خبرهای داغ:
مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین

80 درصد بیمه شدگان استان قزوین از خدمات بیمه رایگان بهره مند هستند

بهرامی گفت: 80 درصد بیمه شدگان استان قزوین از خدمات رایگان بیمه بهره مند بوده و در سال گذشته حدود 10 میلیارد تومان هزینه داروی این افراد به طور کامل از سوی بیمه پرداخت شد.
کد خبر: ۹۱۸۶۵۸۵
|
۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، همایش هفته سلامت، ظهر چهارشنبه با حضور هدایت الله جمالی پور استاندار، محمد هاشمی مدیرکل روابط عمومی سازمان بیمه سلامت کشور، داود محمدی و سیده حمیده زرآبادی نمایندگان مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، مدیران دستگاه های اجرایی، مدیران داروخانه، آزمایشگاه ها، مراکز فیزیوتراپی، پزشکان عمومی و متخصص طرف قرارداد با بیمه سلامت استان در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد.

در این همایش قاسم بهرامی بیان کرد: یکی از مهمترین بیانات مقام معظم رهبر در سیاست های کلی، توسعه نظام بیمه سلامت کشور در قانون برنامه پنجم توسعه می باشد که از اهداف اصلی سازمان بیمه سلامت ایران است.

وی گفت: با تشکیل سازمان بیمه سلامت کشور، یکی از بزرگترین اصلاحات نظام رفاه اجتماعی کشور به عهده این سازمان نهاده شده تا زمینه تحقق اهدافی همچون رفع هم پوشانی بیمه‌ای و گسترش برنامه پزشک خانواده، عدالت محوری، کاهش پرداخت از جیب بیمه شدگان، ارتقاء سطح کیفیت در ارائه خدمات سلامت و نظام ارجاع در سراسر کشور فراهم شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین با اشاره به بیمه دهک های مختلف جامعه اظهار کرد: با اجرای طرح بیمه همگانی دهک های یک، دو، سه به صورت رایگان، دهک چهارم با پرداخت 50 درصد هزینه ها و دهک پنجم و پردرآمد با پرداخت حق بیمه کامل معادل 588 هزار تومان در سال برای هر نفر می توانند تحت پوشش خدمات بیمه سلامت قرار گیرند.

وی ضمن اشاره به آمار بیمه شدگان سلامت استان قزوین افزود: بیش از 500 هزار نفرکه معادل نیمی از جمعیت استان می باشد تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند و از 13 آبان ماه طرح پوشش کامل بیمه ای برای دهک های 5 گانه عملیاتی خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین با بیان اینکه در طرح تحول سلامت، رعایت تعرفه بخش خصوصی و دولتی ضروری است تصریح کرد: با تعامل صمیمانه بین بیمه های پایه، تامین اجتماعی و بیمارستان های طرف قرارداد خدمات مناسبی به مردم ارائه شده که این امر موفقیتی بزرگ است.

بهرامی اضافه کرد: 80 درصد بیمه شدگان استان قزوین از خدمات رایگان بیمه بهره مند بوده و در سال گذشته حدود 10 میلیارد تومان هزینه داروی این افراد به طور کامل از سوی بیمه پرداخت شد.

وی با اشاره به عملکرد بیمه سلامت در استان قزوین افزود: ارائه خدمات صدور دفترچه بیمه رایگان در دفاتر پیشخوان، راه اندازی دفتر بیمه سلامت در شهرستان های الوند و بویین زهرا و انعقاد قرارداد با همه بیمارستان های خصوصی و دولتی از جمله امور اجرا شده این اداره کل جهت تامین نیازهای درمانی در استان قزوین می باشد.

گفتنی است در پایان از 15 نفر از پزشکان متخصص، پزشکان عمومی مراکز بهداشت روستایی، دفاتر پیشخوان طرف همکار بیمه سلامت و مسئولان داروخانه ها، آزمایشگاه، فیزیوتراپی و تعدادی از خبرنگاران فعال در حوزه بیمه سلامت تجلیل شد.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها