک حج درفضای رسانه‎ای گسترش پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: امروز داعش و گروه تکفیری به اسم اسلام و بدعت آدم کشی می‎کنند و این هم فضای امن الهی است که اینگونه مسلمانان کشته می شوند.

وزیر دادگستری با بیان اینکه مسلمانان از بی خانه‎مانی به اروپا پناهنده‎ میشوند، گفت: مسئولان عربستان جواب نامه ما را ندادند و ما مجبور شدیم به مجامع بین المللی روی بیاوریم که به داد مسلمانان برسند.

آتش یمن، عراق و سوریه پایدار نیست

پور محمدی با بیان اینکه وضعیت ناگواری است که دچار آن شدیم ،گفت: آتش یمن، عراق و سوری اینگونه باقی نخواهد ماند و دولت و حکومت اسلامی همانطور که نقش خود را به خوبی در این سال‎ها ایفا کرده با هوشمندی  وضعیت را تغییر خواهد داد.

وی با بیان اینکه پیام رسای اقتدار امت اسلامی دیروز از رهبر انقلاب اسلامی ابراز شد، گفت: دفاع از ملت و حقوق و منافع را نیز رئیس محترم جمهور ابراز کردند.

وزیر دادگستری با بیان اینکه استکبار ما را به بهم زدن نظم و آشوب معرفی و ملت ما را محکوم کنند، گفت: دولت به دنبال این بود که نبض این فشارها را بدون آنکه برای یک قضاوت نابجا دنیا را پر از اتهام بر علیه ما بکنند، بگیرد.

پور محمدی با بیان اینکه به برکت رهبری و ولایت امروز جمهوری اسلامی جایگاه ممتازی پیدا کرده است، افزود: جمهوری اسلامی در مسیر بین المللی باید با اقتدار از حقوق خود دفاع کند و باید مسیر و راه منطقی را در پیش بگیرد.

وی با بیان اینکه باید جایگاه نظام جمهوری اسلام ایران تقویت شود، گفت: امروز در جایگاه حساس و ممتاز در طول تاریخ کشور ایستاده‎‎ایم و باید مواضع خود را نسبت به دشمن و دوست تبیین کنیم.

وزیر دادگستری ادامه داد: دشمن از طرق مختلف به دنبال سلطهگری بر کشور است و ما باید نسبت به مواضع دشمن هوشمندانه عمل کنیم.

کشورهای دوست ما سپری در برابر دشمنان ما هستند

پور محمدی با بیان اینکه همه ملت باید کمک کنند که روزنه های نفوذ دشمن را ببندند، گفت: دوستان ما در دنیا نه تنها دوست هستند بلکه گاهی سپر برای انقلاب اسلامی می شوند البته نگاه ما به این کشورها یک نگاه ابزار گونه نیست.

وی با بیان اینکه وضع زندگی مردم و معاش مردم از موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد ، یادآور شد: موانع قانونی برای واگذار اختیارات به استان‎ها درایم و دولت به این موضوع توجه دارد.

وزیر دادگستری با بیان اینکه در نگاه دولت این است که باید مدیرتها به شوراها و مدیرت شهری است، خاطرنشان کرد: در لایحه خدمات کشور این مهم را بازنویسی کردیم و در هر صورت مدیرت‎ها باید در شهرها مردم و سطوح مختلف تقسیم شود.

پور محمدی ابراز داشت: 80 سیاست مقام معظم رهبری در سیاست کلی در سه محور مقاوم سازی فرهنگی، اقتصاد و فناوری مطرح کرده‎اند.

مقام معظم رهبری اقتصاد را نخستین اصل سیاست کلی نظام معرفی کردند

وی مقام مظعم رهبری نخستین اصل سیاست کلی را اقتصاد در کشور معرفی کرده است، ابراز داشت: رشد اقتصادی شتابان و پایدار با بسیج همه امکانات با رشد هشت درصد در طول برنامه یکی از موضوعاتی است که در بنده نخست این سیاست‎های کلی بیان شده است.

وزیر دادگستری ادامه داد: برای تحقق به این مهم باید در نگاه و عمل تغییر رفتار بدهیم و یک تغییر کلی نگاه ما حاکم شود.

پور محمدی با بیان اینکه رویکرد ما رویکرد دقیقه و ساعت باید باشد، گفت: صادقلو با بررسی عمیق چالش‎ها شرح استان را تبیین کردند و ارائه دادند و چشم اندازه استان گلستان را بر اساس مطالعه بیان کردند.

وی با بیان اینکه فضای گردشگری و ظرفیت کشاورزی خوبی در استان گلستان وجود دارد، افزود: ظرفیت سرمایه‎گذاری در کشور زیاد شده و طرح با توجیه مناسب کم داریم که در جلوی آنها قرار دهیم.

وزیر دادگستری به موقعیت ممتاز گلستان اشاره کرد و گفت: نمایندگان مجلس نسبت به مسائل استانی و کمک به ظرفیت‎های استان کمک کردند و یک ابزار قوی برای پیگیری امرو استان تبدیل شده‎اند.

پور محمدی به اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: هر گاه سرمایه‎گذاری خواستیم انجام دهیم ما دولتی‎ها یا حاضر نیستیم به بخش خصوصی بدهیم و نمی‎توانیم رشد یک بخش خصوصی را ببینیم.

وی نمونه کار موفق دولت شوری است و آیا باید بیندیشیم که این نمونه خوبی برای ما است، گفت: کجای اسلام اقتصاد دولتی راه انداخته و تمام امور و خورد و خوراک مردم در دست دولت‎ها بوده است و این حرف امام و مراجعه ما است که از آن فاصله گرفتیم.

تفکر دولتی شکست خورده است

وزیر دادگستری متذکر شد: تفکر دولتی شکست خورده است و اقتصاد مقاومتی یعنی به حداقل رساندن مدیریت دولتی و اگر آن را کنار بگذاریم شکست خورده‎ایم.

پور محمدی با بیان اینکه اگر امروز کشور ما مقتدر است به پشتبانه مردم است، بیان داشت: اگر دیروز مقام مظعم رهبری اینگونه به دشمنان

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها