خبرهای داغ:
وکیل موقوفه حاج ملاعلی واعظ قزوینی:

8 زندانی به همت موقوفه حاج ملاعلی واعظ قزوینی آزاد شدند

پروین نیا گفت: هشت زندانی جرائم غیرعمد در استان قزوین با حمایت موقوفه حاج ملاعلی واعظ قزوینی از زندان آزاد شدند
کد خبر: ۹۱۹۸۸۳۱
|
۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین، فرزانه پروین نیا وکیل موقوفه حاج ملاعلی واعظ قزوینی اظهار کرد: برای پرداخت بدهی و آزادی این زندانیان مبلغی معادل ۱۳۰ میلیون ریال از محل درآمود موقوفه پرداخت شده است.
فرزانه پروین نیا با بیان اینکه زندانیان از طریق ستاد دیه و دادگستری‌های استان قزوین به موقوفه معرفی شدند، اظهار داشت: هفت نفر از زندانیان مرتکب جرائم غیرعمد و یک نفر دیگر که مرتکب ضرب و شتم شده بود، با پادرمیانی اعضای حقوقی موقوفه و جلب رضایت از شاکی توانستند از زندان رهایی یابند.

وی با بیان اینکه کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، میزان آسیب‌های اجتماعی را در جامعه کاهش می‌دهد، گفت: خانواده یکی از زندانیان به علت محکومیت حبس در معرض آسیب‌های روحی و اجتماعی قرار گرفته بود و با بازگشت این فرد به کانون خانواده تهدیدات اجتماعی رفع شد.

پروین نیا در توضیح موقوفه حاج ملاعلی واعط قزوینی خاطرنشان کرد: این موقوفه عام المنفعه بوده و شامل ۱۱ آبادی و روستا است که اکنون چهار روستا با کمک اداره کل اوقاف و امور خیریه احیا شده و در حال اجرای نیان واقف در حوزه کمک به ایتام و نیازمندان است.

چندی پیش ۳۱ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد و مالی با کمک اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

 

1010/د20/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها