سرپرست سابق اداره کل زندان‌های لرستان:

۸۵ محکوم جرایم غیرعمد با کمک ستاد دیه لرستان آزاد شدند

سرپرست سابق اداره کل زندان‌های لرستان گفت: طی امسال ۸۵ نفر محکوم جرایم غیرعمد از طریق حمایت و مساعدت ستاد دیه استان آزاد شدند.
کد خبر: ۹۱۹۹۴۶۱
|
۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، علی اسلام خواه  امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل زندان های لرستان با بیان اینکه در راستای توانمند سازی زندانیان اقدامات متعددی انجام شده تصریح کرد: برنامه های فرهنگی تربیتی با محوریت نماز و قرآن عمده ترین برنامه در این بخش است که ۸ هزار زندانی در سال آموزش های قرآنی می بینند همچنین با حمایت آموزش و پرورش، ۱۰۰ درصد زندانیان بی سواد را تحت آموزش های سوادآموزی قرار داده ایم، کتابخوانی، نشریات، برنامه های اوقات فراغت، ورزشی از برنامه هایی است که برای زندانیان ارائه می شود.

اسلام خواه گفت: در طول سال المپیادهای ورزشی برگزار می شود و ۳ هزار نفر از زندانیان ما در این مسابقات شرکت کرده اند.

وی با بیان اینکه در حوزه اشتغال و حرفه آموزی در طول سال ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ نفر را باید آموزش دهیم که طی دو سال اخبر بیش از دو هزار نفر را در ۳۰ رشته آموزشی با همکاری نهادهای ذی ربط آموزش داده ایم، تصریح کرد: سالانه ۶۰۰ نفر از زندانیان مشغول به کار می شوند که دستمزد آن ها نیز پرداخت شده یا بخشی از درآمد آن ها به خانواده آن ها پرداخت می شود.

سرپرست سابق اداره کل زندان های لرستان گفت: در حوزه بهداشت و درمان به صورت روزانه پزشکان و پرستاران فعالی داریم که امور را پیگیری می کنند؛ در کنار آن درمان زندانیان معتاد را نیز در دستور کار داریم.

اسلام خواه با اشاره به اینکه ۴ مورد اخذ رضایت اولیای دم در قصاص ها را در طول دو سال اخیر داشته ایم، گفت: در حوزه کاهش جمعیت کیفری نیز در سال ۹۶ و ۹۷ حدودا ۵۱۰ نفر با هماهنگی مراجع قضایی از تعلیق مجازات بهره مند شدند، همچنین یک هزار نفر تخفیف مجازات و ۹۰۰ نفر آزادی مشروط گرفتند.

وی گفت: طی امسال ۸۵ نفر محکوم جرایم غیرعمد از طریق حمایت و مساعدت ستاد دیه آزاد شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات