خبرهای داغ:
رئیس شورای دانش و پژوهش نیروهای مسلح خراسان جنوبی:

جشنواره استانی دانش و پژوهش نیروهای مسلح با حضور دکتر قدیانی در بیرجند

رئیس شورای دانش و پژوهش نیروهای مسلح خراسان جنوبی با بیان اینکه سخنران جشنواره استانی دانش و پژوهش نیروهای مسلح دکتر قدیانی مشاور عالی فرمانده کل سپاه است گفت: این جشنواره چهارشنبه ۲۷آذر در بیرجند برگزار می شود و ۳۵۰نخبه و فعال عرصه دانش و پژوهش سطح استان در این مراسم حضور دارند.
کد خبر: ۹۱۹۸۹۳۷
|
۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سرهنگ عباس خسروی رئیس شورای دانش و پژوهش نیروهای مسلح خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب از برکات انقلاب اسلامی یاد می کنند یکی بحث های علم و فناوری است و می فرمایند: " موتور پیشروان کشور درعرصه های علم و فناوری و ایجاد زیرساخت های حیاتی، اقتصادی وعمرانی با برکت انقلاب راه اندازی شده است"

وی، برجستگی های محسوس در رشته های گوناگون مهندسی از جمله در صنایع دفاعی خاص نیروهای مسلح را از پیشرفت های مورد تایید رهبر انقلاب یاد کرد و افزود: رهبری ۷ توصیه در بیانیه گام دوم  خطاب به ملت خصوصا جوانان بیان می کنند که توصیه اول در زمینه علم و پژوهش است و نشان می دهد که این موضوع جزو اولویت های اول ایشان است.

خسروی با بیان اینکه مقوله علم بسیار مورد تاکید رهبری است، افزود: ایشان خطاب به دانشگاهیان و مراکز پژوهش فرمودند: " اینک مطالبه عمومی من از شما جوانان آن است که این راه را با احساس مسئولیت بیشتر و همچون یک جهادگر در پیش گیرد، سنگ بنای یک انقلاب علمی در کشور گذاشته شده است و این انقلاب شهیدانی از قبیل شهدای هسته ای داده است."  

معاون طرح و برنامه سپاه انصار الرضا(علیه السلام) استان خاطرنشان کرد: برابر ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح شورای دانش و پژوهش نیروهای مسلح دراستانها راه اندازی شده که همه یگانهای نظامی و انتظامی از جمله یگان های مختلف ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، مرزبانی و اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس عضو این شورا هستند.

وی با اشاره به  تدوین برنامه های مختلف در هفته پژوهش، گفت: این برنامه ها توسط کلیه نیروهای مسلح در سطح یگانهای نیروهای مسلح استان برگزار می شود.

ترویج فرهنگ پژوهش در سطح نیروهای مسلح از اهداف بزرگداشت هفته پژوهش است

خسروی به اهداف برنامه های هفته پژوهش اشاره و اظهار کرد: ترویج فرهنگ پژوهش و ارج نهادن به شأن پژوهش در سطح نیروهای مسلح، تشویق و ترغیب پژوهشگران و نویسندگان نسبت به تولیدات دانش های مورد نیاز رده ها، تبیین وضعیت موجود و آینده دانش و پژهش رده ها برای فرماندهان، مسئولین و کارشناسان، به نمایش گذاشتن یافته ها و دستاوردها دانشی و پژهشی رده ها و اخذ بازخورد آن برای مجموعه است.

 وی اضافه کرد: ایجاد فضای رقابتی و تعامل سازنده میان پژهشگران، دانشوران و اندیشه ورزان در سطح رده ها و تعامل با مراکز علمی و پژوهشی داخل یگان ها و خارج سازمان و افزایش حمایت فرماندهان به فعالیت های دانشی و پژوهشی از دیگر اهداف برنامه ها در هفته پژوهش است.

رئیس شورای دانش و پژوهش نیروهای مسلح خراسان جنوبی گفت: فرماندهان انتظاراتی از پژوهشگران و نخبگان نیروهای مسلح دارند که دستور کار شوراست که در طول هفته دانش و پژوهش برنامه ریزی می شود.

وی با اشاره به برنامه های خاص هفته پژوهش که توسط یگانهای مختلف نیروهای مسلح در سطح استان اجرا می شود افزود: قرائت پیام فرماندهان در مراسم صبحگاه و تجمعات مختلف، نشست صمیمی پژوهشگران با فرماندهان در تمام یگانها، پخش بیانات دانشی و پژوهشی امامین انقلاب در نمازخانه های مراکز نظامی و برگزاری مسابقه از بیانیه گام دوم انقلاب و مسابقه اندیشه ورزی با موضوع ارائه راهکارهای حل مشکلات و مسائل رده ها ، برگزاری جلسات تعاملی بین نیروهای مسلح استان از جمله برنامه ها در هفته پژوهش است.

خسروی ادامه داد: سخنرانی فرماندهان رده ها در جمع کارکنان با موضوع دانش و پژوهش و ترغیب کارکنان در حوزه دانش و پژوهش، فضاسازی دانشی و پژوهشی مراکز نظامی و نمازخانه ها از بیانیه گام دوم و برگزاری جلسات و کارگاه های توسعه دانش و پژوهش و توانمندسازی کارکنان از دیگر برنامه های هفته پژوهش است.

اجرای 30 برنامه مشترک و 184برنامه در سطح یگانهای نیروهای مسلح خراسان جنوبی در هفته پژوهش

وی اضافه کرد: اردوهای علمی خاص پژوهشگران و اندیشه ورزان از مراکز مختلف علمی  و دیدار با خانواده شهدا با اولویت شهدایی که در این عرصه فعالیت داشتند و تجلیل از فعالان و برترین های دانش و پژوهش رده ها در این هفته برگزار می شود.

رئیس شورای دانش و پژوهش نیروهای مسلح خراسان جنوبی گفت: برگزاری مسابقه تجربه نگاری در بین کارکنان نیروهای مسلح با تجربه که در حوزه های مختلف امنیتی، دفاعی و اجتماعی سابقه دارند و به رشته تحریر نیز درآمده است و تقدیر از سربازان دانش و پژوهش در  مراکز نظامی در دستور کار قرار دارد.

 وی بیان داشت: برنامه محوری که به صورت مشترک توسط نیروهای مسلح استان در هفته جاری برگزار می شود جشنواره استانی دانش و پژوهش نیروهای مسلح با حضور سخنران کشوری است و برگزیدگان و نخبگان علمی نیروهای مسلح در این جشنواره مورد تقدیر قرار می گیرند.

خسروی با بیان اینکه سخنران جشنواره استانی دانش و پژوهش نیروهای مسلح دکتر قدیانی مشاور عالی فرمانده کل سپاه است ادامه داد: این جشنواره چهارشنبه ۲۷آذر در بیرجند برگزار می شود و ۳۵۰نخبه و فعال عرصه دانش و پژوهش سطح استان در این مراسم حضور دارند.

 وی با بیان اینکه ۲۵درصد نسبت به سال گذشته در زمینه کتاب رشد داشتیم اظهار داشت: در پایان مراسم از 5 جلد کتاب در حوزه های مختلف دفاعی، امنیتی و اجتماعی رونمایی می شود ودر حاشیه جشنواره نمایشگاهی پیش بینی شده که محصولات علمی یگانهای نیروهای مسلح در معرض دید شرکت کنندگان قرار می گیرد.

معاون طرح و برنامه سپاه انصار الرضا(علیه السلام) استان گفت: خاص هفته پژوهش ۳۰ برنامه مشترک در رده ها و ۱۸۴ برنامه توسط یگانهای مختلف نیروهای مسلح در استان انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: در مجموعه سپاه استان تا این مرحله ۱۱ نیاز دانشی در سال جاری احصاء شده و راهکارهای علمی در دست اجراست.

خسروی عنوان کرد: همدلی و همفکری و تعامل بین نیروهای مسلح برقرار است و در برنامه های مشترک دانش و پژوهش هیچ مشکلی وجود ندارد و امیدواریم برنامه های جذاب و مفرحی برای نخبگان نیروهای مسلح برگزار شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها