خبرهای داغ:
مدیرعامل نیروگاه علی‌آبادکتول؛

نیروگاه برق علی‌آبادکتول با سوخت جایگزین وارد مدار شد

مدیرعامل نیروگاه برق شهید سلیمی گلستان گفت: نیروگاه تولید برق شهید سلیمی علی‌آبادکتول با سوخت جایگزین وارد مدار شد.
کد خبر: ۸۸۳۳۷۱۸
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، حسینی صبح امروز در جمع خبرنگاران درباره حادثه آتش‌سوزی در نیروگاه علی‌آبادکتول اظهار داشت: آتش‌سوزی حوالی ساعت 11 صبح در ایستگاه تقلیل فشار گاز نیروگاه بوده که آتش سوزی به سرعت مهار شده است.

وی افزود: به علت دو گانه بودن سوخت نیروگاه، هیچ گونه مشکلی مبنی بر قطع برق در منطقه وجود ندارد و نیروگاه با سوخت جایگزین گازوئیل وارد مدار شد.

مدیرعامل نیروگاه برق شهید سلیمی گلستان تصریح کرد: سوخت گاز این نیروگاه پس از بررسی و تکمیل مراحل ایمنی وارد مدار می‌شود.

حسینی با اشاره به اینکه علت وقوع حادثه در دست بررسی است، افزود: در این حادثه 9 نفر زخمی شدند که 7 نفر از آنها پس از مداوا مرخص شدند و 2 نفر در بیمارستان پنج آذر گرگان بستری هستند.

وی افزود: مالکیت و بهره برداری از ایستگاه گاز نیروگاه علی آبادکتول در اختیار برق منطقه‌ای است و تنها برای حفظ امنیت و دسترسی این ایستگاه در محوطه نیروگاه قرار گرفته و ما تنها استفاده‌کننده از گاز آن هستیم.

نیروگاه سیکل ترکیبی علی‌آباد کتول معروف به نیروگاه آذرخش، بزرگترین تولید کننده برق استان گلستان است و در مجاورت شهرستان علی‌آباد کتول قرار دارد که در سوم مرداد 1390 احداث شده و یکی از نیروگاه‌های ایران از نوع سیکل ترکیبی با ظرفیت تولید 972 مگاوات است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها