خبرهای داغ:
عضو شورای راهبردی اربعین کشور:

اربعین حسینی ظرفیت نجات بشریت از چنگال ظلم را داراست

عضو شورای راهبردی اربعین کشور گفت: اگر امروز شرایط برای حضور میلیونی انسان‌ها در اربعین فراهم شده است باید نجات بشریت را از خداوند بخواهیم و اربعین حسینی این ظرفیت را برای نجات بشریت از چنگال ظلم ایجاد کرده است. اربعین موضوعی فراتر از عزاداری است و اربعین تنها یک عزاداری نیست.
کد خبر: ۹۱۷۹۲۹۳
|
۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸

به گزارش خبرنگار ستاد مردمی اربعین استان قزوین؛ حجت الاسلام سید مطهر علیزاده در جلسه موکب داران و فعالان حوزه اربعین که در سالن شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری طی سال‌های گذشته مردم را برای حضور در اربعین تشویق کردند و امروز این حضور گسترده به برکت اربعین و سیدالشهدا رقم خورده است و زمینه ساز این شد که وهابیون عربستان خود را کاملا عقب کشیدند.


وی افزود: رهبری بیان می‌کنند: «امروز اربعین برای جهان اسلام یک قدرت عظیمی است و اگر بگوییم که اربعین یک شِبه عملیات است یک تعبیر کاملا واقعی است؛ یک روز نیاز بود تا اسلحه را به دست بگیریم و در برابر دشمن ایستادگی کنیم و یک بار هم با گفتن لبیک یا حسین حماسه را رقم می‌زنیم و اربعین این اثر را گذاشته است».


عضو شورای راهبردی اربعین کشور ادامه داد: ما اگر بدانیم در کجای واقعه قرار داریم بهتر می‌توانیم عمل کنیم؛ در جایی که رهبری بیان کردند که اربعین باید به سمت تمدن برود باید بدانیم که ما در کجای این جریان قرار داریم.


وی بیان کرد: مقام معظم رهبری در جمع موکب داران عراقی در چند روز گذشته بیان کردند: « موکب داران، کرامت، رحمت و مودت را به منتهای درجه رساندند و عشق به حسین یک امر استثنایی است و توفیقی که در این زمینه پیدا کردید یک رحمت و نعمت الهی است که باید آن را قدر بدانید».


این مسئول ابراز کرد: رهبری همچنین بیان می‌کنند؛ «در روزگاری که دشمنان اسلام با ابزارهای مختلف علیه امت اسلامی اقدام می‌کنند، خداوند حماسه اربعین را عظمت قرار داده است و این نشان اراده الهی بر نصرت امت اسلامی است و نشان می‌دهد که اراده خداوند بر نصرت امت اسلامی تعلق گرفته است».


عضو شورای راهبردی اربعین کشور یادآور شد: مقام معظم رهبری همچنین تاکید دارند؛ ” ایجاد تمدن عظیم اسلامی، هدف نهایی ماست و اربعین ابزاری برای ایجاد تمدن نوین اسلامی است؛ امروز باید هدف هر مسلمان ایجاد تمدن نوین اسلامی باشد و به آن بیاندیشد؛ موکب داران در موکب‌ها فعالیت می‌کنند اما اگر یک نگاه تمدنی داشته باشیم در خادمی ما اثر خواهد گذاشت.»


علیزاده عنوان کرد: فعالانی که دارای موکب و کاروان هستند از ظرفیت موکب‌ها استفاده کنند و منتظر ستاد اربعین نمانند و مطالبه گر باشند؛ اگر قرار است عملیات انجام گیرد باید در طول سال جلساتی برای برنامه ریزی اربعین داشته باشیم.


وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند؛ « سعی کنید پیوندهای محکم بین بلادهای مختلف اعم از عراقی و غیرعراقی و شیعه و سنی برقرار کنید و یک اصل اساسی باید در فعالیت‌های اربعین قرار بگیرد و هرگونه تفرقه و اختلاف نباید صورت بگیرد حتی با کسانی که از لحاظ اعتقادی با ما در یک مسیر نیستند، چراکه اربعین نماد قدرت اسلام است».


عضو شورای راهبردی اربعین کشور مطرح کرد: گاها برخی زمان‌ها انسان به اندازه ای مشغول فعالیت می‌شود که توجهش نسبت به اصل موضوع کار کم می‌شود؛ باید بدانیم که ما در جریان اربعین و جاذبه مغناطیسی قرار گرفتیم تا اثر بپذیریم و حس معنوی و توجه به امام حسین (ع) نباید هیچ لحظه کم شود.


وی با بیان اینکه اربعین حرکت به سوی امام حسین (ع) است و این حرکت به اربعین معنا و معنویت می‌بخشد و اوج حماسه اربعین را می‌آفریند، گفت: نگاه تمدن ساز تاثیر مهمی در خدمتگذاری‌های ما خواهد داشت و رهبری بیان کردند که « اربعین آمده است تا بشریت را نجات دهد».


این مسئول اذعان کرد: اگر امروز شرایط برای حضور میلیونی انسان‌ها در اربعین فراهم شده است باید نجات بشریت را از خداوند بخواهیم و اربعین حسینی این ظرفیت را برای نجات بشریت از چنگال ظلم ایجاد کرده است. اربعین موضوعی فراتر از عزاداری است و اربعین تنها یک عزاداری نیست و اربعین فراتر از پاسداشت یاد اباعبدالله (ع) است.


عضو شورای راهبردی اربعین کشور ادامه داد: باید تعابیر دقیقی از اربعین صورت بگیرد و اربعین میعادگاه و محل اجتماعی است که نجات بشریت را بخواهیم؛ ثبات قدمی که در زیارت عاشورا عنوان می‌شود موضوعی فراتر از عزاداری است.


علیزاده افزود: در زیارت‌ها نامه‌ها می‌خوانیم « نصرتی معدنی عندکم..» یعنی اگر در سالی که امام حسین (ع) شهید شدند اگر کنار امام نبودیم امروز لبیک یا حسین را سر می‌دهیم و آماده یاری امام حسین (ع) و امام عصر (عج) برای نجات بشریت هستیم.


وی مطرح کرد: امام زمان (عج) لشکرش را بین مسیر کربلا و نجف جمع آوری می‌کند و موکب داران بستر لشگر امام عصر(عج) را فراهم می‌سازند؛ لشکر امام، همان زائرانی هستند که با پای پیاده به سمت حرم امام حسین(ع) می‌آیند.


عضو شورای راهبردی اربعین کشور مطرح کرد: اربعین را یک احساس و عاطفه صرف تلقی نکنیم و اربعین صرفا یک احساس نیست و به عقلانیت آن که توجه به یاری امام زمان (عج) است توجه کنیم؛ اربعین فراتر از یک زمان و مکان است.

1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها