خبرهای داغ:
نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی :

تخصیص اعتبارات موجود، در شأن استان نیست

بابایی صالح گفت: استان قزوین در سطح اعتبارات، رتبه خوبی در درآمدزایی درکشور دارد و تخصیص های موجود با توجه به درآمدهای موجود، در شان استان نیست
کد خبر: ۹۱۴۱۰۱۸
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، روح اله بابایی صالح نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای برنامه و توسعه استان قزوین که به ریاست عبدالمحمد زاهدی استاندار و با حضور دکتر حاجی محمدی رییس امور پایش، ارزیابی و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه کشور، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران و مسوولان دستگاههای استان در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد بیان کرد: بودجه ها کاملا مشخص و معلوم است و مدیران باید برای جذب آن از سطح ملی تلاش کنند.

وی ادامه داد: استان قزوین در سطح اعتبارات، رتبه خوبی در درآمدزایی درکشور دارد و تخصیص های موجود با توجه به درآمدهای موجود، در شان استان نیست.

نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر تلاش مدیران در ایام نوروز نبود، قطعا استان با توجه به سیل اخیر، دچار سیل زدگی با خسارات شدید می شد.

بابایی صالح بیان کرد: نگاه ویژه لازم است. دو موضوع تاکید مقام رهبری است که صنعت و کشاورزی می باشد و استان در این دو بحث بسیار فعال است و ما نگاه ویژه در این خصوص می خواهیم تا اعتبارات این دو بخش افزایش یابد.

وی اضافه کرد: اگر اعتبارات در قالب سفر رییس جمهور نبود، هیچ اتفاق خوشایندی در استان نمی افتاد. نیاز به مساعدت ویژه در تصمیم گیری های کشوری برای تخصیص اعتبارات به استان وجود دارد.

نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تمام دستگاههای استان نیاز به ادوات و ماشین دارند و در مراکز جامع سلامت روستایی نگاه ویژه ملی نیاز است و بیشتر روستاها نیاز به آب شرب و حفر چاه دارند.

وی گفت: لایحه از سوی دولت ارایه می شود و در خصوص ارتقا سطح درآمد و اعتبارات استان، پیشنهاد دولت مبنی بر کاهش اعتبارات، اجرا شد و نیاز است در این خصوص اقدامات ویژه انجام شود.

کارنامه درخشان قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان

در ادامه محمد شفیعی فرماندار قزوین گفت: بودجه ما هیچ پیش بینی در خصوص خسارات روستایی در سیل اخیر وجود ندارد و بهتر است الویتهای استانها در این خصوص تبیین شود.

وی گفت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی به عنوان ظرفیتی در استان ها می باشد و در استان قزوین نیز تاکنون چهل روستا در قالب سه دهستان، در قالب پروژه های عمرانی قرارداد با این قرارگاه بسته شده که بسیاری از مشکلات روستاها را رفع می کند.

فرماندار قزوین اضافه کرد: برخی از اجراییات پروژه ها از طریق اعتبارات دستگاهها رفع می شود اما برخی از این مشکلات باید با اعتبارات تخصیصی رفع شود.

اجرای طرح مترو هشتگرد قزوین، به شرط اعتبارات بخش خصوصی

در ادامه علی فرخزاد معاون عمرانی استاندار اظهار کرد: بحث اسناد بند "ه" باتوجه یه اینکه محدودیت هایی وجود دارد و متاسفانه در بورس مطرح نشده، بنابراین پیمانکاران در این بحث شرکت نکردند و اگر این بند در بورس عرضه شود پیمانکاران ورود پیدا کرده که این امر در پیشرفت پروژه ها بسیار موثر است.

وی افزود: در بحث مترو هشتگرد و قطار سریع السیر به شهر قزوین، برنامه ریزی های لازم انجام شده و موافقتهایی را کسب کرده ایم. به شرط اینکه این پروژه اعتبارات دولتی نداشته باشد و با مشارکت بخش خصوصی انجام شود.

معاون عمرانی استاندار گفت: در خصوص موضوع نصرت آباد در شهر الوند، این روستا ناحیه منفصل شهری محسوب شد اما نیاز به مصوبه شورای عالی شهرسازی است و درخواست ما این است موضوع انتزاع نصرت آباد از ناحیه منفصل شهری مورد پیگیری قرار گیرد.

 

1010/گ/30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها