فرمانده سپاه فومن خبر داد

تحویل ۸۰ واحد مسکن محرومان فومن در نیمه اول سال

فرمانده سپاه فومن با اشاره به اینکه در عرصه محرومیت زدایی در حال ساخت ۸۰ واحد مسکونی هستیم گفت: این واحد‌ها باید در نیمه اول سال با کمک فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج، دهیاران و شورای اسلامی روستا و خیربن بسیجی تحویل محرومین داده شود.
کد خبر: ۹۱۳۷۳۵۶
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸

سرهنگ پاسدار حمید جانباز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در فومن با تشریح فعالیت های بسیج سازندگی سپاه ناحیه فومن اظهار کرد: بسیج سازندگی فقط برای خدمت به مردم است و ما وظیفه ای جز خدمت بی منت به این نظام انقلابی و مردمی نداریم.

وی افزود: در عرصه محرومیت زدایی ۸۰ واحد مسکونی در دست احداث داریم که باید در نیمه اول سال با کمک فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج، دهیاران و شورای اسلامی روستا و خیربن بسیجی تحویل محرومین بدهیم.

فرمانده سپاه فومن گفت: در ساخت و بازسازی بیش از ۳۰ مسجد نیمه کاره در سطح روستاها و بخشی هم در داخل شهر مشارکت کرده ایم و شن ریزی ۵ راه روستایی را به اتمام رساندیم.

جانباز با اشاره به اینکه تعمیر و رنگ آمیزی ۴ مدرسه را در تابستان گذشته به کمک گروهای جهادی انجام شده و مبلغ ۱۷ میلیون تومان برای تهیه لوازم تحریر از جمله کیف و کفش برای دانش آموزان کم بضاعت توسط مجمع خیرین بسیج سازندگی تهیه و به نیازمندان اهدا شد.

وی با اشاره به اقدامات بسیج سازندگی سپاه فومن تصریح کرد: تهیه و توزیع بسته های مواد غذایی بین خانوادهای کم بضاعت توسط گروهای جهادی وهچنین توزیع نان رایگان درقسمتهای حاشیه شهر و روستاهای محروم ، لایروبی انهار اراضی کشاورزی توسط بیل میکانیکی سپاه برای ۱۰ روستا ؛ ساخت حمام و سرویس بهداشتی برای ۸خانواده محروم و کم بضاعت ؛ احداث پل بر روی رودخانه در ۳ منطقه محروم روستایی؛ ساخت غسالخانه برای ۲ روستاهای محروم؛ توزیع و کاشت نهال در هفته درختکاری درمناطق محروم شهرستان ؛ اعزام گروهای جهادی به مناطق محروم شهرستان جهت شناسایی خانوادهای محروم و کم بضاعت و رفع نیازمندیهای موجود از جمله اقدامات بسیج سازندگی است.

فرمانده سپاه فومن با بیان اینکه در طول ۳ سال قبل بیش از ۱۰۰۰ نفر از تسهیلات اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی برای تولید و اشتغال بهره مند شده اند گفت: در سال گذشته آموزش و حمایت و مشاوره رایگان برای راه اندازی مشاغل خانگی و هماهنگی با جهاد کشاورزی و مرکز فنی حرفه ای برای آموزش و صدور پروانه فعالیت برای ۴۵ نفر در سال ۹۷ انجام شده است.

جانباز با اشاره به اینکه تهیه جهیزیه برای ۴ زوج کم بضاعت درسال ۹۷ انجام شد خاطرنشان کرد: ویزیت رایگان پزشک عمومی و متخصص و دندانپزشکی و آموزش پزشکی و توزیع داروی رایگان بصورت هر ماهه توسط کادر درمانی طرح شهید دکتر رهنمون در مرکز دهستان آلیان و مراکز دیگر انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه راه اندازی و افتتاح تعداد ۱۶ صندوق قرض الحسنه مردم یار و مردم دار و اشتغال زا در سال را در سطح شهرستان داشتیم بیان کرد: این واحدها با دادن بیش از 100 میلیون تومان تسهیلات به فعالیت خودشان ادامه می دهند و ان شاءالله تعداد ۴۵ صندوق درحال راه اندازی درسال ۹۸ می باشد.

فرمانده سپاه ناحیه فومن گفت: حمایت و آموزش بیش از ۲۰۰ نفر کشاورز در ۳۰ روستای شهرستان انجام گرفته و در این راستا کود بعد از ارزیابی و آزمایش خاک توسط بسیج مهندسین کشاورزی جهت بهره وری محصول بین کشاورزان توزیع شد.

وی افزود: فعالیت های بسیج سازندگی با همت گروه های جهادی و خیرین بسیجی ، فرماندهان و بسیجیان پایگاه های مقاومت در سالی که وظیفه رونق اقتصادی توسط رهبری بر آحاد مردم محول شده بیش از سال های گذشته ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات