خبرهای داغ:
طی 11 ماهه سال جاری محقق شد؛

رشد 109 درصدی عملکرد مراکز نیکوکاری استان قزوین

نشست هم اندیشی مراکز نیکوکاری استان قزوین با هدف ایجاد بسترهای مناسب برای ارتقای خدمت به نیازمندان، برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۱۴۹۳۰
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، فرزاد فرهادی، معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین خدمات مراکز نیکوکاری استان را رو به رشد دانست و بیان کرد: در مجموع بیش از 9 میلیارد و 982 میلیون تومان کمک­های مردمی در قالب نقد، کالا و خدمات مستقیم در11 ماهه سالجاری توسط مردم خیر و نیکوکار مساعدت و از طریق مراکز نیکوکاری 14 گانه جذب و به محرومان و نیازمندان مساعدت شده است.
وی ادامه داد: این میزان نسبت به درآمد 11ماهه سال 96، از رشد 83 درصدی برخوردار است البته عملکرد مراکز نیکوکاری استان قزوین طی 11 ماه سال جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته 109 درصد رشد داشته است.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین افزود: در مجموع کمک های جمع آوری شده در مراکز نیکوکاری نزدیک به 13 درصد نقد، 68 درصد به صورت کالا و 19 درصد به صورت خدمات مستقیم بوده است.
وی اضافه کرد: کمیته امداد در اداره امور مراکز نیکوکاری دخالت نمی‌کند و فقط تجارب خود را در اختیار آنها قرار می‌دهد و از استقلال مالی و اداری برخوردار هستند.
فرهادی با بیان اینکه فعالیت مراکز نیکوکاری با محوریت قرار گرفتن مردم و معتمدان محله در کمک به نیازمندان است و این مراکز نقش بسزایی در هم‌افزایی کمک‌های مردمی ایفا می‌کنند، افزود: شناسایی فقرا و همچنین خیران و برقراری ارتباط بین این دو، اصلی‌ترین وظیفه مراکز نیکوکاری است؛ با توجه به محقق شدن اهداف این نهاد برای تقویت استقلال کاری و احراز هویت مردمی این مراکز، کمیته امداد مدیریت این مراکز را به هیئت عامل مراکز نیکوکاری واگذار کرده است.
وی به اهداف فعالیت مراکز نیکوکاری اشاره و عنوان کرد:مراکز نیکوکاری با هدف نهادینه‌سازی فرهنگ احسان و نیکوکاری به صورت محله محور، شناسایی خیران و نیازمندان واقعی محله و ارائه خدمت به نیازمندان از طریق کمک‌های مردمی در محل سکونت و گسترش ارتباطات بین مردم در محله آغاز به کار کردند تا امکان فعالیت داوطلبانه مردمی برای خدمت رسانی به نیازمندان را فراهم کنند.
وی اعلام کرد: نیکوکاران و خیران هر محله و منطقه با ارائه کمک‌های نقدی و غیر نقدی در رفع محرومیت نیازمندان محل و منطقه خودشان تلاش می‌کنند.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین با بیان اینکه مراکز نیکوکاری علاوه بر نیازسنجی نیازمندان باید توانمندی‌های هر محله را نیز شناسایی کنند، گفت: نقش مراکز نیکوکاری در هر محله شناسایی، ساماندهی مسائل و مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است که با کمک خیران و مسئولان سعی در رفع آنها دارند.
وی یادآورشد: مراکز نیکوکاری بدون دریافت هیچ گونه حق الزحمه ای و تنها براساس اعتقاد و باورهای دینی و انسانی در حال فعالیت هستند و همین انگیزه آنهاست که بستر خدمت رسانی هرچه بهتر به مردم را رقم می زند.
در ادامه برخی از اعضای مراکز نیکوکاری با بیان دیدگاه های خود معیشت، اشتغال و ایجاد درآمد برای خانواده های نیازمند را از اولویت های جدی برای خدمت به نیازمندان عنوان کردند.
شایسته ذکر است که در حال حاضر 14 مرکز نیکوکاری در استان قزوین در حال فعالیت هستند.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها