خبرهای داغ:
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی قزوین:

جلوگیری از واردات بی‌رویه از عوامل توسعه اقتصاد مقاومتی

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی قزوین اذعان کرد: جلوگیری از واردات بی‌رویه از مهم‌ترین عوامل توسعه اقتصاد مقاومتی در جامعه است.
کد خبر: ۸۷۳۸۵۹۸
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹

حجت‌الاسلام علی نعمت‌اللهی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، در خصوص روند توسعه اقتصاد مقاومتی در شش ماه گذشته اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی بیشتر از بعد اقتصادی و سیاسی جامعه بر بعدفرهنگی، شیوه زندگی و معیشت آن اشاره دارد.

وی در ادامه با اشاره به سخن امام صادق(ع) تشریح کرد: مدیریت زندگی و معیشت بیشتر دارای رویکرد فرهنگی است و ما باید شیوه درست زندگی و معیشت را در زندگی خود تقویت نماییم.

این مسئول حمایت از تولیدات داخلی را از مهم‌ترین عوامل توسعه اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: حمایت از سرمایه ملی، فرهنگسازی در زمینه اقتصاد مقاومتی، توجه به شیوه زندگی، حمایت از تولیدات داخلی، تولید کالای مرغوب و جلوگیری از واردات بی‌رویه از مهم‌ترین عوامل توسعه اقتصاد مقاومتی در جامعه است.

نعمت‌اللهی با بیان نقش دولت در خصوص توسعه اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: دولت باید توجه بیشتری در حوزه اقتصاد مقاومتی داشته باشد و بهتر عمل نماید، هم‌چنین دولت باید فرهنگسازی مناسبی را در این خصوص انجام دهد.

وی در ادامه تبیین کرد: گاهی همایش‌ها و برنامه‌هایی در خصوص فرهنگسازی و پیشرفت در حوزه اقتصاد مقاومتی برگزار می‌شود ولی متاسفانه این برنامه‌ها و اقدامات تنها در سطح کلان هستند و در بطن جامعه بازخورد چندانی ندارند.

مسئول سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین اقتصاد مقاومتی را فرهنگ درست زندگی و حاکم بر اقتصاد معرفی کرد و گفت: نباید تنها در شرایط بحران به اقتصاد مقاومتی توجه شود چرا که اقتصاد مقاومتی یک راهبرد است و می‌بایست در هر شرایطی مورد توجه قرار گیرد.

نعمت‌اللهی با بیان لزوم تغییر افکار و زیربناها در پیشرفت اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: برای پیشرفت در حوزه اقتصاد مقاومتی باید زیربناها و مبانی فکری، فقهی، کلامی و نوع نگاه ما تصحیح شود و به تعریف درست و دقیقی از واژه‌هایی چون بخل، قناع، فقر و خودکفایی برسیم.

وی در خاتمه به نقش رسانه‌ها و صنایع در اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: بدون حمایت صنایع، رسانه و صداوسیما بحث‌ها بیشتر نظری خواهند بود و به مرحله تئوری و عملی نمی‌رسند.

1102/ت30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها