خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج)قزوین:

شهید مطهری درکنار امام(ره) برای انقلاب تلاش‌های فراوان کردند

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین گفت: یکی از اندیشه های شهید مطهری این بود که می گفت میان حکومت اسلامی مبتنی بر ولایت وفیقه و مردم سالاری دینی و دموکراسی هیچ منافاتی وجود ندارد.
کد خبر: ۸۸۵۷۲۰۹
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام علی معبودی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در همایش تجلیل از اساتید و مربیان عقیدتی سیاسی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین که صبح امروز(دوشنبه) درسالن جلسات شهید حسن پور برگزار شد ضمن گرامی داشت هفته عقیدتی  و هفته معلم اظهار کرد: شهید مطهری برخلاف سکولار ها مدافع نظریه دو ساحتی دین اسلام است، به این معنا که دین علاوه مسائل اخروی برای مسائل دنیوی هم برنامه دارد در حالی که سکولار ها معتقدند دین فقط برای آخرت برنامه دارد.

وی با بیان اینکه شهید مطهری برای حکومت اسلامی مبتنی بر ولایت فقیه دو رکن قائل بودند تصریح کرد: یکی از این رکن ها الهی است و رکن دوم مردم هستند. در حالی که سکولارها نظریه اکثریت را مبنا قرار می دهند، اما از نگاه دین اکثریتی معتبر است که در آن رشدی شکل بگیرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین تبیین کرد: یکی از اندیشه های شهید مطهری این بود که می گفت میان حکومت اسلامی مبتنی بر ولایت وفیقه و مردم سالاری دینی و دموکراسی هیچ منافاتی وجود ندارد و شهید مطهری در به ثمر نشستن نظام اسلامی در کنار امام تلاش های فراوانی کردند و در آخر به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام معبودی با بیان اینکه ازهمان ابتدای انقلاب اختلاف نظر بین امام با بنی صدر و آقای منتظری و بازرگان و بعضی از یاران بر سر سه مقوله حکومت اسلامی مبتنی بر ولایت فقیه و مردم سالاری دینی و دموکراسی بوده است خاطر نشان کرد: امثال بازگان و بنی صدر اعتقاد داشتند که حکومت اسلامی مبتنی بر ولایت فقیه با دموکراسی در تعارض است و این تفکرات امثال بنی صدر بعد از رحلت امام نیز ادامه داشت و حتی امروز نیز ما شاهد این تفکرات در بین بعضی از رجل سیاسی هستیم.

وی ادامه داد: امروز نزاع ما با بعضی از جریانات ، نزاع بین یک گفتمان نیست بلکه نزاع اعتقادی است و امروز کسانی که مقابل انقلابیون می ایستند با اعتقادات این جریان مخالف هستند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در پایان تبین کرد: امروز رقابت اصلی بین خشنونت طلبان و اعتدل نیست بلکه بحث ما اعتقادی است و از ابتدای انقلاب تا به امروز یک جریان می گوید اسلام دین جامع است و رهبر انقلاب نیز در بحث جامعیت دین اسلام فرمودند که حتی مردم سالاری دینی نیز برخواسته از دین اسلام است در حالی که جریان دیگر اسلام را جامع نمی دانند.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها