یو اس نیوز نوشت:

متخصصین ارتودنسی و دندان‌پزشکان، بهترین شغل‌های آمریکا را دارند

خبرگزاری یو اس نیوز، نوشت: براساس داده‌های اداره آمار نیروی کار آمریکا که سالانه ۱۰۰ شغل بر‌تر این کشور را اعلام می‌کند، ارتودنسی و دندانپزشکی رتبه اول و دوم را به خود اختصاص داده‌اند.
کد خبر: ۸۶۶۹۱۱۴
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، یو اس نیوز درباره بهترین شغل‌ها در حوزه سلامت ودرمان نوشت: انسان‌ها همیشه در تلاش هستند سالم بمانند بنابراین مشاغل پُردرآمد بیشتر در حوزه سلامت است، شغل‌هایی که کمک می‌کنند افراد سالم باشند و بیماری‌هایشان درمان شود؛ معمولا مشاغل اینچنینی جزء پُردرآمدترین‌ها هستند.

 

از این جهت، هر سال با توجه به اطلاعات BLS (اداره آمار نیروی کار آمریکا)، فهرستی از ۱۰۰ شغل بر‌تر آمریکا اعلام می‌شود؛ مشاغل بر‌تر براساس متغیرهایی مثل میزان حقوق، موقعیت‌های شغلی که براساس پیش بینی BLS در آینده ایجاد می‌شوند، ارتقای شغلی و اشباع بازار کار را برای تعیین این ۱۰۰ شغل در نظر می‌گیرد.


طبق آمار اعلام شده؛ در سال ۲۰۱۶، ۱۰۰ شغل بر‌تر در امریکا که براساس ترکیبی از این ویژگی‌ها رتبه بندی شده‌اند، اینچنین اعلام شده است: جالب اینجاست که متخصصین ارتودنسی و دندان‌پزشکان، در رأس این فهرست قرار دارند و ۸ شغل از ۱۰ شغل بر‌تر، مربوط به گروه پزشکی هستند، البته دستیاران پزشکان هم در میان ۱۰ شغل بر‌تر آمریکا برای خود جا باز کرده‌اند و رتبه پنجم را به خود اختصاص داده‌اند.

 

به گزارش BLS، بازار کار رشته ارتودنسی از سال ۲۰۱۴ تا سال ۲۰۲۴، ۱۸ درصد رشد می‌کند و ۱۵۰۰ موقعیت شغلی جدید را در این رشته ایجاد می‌کند؛ در اصل BLS معتقد است این فرصت‌های شغلی به دنبال تمایل بیشتر مردم به مراقبت از دندان‌های خود ایجاد می‌شود.

 

متوسط درآمد ارتودنتیست‌های آمریکایی در سال ۲۰۱۴، ۱۸۷ هزار و ۱۹۹ دلار بوده است؛ ۷۵ درصد ارتودنتیست‌های آمریکایی، ۱۸۷ هزار و ۱۹۹ دلار، حقوق می‌گیرند و تنها دو دهم درصد از آن‌ها بی‌کار هستند.

 

آمارهای اداره آمار نیروی کار آمریکا نشان می‌دهد که نیاز به دندان‌پزشکان رو به افزایش است.؛به گزارش این اداره، رشد نیاز به دندان‌پزشکان هم مانند ارتودنتیست‌ها، بین سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۴، ۱۸ درصد خواهد بود و تا آن زمان، ۲۳ هزار و ۳۰۰ موقعیت شغلی جدید در این رشته ایجاد می‌شود.

 

درآمد ماهانه یک دندان‌پزشک در آمریکا ۱۴۹ هزار و ۵۴۰ دلار و نرخ بیکاری این شغل دو دهم درصد است؛ بیشترین درآمد دندان‌پزشکان در آمریکا ۱۸۷ هزار و ۱۹۹ دلار و کمترین آن، ۶۹ هزار و ۹۱۰ دلار است و دندان‌پزشکان آمریکایی به طور متوسط تا ۶۰ سالگی کار می‌کنند.

 

یو اس نیوز، در ادامه نوشت: متخصصین بیهوشی، دستیاران پزشکان، پرستاران، روانپزشکان، متخصصین اطفال، متخصصین بیهوشی و متخصصین زنان هم به ترتیب جایگاه‌های بعدی بهترین مشاغل آمریکا را به خود اختصاص داده‌اند.

ارسال نظرات