خبرهای داغ:
مدیریت حوزه علمیه استان قزوین:

نماز عید فطر نشانگر وحدت مسلمین است

مدیریت حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: تجمع برای برپایی نماز عید سعید فطر نشانگر وحدت مسلمین است و این از نعمات خداوند در این روز است.
کد خبر: ۸۷۰۶۵۰۸
|
۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰

حجت الاسلام علی عباسی مدیریت حوزه علمیه استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین در ارتباط با عید سعید فطر گفت: بندگان مومن خدا بعد از یک ماه روزه داری موفق به بندگی معبود خود می‌شوند.

وی با بیان اینکه چرا این روز را عید می‌نامند،افزود: کسی که از یک امتحان بزرگ سربلند بیرون بیاید لازم است جشن بگیرد،عید فطر پس از یک ماه بندگی خداوند تعالی، روزه داری، نماز خواندن، شب زنده داری در مومنان از جایگاه مهم و خاصی برخوردار است.

این مقام مسئول درادامه به معنای فطر در لغات اشاره کرد و گفت: بندگان خدا باید در این روز روزه خود را بشكنند، به معناى خوردن و آشاميدن است روز اول ماه شوال را بدين سبب عيد فطر خوانده‏ اند.

حجت الاسلام عباسی با اشاره به فضیلت و اهمیت نماز عید سعید فطر خاطرنشان کرد: خواندن نماز عید در زمان ما مستحب است و آن دو رکعت است.

مدیریت حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: تجمع برای برپایی نماز عید سعید فطر نشانگر وحدت مسلمین است و این از نعمات خداوند در این روز است.

وی در ادامه به پرداخت زکات فطره اشاره کرد و اذعان کرد: زکات فطره واجب موکد است و شرط قبولی روزه ماه رمضان است و پیش از نماز عید، زکات فطره را جدا سازید.

این مقام مسئول متذکر شد: زکات فطریه را باید به فرد مستحقی پرداخت نمائید ولی اگر در دسترس نبودن می‌توان زکات فطریه را کنار بگذارد که برای هر نفر سه کیلو از گندم یا مواد غذایی غالب است.

 1101/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار