خبرهای داغ:
معاون دفتر اقتصادی استانداری همدان تأکید کرد

لزوم حذف واسطه‌ها در حوزه حمل و نقل

معاون دفتر اقتصاد استانداری همدان با اشاره به اینکه در حال حاضر شاهد بحرانی‌ترین شرایط تولید در صنایع از جمله سیمان هستیم، گفت: واسطه‌ها را در حوزه حمل و نقل باید حذف کرد.
کد خبر: ۹۱۸۴۰۹۱
|
۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۵

لزوم حذف واسطه‌ها در حوزه حمل و نقلبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمود ملکیان در نشست هم اندیشی و بررسی نرخ حمل محمولات سیمان در مناطق مختلف کشور که در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان برگزار شد،  اظهار داشت: در این بحران‌ها باید کامل و با دقت در رعایت حال همه گروه‌های دست اندرکار تصمیمات را اتخاذ کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه شرایط حفظ حمل و نقل کالا نیازمند ناوگان است بنابراین تولیدکننده و بخش حمل و نقل دو بازوی تقویت کننده هم هستند و باید یکدیگر را حفظ کنند.

معاون دفتر اقتصاد استانداری همدان ادامه داد: در چند سال قبل در تعداد ناوگان مشکل داشتیم و افزایش تولیدات بازار، ازدیاد ناوگان را به دنبال داشته است.

وی اضافه کرد: بنابراین نه حق با تولیدکننده و عدم افزایش نرخ است و نه راننده باری بدون دقت به نرخ تمام شده کالا، حق افزایش نرخ را دارد و تعادل بین تولید کننده و مصرف کننده بهترین راه است.

ملکیان نقش واسطه‌ها را در حوزه حمل و نقل نگران کننده دانست و افزود: واسطه‌ها به تولید کننده و راننده و شرکت اهمیتی نمی‌دهند و بدون شک بیشترین آسیب را به صنایع و بخش حمل و نقل می‌رسانند.

وی بیان داشت: باید در برنامه‌ریزی‌های درازمدت دنبال برنامه‌ای باشند که واسطه‌ها را تا جایی که امکان دارد حذف کنند، افزایش نرخ‌ها در هر بخشی تنها به جیب واسطه‌ها می‌رود و در این بین سهم ضرر برای راننده و مصرف کننده است.

معاون دفتر اقتصاد استانداری همدان افزود: قیمت حمل پایه، مشخص نشده و اگر پایه را قرار ندهیم تغییر هزینه و حمل همیشه بی‌نظم خواهد بود و افزایش بی‌نظم بار بدون مقایسه با پایه قیمت حمل، نسبت به زمان موجب کاهش تولید و در نتیجه کاهش میزان حمل و متضرر شدن همگی خواهد شد.

گفتنی است، این نشست با حضور مدیرکل و معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و روسای اداره کالا و مدیران انجمن صنفی استان های تهران، مرکزی، مازندران، لرستان، کرمانشاه، کردستان، البرز و همدان برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات